bla bla BRA!

Tjoho. Söndag. Men det är nice. Eller helt okej. Jag deppar inte över något, inte ens över skolan imorron. Det ska faktiskt bli kul. O sen ska jag träna handboll imorron igen, wiiie!

Igår var jättetrevligt! Jag är SÅÅ glad att farfar är frisk och pigg igen! Åh vad min farmor o farfar är fina! Är glad och tacksam för min fina släkt. Vissa har ju knappt någon kontakt alls med sin släkt.. Det hade varit som ett stort hål i magen utan släkt för mig. Iallafall.. Vi stack o åt på restaurang, a fancy one, det var något slott, örenäs tror jag det hette. Åt kalvfilén, med potatis och sås. Jag gillar inte att äta kött när det har namn, asså kalv, då tänker jag på en söt liten kobebis... och det kan jag ju inte äta. Så jag försökte att tänka på att det var hamburgare istället... För när det heter så tänker maninte alls på att dte faktiskt är dött djur man äter. Nu kanske ni som läser detta o inte känner mig undrar varför jag inte är vegiterian? Jag är väldigt kräsen med grönsaker, det är typ en spärr jag har i huvudet sedan jag var liten... + att kött är gott.
Jag är djurvän, jag älskar djur och tycker att dem har lika stor rätt att leva som människor. Men jag skulle inte klara mig utan kött. Dock är jag rätt noga med att det kött jag äter ska vara svenskt och jag gillar när det står att djuret har levt ett bra liv osv. Om jag kunde så skulle jag se till att alla djur som ska bli mat föds upp på ett bra ställe där de får röra sig fritt utomhus och bli omhändertagna av snälla människor som behandlar djuren med respekt, och INTE tvångsmatas med slangar i halsen, eller blir genmanipulerade osv.. och sen när tiden är inne, att dem får en fridfull död.
Om jag får chansen till att påverka det någon dag så kommer jag defenitivt att göra det. Dock kommer jag ju antagligen bli tvungen att besöka ett slakteri då.. och det undrar jag om jag kan klara av. Det kommer nog vara rätt så vidrigt där kan jag tänka mig....
Ialllafall... tillbaka till restauragen.
Maten var god, och man blev väldigt mätt. Sen kom efterrätten. Jag körde på ett säkert kort; vaniljglass med chokladsås! haha. Inget av det andra verkade särskilt lockande dock smakade jag av dem andras tallrikar, hihi, och jag var väldigt sugen på glass då. Dock orkade jag inte äta upp o gav det sista till pappa.
Det var en mycket trevlig måltid, jag älskar att äta på restaurang! Det är så mysigt och gott!

Sen åkte vi hem till farmor o farfar och fick kaffe o kaka.. Fastän man var mätt som en plätt. Men dem hade köpt 2 tårtor.. så jag tog en liiiiten bit av chokladkakan. Försöker att hålla min diet lite hyffsat också på samma gång. Det är svårt. Sen ser vi mello.. och ätet godis. Fast jag åt bara 3 noblesse och några(rätt många dock, fast dem är ju så små..) brio. Erik Saade vann ju som säkert alla vet. Han är rätt söt den pågen assåå. Låten.. var ju sådär. Han vill ha en tjej, och för att få henne måste han bli populär, så därför vill han bli poppis, okeej. Sjukt djup låt. haha. Men jag halvgilar bara sånna låtar som saknar större betydelse, dem går inte in i hjärtat. Men den var endå en av dem bästa i tävlingen, (av dem jag har sett). Så jag antar att det var rätt låt osm vann.
Sen åkte vi hem o sov.

