on my own

Tssssssssssssöndag.

Trött. Kom hem vid 5, typ samtidigt som mamma skulle iväg till jobbet. Vaknade vid 8 för jag var tvungean att gå på dass. Sen somnade jag igen och nästa gång jag vaknade så var klockan halv 12. Så länge har jag inte sovit på länge. När jag går ner för att äta frukost håller pappa på att laga lunchh till min syster o han. Haha. men det var för att min syster ska spela handboll snart, så dem var tvugna att äta innan. Jag ska nog äta om en liten stund.
Nu kan jag skirva lite om gårdagen/kvällen.

Jag gick ju iväg till affären för att hitta ngt att ha på mig. Gick utan att tänka typ, jag gick i mina mjukiskläder o helt osminkad.. det märkte jag inte förren jag kom till affären, haha. Men det var skönt att jag kan gå där o känna whattahell! Jag bryr mig fakiskt inte om vad folk tycker om mig. Om någon tyckte jag var ful, I'm fine with that, dont care. O det e niice!
Hittade en snygg tröja på HM. Men jag ville ha en klänning/tunika, så man kan ha tights till. Så jag tog tröjan i en storlek större o drog ner den en bit. Funkade perfekt! Den var svart och enaxlad. Blev glad att jag hittade den.
Tiden gick, och jag glömde tiden. Vi skulle köra typ vid sju. Vid halv 7 sitter jag vid matbordet och äter en macka i mina mjukiskläder. Sen ser jag klockan " oh snaap!" Så får jag stressa mig i ordning igen! Blev klar 10 över 7 typ. Sen blev pappa lite gramse på mig i bilen för jag inte visste exakt vart vi skulle, osv. Det är väl för fasen inte mitt fel att jag inte fått någon vägbeskrivning. Min enda vägbeskrivning var Hiltonhotellet. Menmen det gick bra. Vi hittade det. Jag åkte in med min barndomsvän(haha jag vet inte vad jag ska säga annars, för jag nämner inga namn här, vi kallar henne för BV), det var hennes första utgång. Hon fyllde 18 i januari. Så vi har verkligen känt varandra sen vi var små, gick i samma babygrupp o allt sånt. Det tkr jag är jättekul att man kan ha kvar vänner så länga. True friendship. Sen träffade vi B och en annan tjej(som jag också är väldigt bra kompis med) som gick i min klass på hägstadiet, en av tjejerna som ska med till turkiet sen i maj också. B och hon är typ bääästa vänner. Dem sa knappt hej. Asså B och hon var sjukt dissande, eller vad mans ka säga. Tur att jag hade BV asså.
En grej som gjorde mig lite sur igår var att dem två fixar att dem får sova hon Bs mormor, men skiter i hur jag o BV gör... Jag och BV fick ta taxi hem sen. 200 spänn, poff. Menmen, man får ju ta taxi ibland, ingen big deal. men att dem... ooorh det gör mig så irriterad. Vi kunde vara på dansgolvet alla 4 o dansa, sen så vipps på går dem utan att säga ngt till oss. Man måste inte hänga ihop hela tiden va, men det ska fan inte vara så som det var. Det var ju som vi knappt kände varandra, o så behandlar man inte sina vänner, speciellt inte när man är typ bästa vänner. Dålig stil my friend.. B har varit halvt dissande hela veckan tycker jag.. Jaja. Jag bryr mig inte. Jag tänker inte höra av mig när det ska vara på de viset. Jag är inte jättesur va, jag tycker bara att det är dålig stil.

På dansgolvet var det crowded och svettigt! Dte var kul! Jag älskar att dansa. Jag kan egentligen inte dansa bra alls, känns som man bara står o stampar i takt till musiken, haha. Men när B o hon stack, så blev det ju bara fler övriga att dansa med. Vissa är sjukt sliskiga och bara taffsar en massa och försöker kyssa en, men vissa e sjukt shyssta. Men det är ändå kul med en sådan blandning. Det är en del av det hela. haha, en kille stoppade mig o sa att jag hade världens finaste ögonbryn, och sedan tog han tag i mig i började att "dansa" med mig, men han märkte att jag inte var riktigt bekväm med den dansen, så tillslut släppte han mig och jag fick leta up BV. 
I slutet av kvällen så tappade jag bort alla mina 3 vänner, så jag var själv. Men då dansade jag runt med massa andra, och det var sjuuukt kul! Var längst fram vid DJerna som var Knappen o Hakim från Nrj. haha de e nice. Dock var det mer ös på NRJ at the club i december, sist jag var där. och idol-olle var där och sjöng någon sång. Han var inte min favorit i idol precis, jag följde inte det. Men det var kul o se han, jag var längst fram då med. Hehe.

I slutet av kvällen så dansade jag med 2 shyssta killar, när allt sedan var slut o tändes så fortsatte i o snacka i kön ut. Efter vi hade high fiveat knappen o hakim. Haha. Och det blev slagsmål i kön preciiis framför mig. Så ena grabben fick först fånga mig i sen dra undan mig. Haha. Snällt ändå.

Efter BV och jag hämtat ut jackorna så smsade jag B o frågade vart dem var. För sist jag frågade så var dem också i kön ut. Så sa jag men då ses vi där ute sen. När vi kom utvra dem inte där. Då hade dem gått till BK, snällt. Tur som faaan att BV var med mig. Annars hade jag ju varit själv. Dem kanske inte hade gått om dem inte visste att jag var med BV, men ändå... hade det skadat att vänta?? Sen på BK så är dem sjukt dissande. Säger typ inget till oss. Vafan. Pallar inte. Så då tar jag och BV taxi hem. 
Det var första gången jag åkte taxi själv, med kompis. Men hon hoppade av innan mig, så jag fick åka själv en bit. Det var kinda scary. Men det gick bra. 

Det var en lyckad kväll iallafall. BV var jättenöjd med sin första utgång, och det var huvudsaken!  

Nu siiet jag här o skriver, lyssnar på lugna låtar och är inne på fb. Snart ska jag nog snart laga till något litet till lunch. Annars ska jag bara tat lungt idag. Kanske övningsköra lite och jag ska läsa en bok vi har i engelskan.
Det är jääätteskönt att jag är ledig på både måndag och tisdag!! Imorron är mamma också ledigm så vi skulle fixa några ärenden. Kanske tillomed kolla upp min hosta som jag haft i några veckor nu.
På tisdag har jag huset by my slef!!! Och DET är NICE! 

Måste kolla sen om jag fastande på några vimmelbilder, jag tror faktiskt att jag gjorde det. För en kille tg fota på mig o BV! Haha men dem sollar säkert bort fula foton, o jag kan ju gissa att det fotot blev fult. haha helt svettig o så.. Uuuh. Jag hoppas inte att edn kommer upp, iallafall inte om den var ful.

Och sen måste jag städa mitt rum också idag.. kläder överallt!! Men nu ska jag börja på maten.

Och så måste jag bara säga en sista sak. Jag är så otroligt stolt över migsjälv! Jag är inte den blyga rädda tjejen som är beroende av någon. Jag är självständig, awesome, ärlig och jag är migsjälv. Och det är så det ska vara. This is how Im supposed to be. Och jag har åstadkommit detta själv! Ingen har hjälpt mig. Somsagt, stolt. Man behöver vara det ibland, och man borde ge sigsjälv mer beröm än vad man gör. Det är så lätt att tracka ner på sig själv o se sig som otillräcklig och sånt. Det ska man inte göra.
Jag är glad över att jag är jag.

KLART SLUT.

Dagens låt: Dancing on my own - Robyn
2011-03-06 @ 13:22:25 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0