breakdown

Mina betyg kom idag. 14 mvg och 7 vg. Helt okej. Men blev ändå besviken, 5 av dem VGna borde ha varit Mvg! Jag var sååååå nära, men inte riiktigt där. Så sjukt jobbigt. Aldrig förr har jag pluggat så hårt för så lite. Om jag hade velat ha Vg så hade jag inte ansträngt mig så mycket, bara lagom mycket för att få ett Vg, då hade jag inte plugga så otroligt hårt. Jag höll på att bryta ihop och skrika JAG ORKAR INTE MER! Pappa sa inte ens något när han såg betygen, bara kollade i tysthet. Jag skulle inte ha något emot att höra "Bra jobbat" eller något liknande. Jag vet inte vad jag vill bli i framtiden, men jag vill vara säker på att när jag har kommit på vad jag vill bli att jag KAN bli det. Att jag har betygen till det.
Men jag är ju lite intresserad av design så det lutar väl lite åt designhållet. Men jag vet inte vad det krävs för betyg för att få jobb inom det..
Men jag blev glad att jag fick Mvg i design iallafall.
Förstår inte varför lärarna ska vaar så snååååla med betyget Mvg, om man förtjänar det, dvs går på lektionerna, jobbar på lektionerna, skriver bra på proven, så borde man få ett MVG..
JAg tycker att det är så FEL! Det är fel att låta ungdomar i denna åldern, då det händer så mycket, bli så nästan besatta av sina betyg. Att betygen ska spela så stor roll. Om man bara skulle sitta inne och plugga hela tonnåren, så skulle man ju missa så mycket annat viktigt som man inte kan lära sig i skolan!
Och det borde finnas fler betygsgränser....

Förövrigt så har jag bara varit hemma och solat idag. Fick lite färg. Sen kollade jag och min syster på bilder från när vi var utomlands förra året. Ååh vad jag vill utomlands nu. Bort från denna lilla stad.
Jag kan verkligen inte beeskriva med ord hur mycket jag vill härifrån, när jag har tagit studenten och är klar med allt, så är det första jag gör att flytta härifrån. Det är inte så att jag vantrivs här. Det är bara att jag är så instängd och kommer ingenvart. I want to see the world. Jag vill till USA!

Har nästan skrivit klart min 50 saker att göra innan jag dör lista, 10 saker kvar. Det är roligt att skriva den. Allt från småsaker som gårta och skratta till att hoppa fallskärm och klappa en tiger. Så man inte går miste om något och samtidigt har något att sikta på. Glöm att jag kommer att sitta hemma hela mitt liv, nope, finns inte på kartan helt enkelt. (om jag inte blir förlamad eller något)

Kollade på Tyra Banks show, det gjorde min dag. Haha. det var skitkul idag. Tjejsnack till max, hehe och jag satt och skrattade, jag älskar Tyras personlighet, hon har så lätt om att snacka om allt!

Grillade idag, det var gott. Fast det var såå varmt, så jag brände mig i munnen så skinnet lossnade, Ajj.
Och jag har haft världens ont i magen idag... känns som det är en elefant som stampat mig i magen.

Nu ska jag ut och gå en sväng med min kompis. Trevlans.

Dagens låt: 21st century breakdown - Green day

My generation is zero

I never made it as a working class hero

2010-06-22 @ 18:57:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0