Söndag. Idag då. Idag har jag varit väldigt effektiv! Vaknade tidigt. Efter frukosten kollade jag tv. Sen började jag med skolarbetet! Gjorde mitt spelomslag, och det tog några timmar, men jag gjorde klart det!! Och nu är det äntligen inlämmnat!!!! SKÖNT! Så har jag det struket från listan, jag ska bara redovisa det på nästa lektion också. Hoppas hoppas att jag får ett bra betyg på det. Jag har jobbat så hårt med det, iaf dessa dagarna. Jag är sååå trött på att glo in i en dataskärm....
Sen så var jag ute med hunden, det var skönt att komma ut och gå en runda!  
Sen städade jag!!! Dammsugade och städade 2 lådor i min byro och en i min garderob! Jag kastade ut allt som var i lådorna och lade det på sängen. Sen dammsög jag lådorna. Sen sorterade jag bort sånt som är för litet och för fult. gav bla bort en skjorta till min syster, för att den var för liten. Efter lådorna fått stå och lufta lite så vek jag allt snyggt och sorterade det, sen lade jag ner det snyggt i lådorna igen. Det var underklädeslådan, gissa om jag hittade massa gamla fula trosor som jag inte använt på flera år som ska slängas!, och långarmade-tröjlådan, där hittade jag också några tröjor som jag hade glömt, och t-shirtådan. Det är en hel del faktiskt. Jag har ändå rätt mycket kläder.. Men ändå blir det sånna problem om vad man ska ha på sig på morgonen innan skolan.. haha.
Sen så åt jag mat. Pasta Carbonara.. MUMSSS!!!! Sen pluggade jag lite engelska och sen övningskörde jag!!
Det var faltiskt väldigt kul att köra idag! Fick köra på några vägar där det inte var så mycket trafik, jag mötte några bilar o jag klarade det utmärkt. Jag märker faktiskt att jag blir lite bättre. Det kanske hjålper att köra otfare än 3 ggr om året då kanske. Haha. Jag ska försöka fortsätta att köra en gång i veckan.
Jag var också ute och gick en promenad med en kompis i det fina vädret. 8 + grader! Det är mycket det! Vi snackade en massa. Det är så sjukt skönt med en vän som man verkligen kan snacka om allt med och som lyssnar! Vi har känt varann sen vi var smååååsmå, nästan hela livet! När vi var små brukade vi leka att vi var magiska och hade pinnar som trollspö och slogs mot onda krafter. Haha.

Sen när jag kom hem så var det dags för mat igen. Jag åt äpple och banan på tallrik(en liten fruktsallad, med dem 2 frukter osm jag faktiskt äter) och sen en macka med köttbullar. Gott. Lagom. 2 gånger idag var jag nära på att ta ett ballerinakex eller en chokladbit, men IKKE! Duktigt av mig. 
EFter jag ätit, så satte jag mig vid datorn igen och gjorde lite projektarbete, vilket är sååå svårt att göra när jag inte pratar med F.. så jag kommer att vara tvungen till att prata med henne imr eller på tisdag om projektet.. För det ska vara klart om 2 veckor! Och vi har inte kommit långt alls! O hon gör inte ett piss, tar inte intiativ eller något.. Det är förjävligt.
Sen gjorde jag del 2 av digitalt skapande, då jag skulle skriva minst en a4 om spelets idé och vad det går ut på osv. Det tog också ett tag. Men jag blev klar!! Puuuust!
Sen snackade jag med 2 polare på skype i en timme. Och sen gjorde jag lite situps och armhävningar. Och sen tog jag en dusch, o nu siter jag här o skriver att inlägg.

Puuh. Att så lite aktiviteter kan bli ett så långt inlägg. Jag är typ översocial, fast i datorform.

Btw så provade jag klänningen jag hade på skolavslutningen i 9an, alltså typ 3 år sedan. Jag fick knappt på den. Det är sorgligt. Den gick på, men attans vad tajt den var! Ännu mer motivation. Jag gillar inte min kropp så värst mycket nu. Det är  inte så att jag ser det som en börda, men jag hade gärna varit lite smalare, lite mer fit. Men det är det ara jag som kan fixa. O jag vill se bra, eller inte bara bra.. jag vill se STRÅLANDE ut på balen och på studenten. Jag tänker fixa det!

Nästa vecka kommer att bestå av massa plugg.... Can't wait. V 12 kommer att bli JOBBIG! Men sen är det jobbiga över för ett litet tag! O det är skönt. Så nu kommer en liten spurt. Och jag ska göra allt jag kan för att få bra betyg på allt! Sen ska jag chillaaaaa, o samla nya krafter tills nästa skolspurt, antar att den kommer i maj. I'll be ready!

Nu ska jag borta tänderna och sen läsa lite i engelska boken, sen ska jag sova. Good night mates!

Dagens låt: Walking in Memphis - Calle Kristiansson
2011-03-13 @ 22:11:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0