frrrrrrrrrramåt

Hej

Ännu en vecka har gått, utan att något roligt har hänt. Det är höst, det är mörkt, det är rätt kallt(fast ovanligt varmt för att vara oktober!) och det är inget att se fram emot. Inget exraordinärt liksom... ingen konsert, ingen student, ingen maffig fest. Ja visst, det är jul om ca 2 månader och 22 dagar... Jag älskar julen och det är jättemysigt med alla förberedelser och hela patrasket. Men det är samma varje år. Så det är inget extraordinärt, men klart jag kommer att se lite fram emot dte när dte är lite närmare. Men annars ingen resa till något fint land, som jag känner att det skulle vara på sin plats just nu. Damn vad jag vill bort härifrån nu, en vecka i cypern eller något hade varit nice.

Kanske är höstdeppen som kommer nu. Gissar på det. Allt är grått. Likgiltigt. Alla är tråkiga. Jag är tråkig. Jag vill hitta på något kul.

Vet inte hur ånga gånger jag har frågat mina maxi kompisar om dem vill hitta på något en helg, men alla bangar alltid dagen innan... O jag hartagit kontakt med flera kompisar som jag inte har pratat med på länge o frågat om dem vill hitta på något. Visst säger dem. Men blir det någonsin av? Neej. Det blir tyst om dem liksom.. o hör dem av sig sen igen? Nee.
Har skrivit till dem jag brukade umgås med i skolan det sista året om att ses nästa vecka, dem var på.. men sen när det kommer till att bestämma ett datum och vad man ska göra osv.. då blir det dött igen. Då får jag komma med massa förslag, som svar får jag antingen, ja, eller nej eller nja. Så då måste jag komma med fler förslag... and so it goes on and on... 
Känns som det är likadant med alla just nu. Alla är så lata och tråkiga. Bjud till lite vaaaaaaaa, om man inte kan, så kan man iallafall komma med ett annat förslag eller ett annat datu,. Jag anstränger mig, men får INGET tillbaka. Ingen märker ens att jag anstränger mig. Jättetråkigt. Och tydligen är jag inte viktig för någon av dem om dem inte kan ta sig tid att träffa mig.

Och nu när jag ändå håller på att klaga. Jag blir bara så less på B atm. Hon är nog den som lyssnar sämst av alla jag känner, och hon ska vara en av mina bästa vänner.. Jag har alltid kommit i sista hand för henne..Hon tar sig aldrig tid att umgås med mig, om hon har lite tid över så kanske vi kan hitta på något, men ofta är hon så trött efter att ha umgåts så mycket med hennes andra vänner att det blir att vi typ bara ligger i varsin ände i soffan och halvsover och halvpratar om något oviktigt. Vi var ute och åt i fredags, det hade hänt en grej samma dag som hon inte var så glad över, vilket jag förstår, så jag lyssnar på henne, säger vad jagtycker och försöker att stötta henne. Men sen är jag inte alls intresserad av att snacka om dethela kvällen, så när jag håller på att prata om  något som har med mig att göra så säger hon helt plötsligt vänta.... så jag tystnar o sen säger jag "vad väntar vi på?" då pekar hon på några barn på restaurangen som leker o sen säger hon att några vid ett annat bord snackar om barnen och säger att barnen är irriterande. Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Tack för den. Och jag vet inte hur många gånger som hon sitter o smsar eller facebookar i sin mobil medans jag pratar... Classy... allstå jag tycker det är så jäkla dålig stil. Jag är så jävla lojal mot henne och det har jag alltid varit och hon behandlar mig som den lägst stående varelsen på denna planeten..
Om allt går som planerat så ska vi ju flytta till USA nästa år. Vilket hennes pappa måste hjälpa till med. Men det blir aldrig av. Jag har sagt til henne jättelänge och fleeeera gånger att kan vi kolla på det nu, kan vi sätta oss ner o kolla på programen o kan du hjälpa mig förstå. Visst, säger hon. Men blir det någpnsin av ? Neeeej. Hon vet vad hon ska göra o det ä ringe problem för henne, men för miiig?!?! Jag vill dit! Jag vill verkligen verkligen dit, och jag behöver lite hjälp. Kan hon inte förstå det!? Jag  har ju sagt det. Men hon bryr sig antagligen inte.

Vem bryr sig? Tänkte på att trilla i trappan med flit och skada mig så jag fick åka in på sjukhuset för att se om folk brydde sig då. Men det vore sjukt, och det skulle göra jätteont så det skulle jag inte göra......

Men jag blir så less. Less på allt. Jag vill bort härifrån. Detta är fan inget liv. Det har sina bra stunder, men är detta allt? Jag är inte girig, jag vill få ut mer av livet helt enkelt! Jag k'nner att jag kommer aldrig bli lycklig om jag stannar här, eller fastnar kanske är ett mer passande ord. Jag skulle ju göra dte bästa av det, och klart jag skulle ha ett bra liv om man jämför med dem som inte har något alls, inget hem, ingen utbildning och sånt. Men jag vill mer, jag vill inte bli en medelmåttig tråkig svensson där varje dag är den andra lik. Jag vill att varje dag ska vara unik. Jag vill jobba mig upp, upp och upp, leva ett bra liv som jag kan vara stolt över och bli lycklig! Jag känner att jag kommer inte få det i sverige. Jag vill våga ta det där stora steget och flytta till andra sidan av jorden. Jag kanske inte lyckas med min dröm om att bli lycklig då heller, men då vet jag att då har jag iallafall försökt.

Ingen tar mig på allvar när jag säger att jag vill flytta dit, eller när jag säger att jag vill skaffa tatuering. Vänta bara. Ju mer folk inte tar mig på allvar, ju mer vill jag visa dem att jag kan och vågar!!

Vad ska du bli när du blir stor?
- Jag ska bli bäst!

---------------------

Sådär, där fick jag skrivit av mig lite. Det var skönt! Är redan gladare. Framtiden är ljus.
Tack för att musik finns! Det är det som får mig att orkar gå upp vissa dagar. Vad skulle jag göra utan green day? Jag hoppas och önskar och drömmer om att dem ska komma hit på turne snart!

Jag är rätt duktig med maten. Unnar mig något gott då och då såklart. och nu i depptider så blir det aninger mer än vad jag behöver, men jag ska träna bort det..
Har köpt gröt! Inte vilken gröt som helst, utan äpplegröt till bebisar från 6 månader, jättegott, kalorisnålt och mättande.

Ikväll är det seriepremiär! Det ska bli spännande, jag hoppas att jag hittar taggen tills dess! Är glad att jag spelar handboll igen!

Imorron ska jag jubba. Det ska bli sådär. Hoppas att jag får någpn trevlig i kannan bredvid. Annars bli dagarna rääääääääätt så sega kan jag tala om!

Ne nu ska jag göra något. Fast jag vet inte vad. Men det inkulderar att lyfta min stora gump från stolen och röra på mig! Heeeeeeeedå.

Dagens låt: Viva la Gloria! - Green day
2011-10-02 @ 14:26:05 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0