Snällt

Hasså, jag orkar inte.
På bussen får jag sms av F som frågar vilken sal vi ska vara i, jag svarar. Sen så fysiken då dissar hon mig, säger inte ett ord till mig, väntar inte efter lektionen heller? Jag väntar alltid på henne o hon väntar på mig. 
Jag trodde verkligen att vi hade blivit så bra kompisar o att det skulle fortsätta att vara bra mellan oss. Men så får hon sånna bitchryck. Blir så arg! Jag förtjänar inte det. Jag var ju snäll och följde med henne på dansen igår. 
det är så fruktansvärt irriterade, ibland är hon så otroligt snäll och allt som en bra vän ska vara, men sen ibland bara dissar hon mig och har attityden som hon är bättre än mig. Det får ju mig att känna mig dålig och osm jag gör något fel. Men det är hon som är fel.
Fast det känns som om jag vill vara vän med den snälla sidan av F, måste jag acceptera bitchsidan också. 
Så nästa gång hon blir så, då ska jag inte bry mig. Hänga med alla andra utom henne. Vissat jag kan prata med henne o så. Men jag tänker inte bli behandlad så och må dåligt av det. 

Dagen har varit helt ok annars. Fick en kompimang av en klasskopmis när vi satt o jobbade på fysiken, han sa typ "btw så hade du en fin shorta igår". Det var snällt sagt. För något år sen så sa han att han gillade mig, men jag har inte alls samma känslor för han. Han är inte alls min typ.

Sen på projekttiden satt jag och F och skrev på datorn, eller hon skrev och jag satt bredvid. Sen kommer en klass ut på rast. Jag "känner" några av dem, har träffat på fest, varav en var han jag hookade för någon vecka sen. Jag har inte haft tillfälle till att säga hej(visst kan man skrika hej, men det känns ju lite överdrivet). Så jag satt med ryggen emot, och bara några centimeter från mitt huvud kastar någon ett ihopknycklat papper... Jag ångrar att jag inte vände mig om o såg vem det var. och sen sparkar någon en tom Pet-flaska på min stol, då vänder jag mig om, men det är så många där så jag vet inte vem det var. Om jag hade varot mitt "rätta glada jag" så hade jag nog vänt mig om och sagt något. Men nu var jag sjukt trött och fortfarande irriterad på F. Så jag bara satt som en sten och vände min inte om för att kolla på dem, eller säga hej.

Sen efter digitalt skapande, som förövrigt är sjukt svårt nun när vi har kommit in i det lite mer. Fast det blir nog roligare sen när man lär sig det lite mer. Sen stack jag lite tidigare så jag hann med en tidigare buss. Sen åt jag, oj vad jag åt. Var så arg, så jag åt. Det kändes bättre då. Hade bara ätit liiiite fil i skolan. Men man ska inte låta känslorna styra över maten, då slutar man som ett fläskberg.

En random grej bara, jag vill att vissa som jag känner, jag vill att dem ska veta hur bra dom är. Jag behöver inte känna dem så jättebra. Men deras personligheter och deras roliga kommentarer är guld värda. Jag får inte fram och säger de till dem, det vore ju lite wieeerd.

Om minde än 2h ska jag hem till B på poolparty. Och jag ska skita i om folk tycker att jag är tjock eller blek. Jag ska bara ha kul! Kul att jag har 2 blåmärken på insidan av låren, från stången igår. Haha.

Dagens låt:  Jesus of Suburbia - Green day

Kollar på bilder från korfu, jag saknar det... ♥
2010-08-27 @ 16:30:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0