När skeptikerna tystnar..

Hej.

En dag. En vacker dag ska jag motbevisa alla som underskattar mig. Som skrattar när jag säger något jag ska eller vill göra och inte tror på mig, som kollar snett på mig och som tycker att jag har blivit alldeles tokig.

Men samtidigt som det är så otroligt störigt och frustrerande, så ger det mig en sån otrolig motivation. Jag är driven, vet vad jag vill, ser ljust på framtiden, är positiv, har mål och ambitioner. Vad tyder på att jag ska misslyckas?

Vi alla kan ta fram det bästa hos sig själv och bli det bästa man kan bli. Vissa nöjer sig med att vara medelmåttiga för att dem inte tror på sig själva helt enkelt, eller är nöjda med tillvaron, det är helt okej lliksom. Vilket är bra, att dem är nöjda med det. Men jag komme rinte att nöja mig med det. Jag vill ha ut det mesta av livet och jag kommer att satsa på att bli det bästa jag kan bli. Jag har mitt mål framför mig hela tiden. Jag kommer göra allt vad jag kan för att komma dit. Kommer att njuta av varenda dag ändå, och inte vara så fast besuten om att nå målet att jag glömmer leva i nuet. Nejnej. Ta vara på alla fina stunder och fina människor. Jag njuter av varenda sekund. Och jag älskar att jag känner att jag faktiskt kan komma upp. För dte är dit jag ska. Jag ska upp, upp på toppen. Och jag vill inte vara uppe på toppen för tidigt, vad händer sen liksom? Jag ska kämpa, klättra och samtidigt njuta av att vara på väg upp. Så när jag äntligen har nått toppen kan jag vara stolt över det jag har åstakommit och över migsjälv. Och när jag är på toppen, då vill jag att alla som tvivlade, inte trodde på mig eller tog mig på allvar ska bli så jäkla förvånade och säga "Hon gjorde det faktiskt" och sen le, och tycka att jag är inspirerande och bli stolta över mig.
Det vill jag. Det önskar jag. Hoppas att det blir så. Vem kan se till att dte blir så? Jo det är jag.

Tror man på sig själv och verkligen vill något, så kan man göra vad som helst tror jag. Man är obegränsad. Obesegrad. Fast ibland kommer man förlora slagen, men då lär man sig, och tillslut så vinner man kriget.

Jag är så full av motivation nu. Och jag känner att jag kan göa vad som helst. Och det är underbart.
Vill jag ha pengar, då jobbar jag och spenderar inte upp allt på onödiga saker. Vill jag bli vältränad, ja då tänar jag en massa och äter nyttigt. Vill jag ha ett bra betyg i något, ja då pluggar jag som attan.

Kääääämpa kämpa kämpa. Och känslan när man lyckas är obeskrivligt härlig.

------------------------

Det var väl mina visdoms ord för dagen. Orsaken till att jag kände för att skriva det var att mamma o pappa skrattade och kollade på mig när jag pratar om vad jag vill. Att jag vill till USA och att jag vill bli stor där. "haha lycka till......". Dem tror inte det minsta på mig. Tar inte det på allvar. Synd. Dem kommer att ånga det. Kanske fattar dem att jag menar allvar när jag sitter på planet till staterna, dååå kanske dem fattar.

Idag har jag tränat body pump och det var gött! Igår sprang jag, och jag ska springa imorron också. Sen ska jag jobba hela helgen.

Igår träffade jag 3 av killkompisarna jagbrukade umgås med på gymnasiet. Det var kul. Vi såg Crazy stypid love. Den var helt okej. Rolig. 4/5, typ. Det var så härligt att träffa dem igen! Har inte sett dem på ett tag. Gillar dem! Orginal allihopa. Dock åt jag godis som jag pngrar lite bittert, det smakade inte ens gott. Men jag åt det för jag hade betalat för det... Fy på mig. Men det somär positivt är att jag kommer inte att vilja äta godis på ett tag. Kanske en chokladbit då o då. Men det får jag unna mig.

I tisdags sulle jag till malmö o shoppa med mina 2 vänner, B och en killkompis. Men när jag skulle ta bussen så fungerade inte mitt maestrkort.......Busschaffisen sa att dem inte tog det kortet. Nehee!?? SÅ jag fick inte åka med.. Shysst.... Så jag gick till banken för att säga några ord och för att skaffa nytt kort. Då stöter jag emmot något vasst så min skinnjacka går isönder.....NICE! Vilken dag. Skriver på papperna för nytt kort, som ska komma nästa vecka. Ändå bra. Btw killen i banken sa att maestr kort ska funka i bussen. O det har dte alltid gjort innan. Så jag blev aningen snopen när jag inte fick åka med ens. Erbjköd att betala i kontant också, men ikke. Arg chaffis som inte kan sitt jobb. Illa.
Skulle ockås till und och  fikat med en barndomsvän, men imed att jag inte kunde komma dit så fick hon komma hit efter skolan så tog vi en fika i denna lilla byn istället. Det var trevligt! Hon följde även med in i tatueringsstudion då jag ställde någon fråga till tatueraren. Blir nog tattoo i november, hihi. Fast ha rinte bokat tid än.

Juste, min seriepremiär i söndags är värd att sägas några ord om. Mötte ett lag med 2 avbytare. Jämn första halvlek, dem spelar lite fult och dommarna är kassa. Många småskador i vårt lag, typ boll i huvudet, knytnäve i näsan så det började blöda och en som skadede svanskotan o bakhuvudet i ett fall, men alla dem kunde fortsätta. I det andra laget så var det en tjej som hade problem med knäet som hon skadade igen o kunde inte spela mer.
När jag kommer in i andra halvlek så ligger vi under med 3 mål. Jag är så jäkla taggad! Dem gör ett anfall, då trillar en av deras spelare o stukar foten.. Jaha... Sen i nästa anfall dem har så ställer dem upp för en kombination, men så täcker en av våra försvarsspelare precis när tjejen i andra laget ska skjuta så hon bryter handen. Hela handleden var helt krokig, det var rätt räligt. Sen ick matchen avbrytas för dem var inte fullt lag längre.. Så jag fick spela i 2,3 minuter.... Kulkul. Sen fick vi sitta o vänta på ambulansen i en timme o sen på att domarna skulle bestämma resultatet. Egentligen ska det bli walk over från deras sida eller så ska matchen spelas färdigt. Men dem vägrade atyt lämna wo, så skånes hanbollsförbund beslutade att resultatet skulle bli dte som stod på tavlan.. Vilket inte alls är rättvist för dte var en hel halvlek kvar... Jga tror vi hade tatt dem. Menmen, what to do. Life is noty fair. Vi tar dem nästa gång. Det var härligt att få spela igen, längtar tills nästa match o att jag får spela mer då. Tagga. Älskar handboll!

Har köpt nytt gymkort, hämtat ut linser o köpt nytt busskort. Det svider i plånboken. Tur att jag snart får lön. "Det är dyrt att leva" sa mamma. När jag blir stor ska jag tjäna massa pengar och då ska pengar inte vara ett problem. Då skrattade hon. Men åh, det ska bli sant.

Så nu blev det långt minsann. Nu är jag trött. Time to kolla Tv och sen sova gott!

Ha det göööött!

Dagens låt: Famous last words - My Chemical Romance


R.i.p Steve Jobs
2011-10-06 @ 21:08:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0