A lovely day, GREEN DAY!

Varning för jättelångt inlägg!
På fredagen så var jag ledig så vi körde upp till göteborg vid 2 tiden. När vi närmar oss hotellet, som ligger nära ullevi, ser jag massa reklam om green day på ullevi, och jag blev så sjukt taggad!!
Vi åkte till hotellet, bytte om och åkte sen till min sysslings student. det var trevligt, men jag mitt nöt hade glömt jacka så det blev galet kallt framåt kvällen.. Tillslut ville jag bara hem och lägga mig så jag skulle vara "utvilad" till morgondagen. Så vi åkte tbx till hotellet, sängarna var stenhårda och jag kunde inte sluta att tänka på hur det skulle bli nästa dag, så jag fick inte så mycket sömn.
Jag vaknade 4 på morgonen och trodde jag hade försovit mig! Sen kunde jag inte somna om förren 5 och en timme och 30 min senare ringde väckarklockan. Gick upp och åt frukost, sminkade mig och sen sprang jag iväg till ullevi för att möta mina kompisar. tog ett tag att hitta dem för dem hade hamnat i förkön... men en snäll kille i gul keps lät mig stå med dem. Jag fick könummer 193. Sen var det bara 10h kvar till insläppet. Under dom 10h hände inte så mycket, träffade massa människor som jag har snackat lite med på greenday.se och det var trevligt.
Solen stekte och jag blev solbränd på axlarna där jag hade glömt ta solkräm... fick också en massa skoskav från att ha gått runt ullevi x antal gånger för att få en liten nglimt av green day och för att se om det var mindre kö till toaletterna någon annanstans. Vi tog också en tripp till mcdonkan för att äta nyttig mat. på vägen till baka ser vi posters på green day där det står att dem ska spela på ullevi, jag säger till en kompis att plocka ner en. Han gör det, jag tog ingen till migsjälv för jag hade ingenstans att ha den under konserten..
Sen börjar klockan närma sig 5 och dem 250 första ska ställa sig på en lång kö för att gå lungt in i ullevi. Mina kompisar satte sig på den sidan av catwalken som var närmast ingången, men jag tänkte att det är säkertmindre folk på andra sidan så jag gick dit. Vilket jag tyckte var ett bra val, för efter vi hade suttit där ett tag så började allat att ställa sig, och så kom jag längst fram! :D Då såg jag att mina kopmisar hade kommit någpn rad bakom staketet. Så jag var nöjd.
Sen kom första förbandet ut på scen lite innan 7, Johnossi, dem var helt ok. Dem flesta i publiken stod bara stilla och diggade lite i takt till musike, förutom min ena klasskompis som stod coh sjlnt högt och tydligt med i varenda låt.
Sen kommer Joan Jett med sitt band in på scenen och då blir det lite liv på publiken. I love Rock and Roll! Då sjöng nog dem flesta med. Nice.


Sen kommer den rosa kaninen, alla green day fans vet vad jag pratar om, och dricker öl och dansar till YMCA och får hela publiken att sjunga med.  Ber om ursäkt för att jag inte orkat vända bilden/bilderna.


SEEEEEEEEEEN så hörs Song of the century i högtalarna och publiken goes wild! SEn kommer bandet inspringande på scenen och drar igån 21st century breakdown! Och sen spelar dem allt från gamla låtar som Burnout och Nice guys finish last till nya som When it's time.


Say heeey




Give me Novacaine



Precis där kollade han in i mina ögon för en kort sekund ♥

KING FOR A DAY! Fick en bit av den fjäderboan med mig hem!

Haha! Trummisen Tré Cool. Underbar!

Tré, Billie och Mike. ♥

Sen tog batteriet i kameran slut.
Jag filmade också lite men vet inte hur man lägger upp det här.

Billie Joe får en flagga av en kille i publiken där det står Sweden ♥ Green day , Billie tar den runt axlarna och leker superhjälte och sen säger han SUPERSWEDEN!!

