Jag sjunger bäst när ingen hör.

Home again. Det blev ändrade planer. Jag åkte in till malmö istället för att gå och möte min kompis på köpcentret i byn. Fösrt tänkte jag, men palla åka in till malmö, men sen så kom jag på att det är ju najs med ombyte. Så jag åkte in dit. Hittade 2 linnen på BikBok för 99 kr. Vilket fynd! Istället för att köpa ett linne på Gina tricot för 129kr. Nu är jag taggad för sommarväder! Vill köpa en keps också, en svart eller vit. Det är snyggt.
Sen käkade vi på China Box, tror jag det heter, fick välja olika kinamat-rätter som dem la i en box. Smart va? Jag tog nudlar, kycklingspett och någon gryta. det var helt okej. Jag blev mätt iallafall. Att vara nyttig är svårt. Fast jag tror kinamat är nyttigare än pizza och kebebtallrik som vi också övervägde att äta.

Jag har varit överlycklig att jag ska få ha huset för mig själv på dagarne denna veckan, mamma och pappa jobbar och min syster är iväg på något med fritids. Jag tänkte sjunga singstar, spela guitarhero och bara göra vaad jag vill. Gå och sjunga högt och falskt utan anledning lite då och då. Sånt som man gör när man är själv hemma helt enkelt. Men alltid när jag ska vara hemma en dag, så händer något oplanerat. Sist var det på påsklovet, jag skulle ha huset hela veckan och jag hade längtat jättelänge. Men så blev min syster sjuk...hela veckan. Sen var det någon anan dag då mamma var sjuk eller blev ledig. Och nu...nu så har pappa blivit sjuk och måste stanna hemma. FUU! Jag behöver min ensamhet ibland. Visst jag sitter ensam på mitt rum o så.. men det ärinte samma sak. Jag är så inständ här. Jag vill ha hela huset och trädgården för mig shälv, bara för (minst) en dag. Är det så mycket att begära. Jag hade tänkt att laga något riktigt gott att äta och göra sånt som gör mig glad. Men nu är aaallt försrört. Hoppas pappa blir frisk snart....både för hans egen skull, det är ju inte kul att vara sjuk, men också liiite för min skull.

Min kompis, som jag ibland är skitbra vän med och ibland nästan hatar jag henne, hon har tagit bort mig som syeter på facebook. Inte för att jag bryr mig så mycket, jag visste att det bara var en tidsfråga tills hon tar bort mig, hon bytar ut dem lika ofta som hon bytar underkläder eller något. de enda hon har kvar nu som syskom är hennes riktiga syskon och en kille som är en "känd" bloggare, så han kan åka gratis limosin bara han nämner företagets namn i bloggen. Och hon har nämt att hon vill åka limosin när hon fyller 18 år. Hon tycker ju säkert om han som vän med va.. men ändå. Pathetic. I slutändan kommer hon att stå ensam kvar tror jag, om hon fortsätter att behandla vänner som..typ leksaker. Tröttnar på dem, byter ut dem, tar isönder dem... typ. 

En till dagens låt: In the end - Green day

I figured out what you're all about
And I don't think I like what I see
So I hope I won't be there in the end if you come around

2010-06-14 @ 20:59:23 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0