var nöjd med livet som det är

Igår gick det inte att logga in här... Synd, för jag hade massor att skriva, som jag nu har glömt.. Men lite kommer jag ihåg.
Gick till bussen i snöstorms motvind! SÅ JÄÄÄÄVLA KALLT! Det kändes lite som man var i Day after tomorrow filmen(bra film för övrigt!). Jag hade ont i mina lår så kallt det var, nästa gång ska jag ha 2 lager thights! Sen när jag kommer på bussen träffar jag mina kompisar som jag ska jobba med. " Har du ingen vattenfast mascara eller??" Det hade jag inte. haha. Jag var helt svart runt ögonen, tack snöstorm!
Åkte in till skolan vid 11 för att göra klart svenskauppgiften med 2 killar i min klass. Vi satt i 3 timmar(!!) och jobbade! Typ, vi fjantade oss ganska mycket också, hehe. Dom är så sjukt härligt knäppa, haha!
Sen hade vi fysik i 15 min, löönt. Läraren räknade en uppgift på tavlan, haha. Asså.......vår fysiklärare är så sjukt dålig. Ursäkta, men ja... vi kommer aldrig att lära oss något av honom. Han är jättesnäll och så, men.. ingen bra lärare.. Sen en kompis i min klass har köpot present till mina föräldrar för jag kundeinte ta mig in dit och köpa, haha SNÄLLT! Så nu är alla presenter inhandlade! Kanon!
Sen hade jag webbdesign, vi var 5 st på lektionen.. haha.
Sen åkte jag heeem.
Kunde inte sova för jag hade så sjukt ont i halsen... och när jag vaknade i morse måsse jag inte alls bra. Så jag stannade hemma från skolan. Hade ändå bara en lektion..
En tjej i fysikgruppen, som brukar hänga med F, skcikade sms sa" du komme rväl på fysiken:)?<3" Haha nu när F inte är där så duger jag, haha. SYND ATT JAG ÄR SJUK IDAG DÅÅÅÅ.
Och sen fick jag reda på att en killkopmis hade köpt en present till mig, som han tänkte ge till mig idag. awwe. Men han får ge den på min fest ist, blev sjuk förvånad! Tagga min feest!
Det ar varit riktigt nice att vara hemme idag, det är fösta gången jag har varit sjuk och stannat hemma från skolan denna terminen btw.
Så istället för att gå i skolan, har jag myst till det här hemma. Med tända ljus, filmen Love Actually(åh vad den är myysig!), lussebulle, pepparkaka och såklart oboy! Och nuär snön så vacker, så vit och så tjock! Fiint!
Det är en sånhär dag man behöver ibland bara för att uppskatta livet! Man måste verkligen ta tid att göra det, annars när man är i farten hela dagarna så är det lätt att man glömmer det.
Åh, jag kan passa på att uppskatta alla mina riktiga kompisar(med riktiga menar jag ärliga och dem som inte sviker mig m.m)! Så fiiiina, inifrån och ut! Jag brukar ju inte precis gå och säga, "Oh vad du är en bra kompis", men det tycker jag. Synd att jag inte nämner namn här i bloggen, annars hade det blivit en lång lista med namn och deras goda egenskaper. Ingen av dem läser säkert detta(för typ ingen vet om att jag har en blogg), haha, men ändå.

Ikväll ser jag fram emot en hemmakväll, förhoppningsvis kinamat. Och jag hoppas att min förkylning lugnar ner sig, och att jag är tillräckligt friskt för att gå ut imorron(utgång då, inte utomhus) och så jag kan baka pepparkakor och fira morfar.

Nu ska jag... vila. Och bli frisk.

Måste bara säga en sak. Detta är nog fösta året någonsin som jag inte har något suuug efter att få fina presenter! Jag är nöjd med det jag har redan. Fantastiskt. Visst jag bli glad om jag får ngt fint, men jag blir inte besviken om jag inte får det!

Säger som björnen Baloo, "Var nöjd med livet som det är!"
(vilken liten filosof jag är)

Dagens låt: Beautiful day - U2
2010-12-17 @ 14:47:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0