Vikten är inte så viktig

Så, nu är jag hemma igen. Jag ändrade nyss lite i förra inlägget för jag hade glömt att skriva om en liten datalj.
Nu har jag och min syster varit hos mormor sen i lördags. Har jag ätit med måtta? Nej. Jag har försökt. Men ändå så lyckas jag äta för mycket. Vi tog några foton från stranden, USH mina lår! Dem är så otroligt stora och ofasta att jag blir.. ARG! Varför har jag gjort så mot mig själv! Hur kunde det bli såhär.. Jag skyller lite på P-pillerna, de gör så man får större aptit, men resten är mitt fel. Jag måste lära mig att äta lite mindre och lite nyttigare.
det gick så långt en dag att jag gick in på toan, satte mig på knä och stoppade ner 2 fingrar i halsen.. JAg har gjort det tidigare, men aldrig lyckats. Jag lyckades inte nu heller, men jag var rusikgt nära. Fast sen började jag nästan att gråta. Tänk så lyckas jag och sen kommer jag bli så besatt att jag inte kan sluta?
Nu kommer jag att bli ner motiverad, jag vill inte sitta där igen och må som jag mådde då. Det är inte friskt. Jag ska nog ta mod till mig och ställa min på vågen snart också. Så jag vet vad jag har att jobba med likosm. Jag kommer nog att få en chock, jag har inte vågat väga mig på flera månader. Dels för att jag inte tycker att vikten är det viktigaste, utan hur man mår(och ser ut, men om man ser bra ut mår man bra, eller bättre iaf. Jag gör det). Och om man har mycket muskler kan man se sjukt bra ut men ändå väga lite extra.
Ska nog boka in ett pass på gymmet. Blir nog ett core-pass.
Jag måste nog dra ner på vitt bröd och pasta (vitt bröd och pasta är något av det bästa jag vet.. fast inte tillsammans förståss!) för att nå kroppen jag vill ha. Och dricka mycket vatten. Och röra på mig mer. Sånna småsaker kan nog göra mycket i längden (och bredden hehe...)
Men jag ska klara det!!

Förövrigt har jag inte gjort mycket dessa dagarna. Badat, solat, ätit och fikat. Och hjälpt mormor med att handla. Fick ett par solglasögon(som jag letat länge efter! TUR att jag inte köpte dem på stadium för 349 kr när dessa kostade 149kr, och var snyggare dessutom!) och ett linne, vitt med orangea ränder, sommrigt!
Idag regnade det, så jag och systramin har suttit inne och ritat. Yepp, med tushpennor som sög. Vi ritade av hela släkten, porträttbilder på en vit engångsduk som ska användas på hummerfesten (i min släkt har vi hummerfest istället för kräftskiva). Jag tycker det är kul att rita och få komlimanger(ibland iaf) för det man har ritat, Min 92-åriga morfar, sa att jag ritade bra, och han är väldigt tyst av sig, så det var en jättekomplimang! Helt sjukt att morfar är 92 år, man märker att han börjar bli gammal... har svårt med balansen och så. Men han är väldigt pigg för att vara så gammal! Är fortfarande på jobbet lite då och då.

Nu ska jag snart sova, är trött. Har inte kunnat sova så mycket hos mormor och morfar, Det har varit galet varmt på ovanvåningen och jag sover på en låg "säng" inne i hörnet(med snevägg, så jag kan inte sitta upp där ens) och min syster har snarkat.. 

Dagens låt: Beat it - Michel Jackson

2010-07-13 @ 21:58:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: MinorityME

Åh, men du, var försiktig nu för du vill INTE ramla ner i ätstörningsträsket, tro mig... Nu vet jag ju inte varför du äter p-piller, men om jag var du skulle jag sluta med dom i första hand, eftersom de där konstgjorda hormonerna påverkar mer än vad man tror. (Alltså inte bara vikten, utan även självkänslan mm.)

Jag vet precis hur det är att inte känna sig bekväm i sin egen kropp, men du kommer aldrig lösa det genom att välja "kräk-vägen".

Ta hand om dig!

Många kramar

Em

2010-07-14 @ 11:26:33
URL: http://mygreendayphotos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0