knorren

Då var det december. Och halva skolveckan är avklarad! Nice.
Vad som inte är så nice dock är att jag har fysikprov på fredag, och jag har inte börjat plugga.... Men det är SÅ tråkigt. Jag har ämmet 4 ggr i veckan, och att man dessutom ska behöva plugga hemma också... Det duger. Men tyvärr så måste jag. Det är en 150 p kurs, så jag vill ha bra betyg i det. Iallafall Vg.
SÅ jaggör det efter jag har ätit... haha bara skjuter upp dethela tiden...

Dagen idag var helt ok. 2 lektioner och hamburgare i skolan. Jag har faktiskt inte ätit fil i skolan alls denna veckan. det är ovanligt. Brukar äta fil 4/5 dagar.
På svenskan så skulle vi sitta i små grupper och prata om ett ämne, vad som helst.. så dety första jag kom o tänka på var bussarna. Så jag satt och snackade(a.k.a klagade) om skånetrafiken. Min lärare sa, Jag har aldrig hört någon snacka så mycket om skånetrafiken! Haha

Sen stack jag hem och fikade. Sen vipps så hamnade jag framför datorn...

Jag måste ju skriva lite om vad jag tycker om julkalendern! Hotellet gyllene knorren. Ja det är svårt att säga så mycket efter bara första avsnittet. Men jag tycker att den har potential till att bli bra. Lite fånig och så, men det gör inget. annars ser jag lite liknelser mellen denna och greveholm. ett stort hus/hotell där en familj flyttar in och det spökar. Nu såg man inga spöken idag, men det har jag läst att det ska vara spöke eller ngt liknande med. haha
Och här kommer en bild för att muntra upp inlägget. Sött.




Förresten så försökte jag förklara för mina föräldrar vad för slags överaskning jag vill ha, med de lyssnar ju inte. Inet mamma iaf. Jag förklarade flera gånger och gav exempel. tillslut frågade jag: Försöker du ens förstå? fick svaret: Nej. Tack för den liksom.... Jag fyller 18 år och jag vill ha något speciellt... en upplevelse eller bara att de tar med mig till något fint ställe.. en fin restaurang eller ngt. Då jag alltid har fått snabbmat eller dylikt på min födelsedag , då jag alltid fyllt år på vardagar. Inte för jag tycker det är någon vidare ursäkt. Det är bara för mamma o pappa inte tycker det är något speciellt med födelsedagar, jag tycker det. Så snälla gör något liite speciellt.
Men jag undrar jag... mina föräldrar är så fruktansvärt tråkiga (förlåt). De gör aldrig något spontant eller galet. De lever inte livet fullt ut. De är så instängda.. Och on jag skulle försöka säga det till dem hade de känt sig kränkta och blivit sura på mig, fats jag bara villa hjälpa till.. så det är bäst att bara vara tyst. Och försöka då de att förstå hur JAG är, och hur jag vill ha det. Jag är inte som dem på det planet. Jag vill se världen, uppleva saker, göra masssssa saker, ja, göra det bästa av livet helt enkelt.

Mamma o pappa skulle bara kollat på mig om jag sagt det, och flinat eller ngt. Vilket jag tycker är repektlöst. Jag förstår hur dem är, och jag respekterar det väldigt mycket. Jag har hållt tillbaka så sjukt mycket ilska och så mycket känslor och åsikter bara för deras skull. Men de har dem ingen aning om. Och jag kräver inte att de ska förstå hur jag är, men de kan åtminstånde försöka. Och sedan acceptera och respektera det.

There's nothing wrong with me
This is how I'm supposed to be
!!!!!!!!
TRUE THAT!

Nu ska jag hjälpa min syster med maten. Hon ska operera bort sitt födelsemärke osm hon har på rygen imorgon, om någon undrade.

Dagens låt: Brat - Green day
2010-12-01 @ 16:54:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0