Under tiden dem spelar Minority sprutar konfetti och jag fångar massa som jag har sparat!
Efter minority så säger dem thank you Gothenburg och springer av scenen. Publiken säger GREEN DAY! GREEN DAY!
Dom kommer ut på scenen igen och spelar American Idiot, och efter det så spelar dem JESUS OF SUBURBIA!!! Innan han börjar sjunga säger han, this song is dedicated to every kid that comes from a shitty smalltown. Gissa om jag kände mig träffad!
Jag har aldrig i hela mitt liv varit så lyckllig soom jag var under tiden som dem spelade den sången! Den sången har förändrat mitt liv, var en helt annan person innan jag började lyssna på green day, var så ortoligt rädd och blyg innan, kändes som det var något fel på mig och jag passade inte in. Men den sången fått mig att inse att "there's nothing wrong with me, this is how I'm supposed to be!" SÅ JÄ*LA RÄTT! Vill öven tatuera in det när jag fyllt 18!
Iallafall, den sången rockar! Jag gråter aldrig, men jag måste erkänna att jag fällde någon glädje tår under den sången. Fick även ögonkontakt med Billie i flera sekunder under den sången, vilket gjorde det ännu bättre!
Nu när jag tänker tillbaka på det, så väller känslorna upp och jag känner både för att gråta och skrika!!

Efter JoS går Billie ut på catwalken med sin akustiska, där jag står, och så börjar han att spela When i'ts time. Lovely!
Sen börjar han spela Wake me up when september ends. I refrängen täns lamprna på scenen och då är Mike och Tré där och gör refrängen extra maffig! det kommer även en tår här. Den sången är ♥ !
Sen kommer den sista sången, Time of Your life, som dom avlsutar alla konserter med. Batteriet i kameran är slut, så jag bara ståroch hänger över staketet och kollar med stora ögon och försöker att verkligen ta in ögonblicket.
Sen skjuts det raketer, och sen är det slut. Allt som jag sett fram emot är nu borta. 100 dagars väntan, aah det var värt det! Verkligen.
Slutet på kvällen var vekligen MAGISKT! Out of this world!
Själva konserten var bättre än den jag såg i Danmark i Oktober. Dock var väntan, det där med sign my pizza, innan konsetren roligare där.
Nästa gång dem kommer till Sverige eller i Skandinavien, så är jag där! Mitt sista mål är att nudda bandmedlemmarna, helst Billie, då kan jag dö lycklig!

Nu är mina armbågar och revben svullna och ömma, någon muskel i ryggen har blivit överansträngd eller något för det gör ont och benen är lite som spagetti. Jag är dödstrött. Men jag är så glad, jag fick höra Jesus of Suborbia!

Efter konsetren gick jag ensam ett varv runt hela ullevi, i t-shirt, det var svinkallt! Jag bara gick och försökte ta in hela alltet, förstå hur fantastiskt det verkligen var! Jag kände mig så tom, och en av de första tankarna jag fick var Damn, vad bra det var, fast nu är det över... och jag måste plugga..
Men minnena jag har härifrån kommer alltid att finnas kvar!!

När jag vaknade på hotellet nästa morgon, så kände jag mig fortfarande så tom. Så jag övertalade pappa om att vi skulle åka och ta ner den green day postern som jag hade sett när jag åt på mcdonalds på lördagen. Och vi åker dit! Jag sprnger av bilden till stället där den var igår, men jag ser den inte, så tänker jag, dem har sälert tejpat över den. Så jag river bort säkert 3 ansra posters som dem har tejpat ovanför, och där hittar jag den! Den sitter så högt upp att jag får be en snäll man som går förbi att ta ner den åt mig efter en stund av hopplöst hoppande. Sen är jag lycklig. Bilresen hem går hyfast fort och farmor och farfar har köpt 4 olika tidningar till mig bara för att green day är med i dem! haha! Jag är med på en bild också föresten! i expressen, ser ut som jag blir mosad. Jag det blev jag också, men det var så värt det!
Här är bild på postern jag rev ner, hehe!


Inlägget blev långt, men jag varnade er! Tänker avsluta inlägget med att säga att Green day är så jävla bra och deras musik kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta! Jag älskar Green Day!
Nu är jag dödstrött och ska sova! Sista veckan i skolan, sen sommarlov, håll ut!

5/6 2010

2010-06-06 @ 20:23:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: green day<3<3

fyfaaaaaaaaan vad bra konserten var! hade verkligen "the time of my life"!! OCH, jag är extremt kär i en 38åring...

2010-06-07 @ 22:16:29
Postat av: måns öjebo

håller med dig!!! jävlar vilken konsert \m/

2010-06-12 @ 20:41:39
Postat av: måns öjebo

och så passade tre så jävla bra i bh:å :D:D:D:P:P:p

2010-06-12 @ 20:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0