Chillin & Grillin

Började dagen med ett Core-pass. Första gången jag tränade själv! Jag tyckte det var sådär, allt där kunde man göra hemma.. visst man får mer motivation när man är i grupp. Och jag blev inte så svettig. Men jag har faktiskt redan en ganska stark mage, jag gör 30 situps och 20 rygglyft och 50 rumplyft varje dag. Så det var piece a cake ;) Fast lite kändes det allt i slutet på passet..
Nästa gång ska jag nog testa MLR(mage lår rumpa).

Sen har jag bara varit hemma och badat och solat. Nu är flintasteken på grillen, nypotatisen i kastrullen och såsen och läsken i kylen. Jag är så fruktansvärt hungrig. När jag är hungrig blir jag kinkig. Så det är nog bäst att jag bara sitter här. Chillin and grillin! Fast det är faktiskt pappa som sköter grillen. Vi grillar inte så ofta för pappa tycker att det är jobbigt att grilla. Men det är inte så konstigt. Han ska ju tvunget stå en halvmeter från grillen... Ser ut som han grillar lite med tankekraft också...
Nu är det klart! JOY!

Uppdateing
Nu har jag ätit klart och det var gott! Efter maten grillade vi marchmellows(stavning?). Nu är jag MÄTT. Att jag alltid äter såå mycket. Jag tycker inte det ser så mky ut på tallriken, sen när det kommer ner i magen så ÅÅH jag har ätit för mycket.
Jag ställde mig på vågen idag. För första gången på väldigt länge. Jag var beredd på ett BOMBnedslag. Men så farligt var det inte, det kunde varit värre. Har gått upp cirka 1,5 kg sen sist jag vägde mig. Men jag har gått upp ca 9 kg sen förra vintern. Det är inte okej! men somsagt, jag jobbar på det.

Jag blir så trött på mamma och pappa när dem säger åt mig att göra saker, en sak om dem ber mig att göra något. Kan du vara snäll att gå ut med hunden? Kan du vara snäll att göra det.. osv. Då är det inga problem. men om dem säger GÖR det. Då sätter jag  mig på tvären, HELL NO. Jag kräver respekt!
Speciellt när mamma säger så, vilket hon gör ofta, så blir jag så sur. Antingen har hon haft en jobbig dag på jobbet, så hon orkar inte göra något, eller så vägrar hon att göra något annat 'n ta det lungt på sin lediga dag...
En annan sak är att dem(mamma o pappa) nästan ALDRIG säger tack efter jag har gjort något som dem sagt eller bara gjort något snällt, som att baka scones till frukost.
Jag menar, RESPEKTERA MERA TAAACK!

Jag älskar min familj, men ibland så går dem mig på nerverna och jag vill boooort härifrån. Jag hoppas att komma iväg till staterna nästa sommar, utan mina föräldrar, vara lite självständig for once.


Dagens låt: Careful - Paramore
Hörde den på spotify för första gången idag och jag gillart!

2010-07-16 @ 19:48:17 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0