PAJ, PS3, BLA, BLA, HAJ!

Fredagen den 13e. För mig har 13 alltid varit ett otursnummer, så jag blir alltid lite spänd på denna dagen. Innan var det värre, då kunde jag kolla på klockan och om den t.ex. var 13.13 så trodde jag genast att jag skulle få otur. Men nnu är det bevisat att jag oftast har otur, oberoende av vilket datum det är!
Mitt tur nummer är 14, så när det är den 14e så blir jag alltid extra hoppfull om att något kul ska hända, men det gör det aldrig.
Så jag har bestämt mig för att sluta med detta datumtjafs och inte ha några förväntningar eller whatsoever på dagen. Bara leva. Dessutom, hur många fredagar den 13 har man inte redan överlevt utan att allt rasar samman?
Idag ska jag laga maud. PAJ. Köttfärspaj, muums. Jag är glad att jag sparade hemkunspaksboken som man fick i högstadiet. Där finns massa goda (och många äckliga med) recept som går snabbt att tillaga!
Sen blir det affären. Ska köpa mina jeansthights! Mihi! Och kolla på presenter. Ett choklad ska köpas och jag ska kolla på present till B som snart fyller år. Jag funderar på att höpa en ram(ungefär A4 storlek oom det finns) och klista in massa bilder och skriva minnen. Och om det inte kostar för mycket så kanske jag köper något litet också. ELLER så ska jag baka en kaka, och sen rita med glasyr på den! Det blir kul Och det är lättast med kladdkaka, men jag är osäker på om hon gillar det... Men vem gillar det inte?

Och ikväll. Har inget att säga. Får se hur det blir.

OH jag vill ha PS3...... så att jag kan spela green day rockband. Nu har jag ju BÅDE seplet och rockbandet. Jobbigt läge.

Idag var det en vecka sen jag kom hem från korfu. Känns som jag kommit över sorgen nu, haha. Visst jag saknar det lite. Men nu har jag andra saker att se fram emot, istället för att se bak. Och jag börjar se positivt på att börja skolan nästa vecka, det ska bli så kul att träffa klassen igen!
Och på tisdagen ska jag på ett besök hos min pappas kusins designföretag. Visst det ska bli intressant, men jag är lite nervös för jag har aldrig träffat henne förr. Haha min farmor får följa med mig för jag ville inte dit själv.

Och igår fick jag ett sms av F, som jag ska fika med på söndag. Hon sa att hon hade nya ideér om projektarbetet.... Vi har ju redan bestämmt att vi ska jobba med skor. Jag blir inte förvånad om det slutar med att jag får jobba ensam. Men det klarar jag!

Nu ska jag göra paj! HAJ!

Dagens låt: Wind of change - Scorpions
asså..... ooh vad mysig den är.
2010-08-13 @ 12:11:02 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0