host höst

Hejsan.

Det är jättemycket höst. Det är både bra och dåligt. Har inget väsentligt att klaga på.

Längesen jag skrev sist känns dte som. Men det har inte hänt något speciellt... Dagarna på jobbet går fort, mest pga att mina kollegor är så goa. Positivt positivt.
Åt pizza i fredags, det har jag inte gjort på länge.. i agusti var nog senast, så jagtyckte att jag förtjänade det. Kom hem från jobb, var vrålhungrig, så jag ringde o beställde en pizza. en italiensk, Namnam.

Är inne i en sån period då jag äter och äter, vill äta hela tiden. Tror att det beror på att det är höst, mörk och deppit, men också för att jag känner mig lite ensam. Hade inte haft något emot att ha en kramgo mysig pojke nu. Menmen.
försöker att äta nyttigt, det går hyffsat. Belönar  mig själv med godsaker då och då, hehe. Men just nu känner jag tat vikten inte spelar roll. Vill bara vara sund och må bra, det är main goal. Sen när jag bemästrar kosten och träningen kan jag höja ett snäpp och se till att jag kanske går ner några kilo. och framförallt bara att man ser fit ut. För att jag ska göra det måste mina lår bli smalare. Jag har korta och rätt så kraftiga ben... På bilder från förr har jag smala ben. Vill ha tillbaka dem benen. När jag gick upp dem kilona har allt satt sig på gumpen och låren... och lite på häfterna och armarna och min platta mage började att pluta ut lite. Ush ne. Vill ha en kropp som jag kan vara stolt över.
Väntar på den dagen då jag kollar mig själv i spegeln och har den kroppen jag vill ha, och att jag kan vara stolt över att jag har fått tillbaka den genom träning och att äta nyttigt. Det hade varit nice.

Idag ska jag springa OCH träna body pump OCH gå en runda. Bra va?! Och till lunch åt jag kalkon inlindad i någpn slagt italiensk skinka med pestopasta och någon slagts yoghurtsås. GOTT! Och nyttigt! Sen tog jag en fika med frukt och ikväll ska jag äta min älskade bebisgröt!
En nyttig dag idag.
Kollade också på the social network. Inte jättebra film om jag får säga det själv. Did not make it on min top 20 lista iaf.. Fast dock intressent att se hur facebook kom till.

Ska snart få tummarna loss och boka min green day tatuering som jag velat ha i 5 år. Måste erkänna att jag är lite skraj, men jag vill ha den. Den texten jag tatuerar in har förändrat mitt liv och kommer alltod att betyda så sjukt mycket för mig, så jag vill ha dem på mig för resten av livet. Så dem kan påminna mig om vem jag är, ge mig kraft. För låten som raderna kommer ifrån ger mig så sjukt mycket kraft. Som en våg. Det är helt sjukt faktiskt. Jesus of Suburbia heter låten btw.

Känner att B börjar tveka på USA planerna. Vilket är lite sad.. för det hade varit fantastiskt att åka til USA och gå på collage med min bästa vän. Menmen. Jag kan lika bra göra det själv. Jag VILL verkligen bort härifrån. För en stund. För att få utrymme och bli mer självständig och bevisa för alla där i sverige som inte tror på mig att jag faktiskt kan och att jag vågar.
Känner mig så instängd här. Här händer ingenting, det är samma visa dag in och dag ut. Jag kan inte göra som jag vill för här man är så beroende av dem andra, allt måste gå ihop osv osv. I want to break free.
För allt det jag gör här, känns inte som det betyder något. Det kanske dte inte gör någon annan stans heller... men då får jag iallafall veta det, och jag får ett äventyr på köpet. Jag behöver det. Behöver komma iväg. Nästa höst blir lagom. Det känns rätt.

Nu ska jag ut o springa i det regniga höstvädret och bland alla orangea blad som blåser runt. Hoppas jagi nte blir för kyld.

Måste säga att jag längtar till julen, snö och adventljusstakar...... Julen är så myspysig!

Btw måste tillägga att igår fick jag reda på att jag är överkänslig mot paprika. Vet att fler i min släkt o familj är det, men visste inte om jag var det. Iallafallm så åt jag paprikachips hos B, och en liten stund senare fick jag så otroligt ont i magen.... Så hade jag lärt mig det. Aldrig mer paprika.

Dagens låt: All the things I've done - The Killers
2011-10-26 @ 15:13:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0