ryker

Hejhej.

Igår var såklaaaaaaaaart skon slut i min storlek när jag kom till affären. Den var dessutom på rea, kostade 199 kr ist för 349. Fan. Jag had einte bangat. Fanns bara ett par i stl 41. Jag har 38/39... OOORH! 
Men what to do..
jag hittade iallafall en present till tjejen jag ska till på lördag. Min bästis från lågstadiet fyller år o ska ha en middag. Känner inte någon dör direkt, men det blir säkert trevligt. Jag köpte en vit scarf/hallsduk från HM, hoppas att hon gillar den.

 Orkade inte stanna i affären hela tiden mellan kl 3 och 6... så jag åkte hem. Jag hade ätit mycket mat i skolan, det var pasta,, för att jag trodde jag skulle få mat sent. Men imed att jag kom hem blev det tidig lunch. Så jag blev jäääättemätt. Sen åkte vi o fixade nya pass. Ser ut som en brottsling på fotot, men fick ju inte le....

Sen hem o snacka på skype, o sen börjar DH! Nicenice! Sen somnar jag.

Sover gott, förutom att jag är täppt i näsan. Sen ska jag ivä till skolan, står i hallen o tar på mig jackan, men så tänker jag att jag ska nog hämta en kofta också för det skulle bli kallt idag.. så står jag o velar, men bestämmer mig för att hämta den. när jag kommer upp så känner jag hur det luktar bränt, o det kommer från mitt rum. O jag kollar att allt är avstängt o så.. sen kollar jag mot fönstret o ser hur solen reflekteras i min konkava spegel som står på fönsterbrädan mot träfönsterkarmen... det ryker o man ser hur det glöder lite.
Tar genast bort speglen från ljuset, o man ser hur det har blivit helt bränt på fönsterkarmen...det har bränts ett litet hål.
Fyfasen vad rädd jag blev där ett tag. Tänk om jag inte hade hämtat koftan o gått till skolan direkt(jag var den sista som lämnade huset idag), då hade hela huset börjat brinna..
Ibland har man tur... Det är rätt läskigt. Tänk om asså... Jag har alltid haft min spegel stående där, men den kanske har stått med en annan vinkel, nu stod den likson så att brännpunkten blev precis vid förnsterkarmen.
Vilken tur att jag bestämde mig för at hämta koftan!

Skolan idag. Helt ok. Fick tillbaka svenska läxförhöret, 21/23. Bra! Sen började vi förberedelserna för NP i svenska. Ser inte fram emot det, blir alltid så nervös inför NP..

Sen skulle vi ha handledarmöte med vår projektledare, som verkligen inte alls gör sitt jobb. Skulle haft för 2 veckor sedan, hon kom inte. Jag mailade henne om vi kunde ta det en annan dag .. men hon svarade inte. O nu så är det vårt sista möte, o så kommer hon inte.........!!! Blir så arg! Hon ska ju förhelvete hjälpa oss, o vägleda oss. Men hon skiter ju i det verkar det som. Så jäkla dåligt. Mitt betyg drabbas... Jag behöver svar på frågor. Jag ska maila henne om att ta den en annan dag. Men jag pallar inte idag, för jag är arg på henne. Riktogt arg. Hon gör ju fan inte sitt jobb!!! Jag har varit där varenda gång..! O jag ska på Utvecklingssamtal imorron med min mentor, så jag får ta ett snack med mentorn om att handledaren inte gör sitt jobb. Min mentor är skitbra, så hon förstår nog.
Sen ska jag på något info möte i aulan, som handlar om att välja vidare till högskola o så.... Menmen , det är imorron.

Efter fysiklektionen, som är den sista, så stack jag o 3 killar i min klass til ett cafe som har sjukt billiga kakor! Jag köpte en stor bit kladdkaka med glass OCH en läsk(flaska) för 10 kr!!(svek ju lite min diet där.....men för 10 kr....det var tvunget!) Det kom jättemycket folk, mest bekanta till mig, som amn träffat någon gång innan med inte känner så bra.. Men det var trevligt. fast sådär när man har gått länge i skolan, inte ätit ordentlig lunch, o dessutom ätit fet kaka o druckit läsk. så känne rman sig inte så fräch o 100% liksom. Inte jag iallafall. Min mage lät som bara den! Hoppas ingem hörde den, haha. O sen var jag så klumpig, bara gick in i saker o människor nör jag skulle gör något..
Sen kom jag hem vid 5. Åt en macka med köttbullar o en banan.

Sen hamnade jag framför datan. Kollade lite på studentklänningar på nelly.se ... hittade en snygg. Men såklart ska den inte finnas i min storlek.. Attans. Men jag är lite rädd för att beställ ahem från internet.. vill ju gärna prova den först.. Men i de butiker som jag varit i har inte haft så snygga.. Mne det kommer väl, förhoppningsvis.

Borde väl egentligen plugga lite nu. Men jag orkar inte. Tänkte plugga imorron, när jag är ledig. emn jag måste ju ändp in til skolan på UVS o infomöte. Sen ska jag kolla på film, som hör till skolarbetet. jag ska kolla på Mr & Mrs Smith hade jga tänkt. För jag ska göra en dvd meny till den filmen i digitalt skapande, o då vill jag hinna se filmen iannan jag börjar så jag kan få lite idéer, och för att den är SÅ bra!
Sen efter det kan jag plugga engelska (träna glosor) och göra lite projekt.... Well well.

Tänkte fixa id kort imorron också dessutom!

Nu är jag bara så trött... får se vad osm händer. Förhoppningsvis loggar det in någon kul på skype som man kan snacka med. Sen ska jag lägga mig tidigt.

Dagens låt: Genom eld - Oskar Linnros
2011-03-16 @ 19:40:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0