lalalalalalördaglalala

Lalalallalööördag. Och jag är fortfarande nöjd med tillvaron. Lite down är att jag har blivit förkyld IGEN, utan att egentligen ha blivit frisk från förra förkylningen.. Menmen. Ska äta C-vitamin så försvinner den förhoppningsvis snart.

Allt bara flyter på just nu. Och det är skitbra! Jag håller dieten lite sisådär, åt lite godis mer än jag skulle(men det är ju lördag damnit! Jag förtjänade det, o det var GOOOTT!!) och igår var det köpemat som vanligt på fredagar, medan resten av familjen åt pizza så beställde jag schnitzel med stekt potatis o bearnesås. Det kändes ändå lite nyttigare än pizza o kebab med pommes.. Men jag kanske bara inbillar mig. Och lite down är att jag åt upp heeela portionen(förutom den halvan som bestod av sallad). Så jag blev väldigt mätt, som vanligt. Jag måste lära mig att känna efter när jag är mätt. För nu fortsätter jag bara att äta för det är så gott.
Och igår mådde jasg inte bra, jag var så frrrruktansvärt trött. Tror det är lite järnbrist jag har, för jag var trött när jag vankade i morse igen, och jag vet att det inte beror på sömnen, för jag sov gott. Det kanske också beror lite på förkylningen. Men jag ska försöka hitta ngt nyttigt som innehåller järn som jag kan äta.

Till lunch åt jag lax med potatis. Inte too bad! Men inte så fruktansvärt gott heller. Jag är så trött på lax nu.. det känns som det är det enda vi äter på helger.. Sen skrapade vi 11 trisslotter(!!). Vann på 3 st, Tot. 100 kr. Assååå mamma o pappa slutar aldrig köpa lotter. Vi vinner ändå aldrig. Okej att köpa någon gång för skojjs skull, men amo så tycker jag att det börjar gå lite långt, börjar bli slöseri med pengarna..

Som jag skrev i Mon(ey)day inlägget så försvann ju mitt arbete på digitalt skapande, då skolan fått för sig att rensa hårdisken¨på alla skolans datorer under lovet, utan att förvarna... Så jag ska ju då göra om allt från början.. min riktiga lärare var tillbaka igår, för i måndags hade vi vikarie. Och hon sa att jag inte behövde ha det inlämnat på söndag.. Men att jag ändå måste lämna in det(och det förstår ju jag med). Så jag var tvungen att skaffa photoshop här hemma. Skulle ha gjort det för längesedan, men det gick inte för jag hade ingen kod, och min kopmis som skulle hjälpa mig.. det gick upp i rök liksom. Så nu fick en annan kompis tag i några koder som han skickade till mig och som funkade! SÅ nu har jag photoshop!!!! YEAH!

Idag är det sjukt fint väder! Och jag har varit ute med hunden och åkt rollerblades. Det var nicee! Lite motion på köpet, för det var sjuukt jobbigt för låren när man försökte åka fort i motvind!

Snart ska jag iväg till affären för at hitta något att ha på mig ikväll! Ska uuuuuuut! YEAH! Dansadansa! Har inte varit ute sedan min födelsedag i december. Är så sjuuukt pepp! Hoppas att man träffar massa trevligt folk där! Det brukar va massa man känner igen från skolan o så. ÅÅh det ska bli kul. Jag hoppas verkligen att jag hittar något att ha på mig! Allting blir liksomo inte lika kul om man inte känner sig fin..

Tjarrå!

Dagens låt: Gubben i lådan - Daniel Adams Ray
2011-03-05 @ 13:47:52 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0