En dag, en politiker, ett erkännande.

School. Det var en seg dag i skolan. Speciellt starten. Jag hade lovat en kompis att jag skulle ta plats till henne i bussen. Så jag tar två platser. Vid nästa hållplats fylls bussen på och en kvinna(TANT) vill sitta där, så jag säger jag passar plats till min kompis som hoppar på vid nästa hållplats. Hon säger va? Och jag upprepar det. Sedan ger hon mig bara en blick och går vidare. Chilla liskom... Sen kommer en herre(BITCH) och säger "men bussen är full och någon måste ju stå" Jag upprepar samma mening som jag sa innan. Så säger han sin mening igen med en högre ton. Jag bara VAFAN så hoppa jag in ett steg. Det är ju de vuxna människorna som gör samhället otrevligt. De är otrevliga, lättretliga och ska alltid ha rätt. Vilka förebilder! Här sitter jag och ska hålla plats till min kopmis som jag har lovat. Men det får man visst inte. Om det hade varit en gammal eller någon skadad hade jag flyttat på mig. Men detta var bara otrevliga ocdh trötta 20+are, kanske 30.
Dem kan tycka vad de vill om mig, jag bryr mig inte. Jag har inget att skämmas över. Jag ville bara hålla mitt löfte.
Sen börjar webbdesignen, och jag får en dator där någon har glömt att logga ut. Denne visade sig vara en i min klass. Så jag skrev ett fint dokument och placerade mitt på skrivbordet och ritade någon fin gubbe i paint. Hehe. det var skojj!
Dagen gick. Orkar inte skriva om allt, men det är ändå ingen som skulle orka läsa allt.
Sista lektionen blev inställd för vi skulle lyssna på en politiker som hade föredrag. En från folkpartiet. Oj vad hon babblar. Speciellt när hon får en fråga, det kan vara en enkel fråga som "vad anser du om piratpartiet?" Så blablabla i flera minuter. Hon kunde väl bara svara med ETT riktigt svar? Man tappade ju bort sig helt.
Imorron kommer Mona Sahlin och en annan sosse. Få se hur det blir. Jag slutar egentligen 1, men de ska komma o prata vid 3. Grejt.... Jag som hade tänk att ta veet hårborttagningsmedel o så då, så jag inte ser ut som en apa på poolpartyt på fredag.

Jag har ont i mina höfter. Why? det ska jag berätta. Jag har haft jeans på mig idag, och de var så tajta att de har skavt. Det är verkligen så att JAg ska passa kläderna istället för att kläderna ska passa mig. det tog lång tid att klä mig i morse. Bytte tröja säkert 4 gånger. Kvittar vad jag har på, jag tycker jag ser förjävlig ut i vadsom helst. Samma med mitt hår, det är katastrof. Tur att jag ska klippa mig om en vecka.

B fyllde år idag. Så jag gick dit med lila ballonger och en present. Jag hann inte bli klar med boken, så hon fick hello kitty bodylotionen. Hoppas jag hinner bli klar med boken till fredag. Men det ser inte ljust ut, för färgen i skrivaren är slut..

Onsdag imorron ja. Hoppas att det händer något kul.

Jag önskar att jag var smal.

Jag vet att jag säger att jag ska fokusera på mig själv och inte vilja ha en pojkvän. Men ååååh, vad jag vill ha någon som säger att jag är söt, någon som tycker om mig och gör snälla saker för mig. Där, jag erkände.
Så nu fick jag de sagt. Så nu glömmer jag det för ett tag. Jag ska bara vara mig själv och ha kul, inte hoppas eller förvänta mig något. Bara leva.

Dagens låt: Letterbomb - Green day
Kul att dem har börjat att spela denna på sin USA turne...... Jag vill SO BAD höra den live! Samma med whatsername och Viva la Gloria! Dessutom har dem spelat F.O.D OCH Homecoming. Vad hände liskom. Lite surt.
men jag har fått höra Jesus of Suburbia live. Inget slår det! 5e juni imitt hjärta! ♥
2010-08-24 @ 19:18:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0