skola, 90 dagar

Onsdag

Svenskalektionerna är ett skämt. Asså vi är inne på vår 6e lärare på 2 år.. han vi har nu är något av det värsta. Jag dömer inte folk, så jag gav han en chans medan alla andra bara tyckte han var patetisk. Men nu... har haft han i snart 4 veckor. Jag orkar inteeee. Jag tycker att han är så dålig, kan inte hålla en ordentlig genomgång för klassen på tavlan, ler ALDRIG, pratar sååå tyst så tyst att man knappt hör honom. Och ger aldrig tydliga instruktioner på vad vi ska göra.
Vi skulle tillexempel skriva en uppskattande text till ett föremål.. Så jag skrev en dikt om ett höghus. Många av mina kopmisar tyckte att den var bra, så dem skrev också dikter. Jag hjälpte vissa av dem. Idag fick vi se betygen, jag VG, medans kompisen jag hjälpte fick MVG. hans var sjukt grym. Men jag tycker att min förtjänade mer än ett VG. Han borde iallafall kunna motivera varför. Jag fick ingen feedback eller motivation. Bara ett VG. Hur ska man kunna förbättra sig då. Ska fråga han imorron. Fast imorron ska vi ha prov, så jag venne. kanske efter provet isf. Ska ha prov på romantiken. Tycker ändå att jag kan det rätt så bra. 

Efter svanskan så åt vi. Nästan hela klassen åt tillsammans, myysigt. O vi snackade om studenten o vad som kommer att hända efter och att vi måste hålla kontakten o skriva i varandras mössor osv. Tror nog alla säger att dem ska hålla kontakten, men oftast brukar ju sånt rinna ut i sanden. Men jag ska verkligen försöka hålla kontakten med så många jag kan.

På samhällen sen så snackade vi mer om studenten, imed att det är vår mentor som vi har i samhäll. Och vi bestämde om musiken på flaket och vart vi, hela klassen ska äta lunch på studentdagen. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad jag längtar!!!!!!! HIHIH 90 dagar kvar!

Sen på fysiken fick jag reda på att jag ska ha fysikprov, fredagen SAMMA vecka som projektrapporten ska vara klar! Och provet börjar halv 10... jag brukar börja 11.15 på fredagar. Så byebye sovmorgon.. argggh. Men läraren lovade att vi skulle få kompledigt. Så då ska jag ta ledigt på en onsdag, så slutar jag tidigt! hihi.  
För övrigt så var fysiken också sjukt olön. Vi fick uppgifter som vår lärare hade tryckt upp, men halva sidan hade försvunnit i kopiatorn, så man såg inte vad det stod. Så han gick iväg för att trycka upp nya, det tog ca 20 min. Sen när vi ska försöka löra uppgifterna

Sen kom jag hem och började på maten strax därefter för min syster måste hinna äta innan hon ska spela match. Jag lagade tacogratäng! För förstagången, själv, med receptet i huvudet! HA! Det blev riktigt gott!!

O nu har vi ätit o så sitter jag här o känner mig sjukt uppstressad. Mest för att det är så mycket med skolan nu. Svenska, projekt, engelska, matte, fysik och så måste jag ju göra klart mitt spelomslag till digitalt skapande.. Jag har ju skaffat PS nu med hjälp av mina kopmisar.. men det är lite krångligt för jag mpste skriva in en ny kod varje dag... O nu har jag slut på koder. Så får be en annan kompis fixa det.. haha bra med många tekniska killkompisar. haha

Och vid sidan om skolarbetet så gör jag lite på en preliminär spellista till studentflaket. För att det är kul.

Jag ska göra lite på projektet nu, sen hoppas att jag får tag i en kopmis som kan hjälpa mig med PS och sen plugga mer svenska. Hoppas att det loggar in en kopmis på skype så vi kan disskutera svenskan.

Igårkväll satt jag på skype o snackade med någa kompisar i flera timmar. Haha jag gillar skype. Och jag gillar mina kompisar, så sjukt härligaa!
Så jag somnade rätt sent, men det berodde nog på att jag bara låg o tänkte så mycket.. Jaja. Så jag ha rinte varit kalaspigg idag. Menmen. Det har ändå varit en bra dag!
Nä nu ska jag sätta fart på projektet. Sen svenska, sen förhoppningsvis lite matte.. Matten är värst.. fast det jobbigaste är egentligen att ta pennan ihanden o slå upp boken o börja. Sen kaaaanske läsa lite egnelska bok, det har vi ingen tid på, så det är inte någon brådis på det, än iaf...

Jag ska verkligen göra mitt bästa med skolan nu. Motivera mig själv med att det är bara 90 dagar kvar!!! Sen är det slut! Om 90 dagar så dansar jag på ett flak med min klass o sjuunger om studentens lyckliga daar! Men tills dess, PLUGG! Det kommer bli sååå skönt sen när det är över! ÅÅH!

Dagens låt: Man must dance - Johnossi
2011-03-09 @ 17:37:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0