Mona Sahlin igår, Poledance idag

Hann inte med ett inlägg igår. Egentligen gör jag inte det idag heller, för jag behöver sova nu.
Igår var det en lång dag. Hålan mellan ett och 3 var låååång. Men det var rätt kul att höra Mona Sahlin och Jan Eliasson prata. Mona snackar ju mest skit.. tycker jag. Hon vill bevara naturen och avverka kraftverken, okej. Hur ska vi då få energi? frågar en elev. Med vindkraftverk på blåsiga ställen, t.e.x. i skogar. Wtf. Det makes no scence. och sen så sa hon flera gånger att hon tjängar SÅÅ mycket och hon betalar SÅÅ mycket i skatt och hon har SÅÅ mycket i plånboken. hahah. och en annan kul sak var att hon sa att man kunde dra ut sladden ur TVn så standby lampan inte lyser. och en elev i min paralellklass sa då något om att han inte ville dra ut sladden. Då svarar hon jättebitchigt "Men du behöver ju inte dra ut skadden NÄR du kolllar på tv...!" Alla bara OOOH. Väntade bara på att den skulle börja med YO MAMA grejs.. Din mamma är så tjock osv.. Det var nog det roligaste. Som gjorde det värt att vänta i 2h. Och det var kul att ha någon ganska så känd så nära. Hon kan bli nästa stadsminister(inte för jag vill det) och då har det varit kul att se hon på så nära håll.
Och jag hade glasögonen på mig. Framför hela skolan. Inte för det var så många som kollade på just mig, men det var en skön känsla att kunna se ordentligt och att jag vågade göra det. Framsteg.
Jag fyller ju år i december, så jag får inte rösta. Tur det, för jag orkar inte sätta mig in i alla dessa frågor. men vid nästa val ska jag göra det, och då ska jag välja ett bra parti.
Men Jan Eliasson var en cool kille.. eller äldre man. Han hade spelat handboll. RESPEKT.
Så jag var hemma 5(istället för 2..) sen var det köket, laga mat. Sen handboll. Sen dödstrött och sova. det är synd att det är så lite folk på träningarna. Hoppas inte laget håller på att lösas upp... det hände med mitt förra lag. Det är så sjukt sorgligt....

Sen idag. Började kvart över 8. Engelska C. Som vi förra gången hade prov i(första lektionen i trean..), denna gången... hade vi ett prov till. JOOY.
Sen 180 minuter svenska b ... segt, fast vår svenksa lärare är ball. Sen håla i en timme. Sen fysik och webbdesign, slutade typ 15.50.
F dansar poledance, och hennes kompis var sjuk så hon frågade om jag kunde ta hennes plats. Jag som är så dålig på att säga nej, sa kanske. Jag är ju lite nyfiken också. Men det slutar med att jag säger okej. Jamenar, hur ofta får man chansen till en gratis poledance lektion? Men jag hade ju ikke rakat benen. Jag hade planerat att ta hårborttagningsmedel när jag kom hem från skolan..  Men nu var det hem till F, käka flingor, ta tåget till malmö och in i dansstudion. Med Fäs kläder och orakade ben.. F sa att det inte syntes, men jag kände mig ändå sjukt äcklig. Dessuton var kläderna inte snygga... och de andra som var där hade skitsnugga kroppar i snygga, sexiga kläder. Och jag var sämst. Tur att vi bara var 3. Så det var som privatundervisning. F sa att det brukar vara jättemycket folk och man får vara 2st som turas om om en påle. Så det var ju lite tur. Det var svårt dock. Det krävs verkligen styrka i armar och ben. Det gjorde ont i låren också, när man skulle klättra upp, klänna fast sin och sen släppa händerna och luta sig bakåt. Jag komer att ha massa blåmärken imorron. Fint på poolpartyt.
Men det var värt det, att sticka dit. En impuls grej, o nu har man testat det liksom. En lite kul upplevelse. Sen tog jag bussen hem, var hemma halv 9. Sa till mamma o pappa att det var streetdance, jag ljuger nästan ALDRIG, men jag kan verkligen inte säga till dem att jag dansade poledance, hehe, dom hade flippat totalt! Sen var det duchen och hårborttagningsmedel. Mmm till lena ben!
Och sen hamnade jag här. Kände för att skriva av mig lite.

Nu ska jag sova...  Jag har inte hunnit bli klar med B's present än.. Och jag kan ju inet säga anledningen till vfr hon intefår den för då kommer hon fatta....
Idag hade jag på mig min ljusblå skorta, fiint halsband, svarta jeansthights(som ser precis ut som riktiga thights), mina vita fake converse och en fläta som jag hade åt sidan. Jag kände mig fin. Förutom att mina lår är fett feta..

Dagens låt: Not Afraid - Eminem
Jag är inte rädd längre! Jag är fri och jag gillar det. Helt otroligt vilken skillnad från förra året. Jag är stolt över mig själv. Allt som behövdes var en knuff i ryggen och VÅGA!
2010-08-26 @ 22:22:44 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0