bara en dröm

Drömde inatt att min mamma blev skjuten och dog. Det var en riktigt läskig dröm! Jag kommer ihåg att jag tänkte i drömmen, "Nu kommer jag aldrig mer att få se min egen mamma!" Tänk vad hemskt om det hade varit på riktigt. Fyfasen asså. Men tänk vad hemskt, vad hade varit det sista man sagt till henne? Typ: "har du tvättat mina  svarta thights?" Tänk att aldrig se bilden på uppfarten och tänka "nu är mamma hemma", eller höra mamma säga "Maten är klar." Det gav mig en tankeställare, så mycket man tar förgivet.
Man stör sig på sina föräldrar varje dag(jag gör det iaf, så jag vill bara flytta hemifrån ibland), men tänk att aldrig mer få se dem.. Vilken mardröm. 
När vi sedan satt hela familjen vid matbordet och åt grillat så pratar vi om semester osv. och då säger mamma att hon ska jobba kväll i malmö och hoppas att det inte är några skjutgalna gäng som vill skjuta ihäl varandra då. Jag bara frös till. Jag kunde inte säga att jag hade drömt det. Jag är fortfarande lite rädd. Men det var ju bara en dröm..

Imorrgon händer inte så mycket. Hoppas på att komma iväg till typ OnOff för jag vill kolla mobiler, hehe. Sen på kvällen så ska vi ha gäster. Jag gillar att ha gäster, då anstränger sig föräldrarna att göra god mat och efterätt :P haha! Men det ska bli trevligt. :)

På söndag ska jag kanske till stranden med min bästa vän från låg och mellanstadiet. Vi ses inte så ofta längre, men det är kul att när i träffas kan vi fortfarande snacka om allt som förr i tiden. Det ska bli kul!

Ibland har jag lite ångest över att jag inet ska se green day på så länge. Kollar deras setlist från de senaste spelningarna dem har haft, och jag tycker att dem spelar ännu fler bättre låtar för varje gång! De senaste gångerna har dem spelat Viva la Gloria! och Letterbomb... jag hade gjort sååå mycket för att få höra dem live! Dem hade också spelat Going to Pasalacqua och it's fuck time (foxboro hottubs cover), dem hade man inte tackat nej till!
Meen jag har hört Jesus of Suburbia live, det är det viktigaste!

Dagens låt: Macy's day parade - Green day
Give me something that I need
Satisfaction guarantee
'Cause I'm thinking 'bout a brand new hope
The one I've never known
Cause now I know it's all that I wanted


Tycker att den låten är så sjukt fin. Hörde den för första gången i Köpenhamn den 9onde oktober, så varje gång jag lyssnar på den så minns jag exakt hur jag kände när jag stod där på konsetren, 1m ifrån en av mina största idoler. Obeskrivligt ♥
2010-07-02 @ 21:02:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0