Trevligt

Midsommar. Jag och en kompis kom dit vid 3 för att hjälpa till att sätta upp tältet och så, tjejen som höll i festen kom inte ens fram o sa välkommen, men jag blev inte förvånad. Så det är iallafall ganska jättetrråkigt ett tag, visste det är trevligt att umgås med mina kompisar, men det var inget festhumör för 5 öre... Sen grillade vi, jag grillade korv med bröd(man skulle ta med sig själv.), för jag hade ingen aning om att det fanns potatis där... alla andra hade med sig goda biffar... Inget midsommrigt med min mat als.. men det blev gott iallafall!
Sen kommer några gäster till, jag känner inte en kotte. Och det blir ett litet slagsmåk mellan 2 killar, dem hade tjaffsat hela kvällen, om obetydliga saker, som hur man uppfortrar en hund osv... o sen small det. fats det var inte så farligt. Dem pratade inte mer på resten av kvällen.
Vid 11 tiden så började fetsen att dö ut.. och jag ville hem, från en fest. Jag längtade tills mamma o pappa skulle komma o hämta mig på vägen hem från deras midsommarfest. Dem kom vid 12, och dem märkte inte att jag hade druckit, och jag blev inte bakis det minsta, det var najs.

Lördag så åker jag upp med min familj till min mormors sommarstuga, då vet man att det är sommar! Så sjukt härligt. Vi träffade också massa släktingar från finnland som var och hälsade på snabbt. Det var väl intressant, jag har många avlägsna släktingar, längst bort är nog i argentina. Hoppas att jag kan komma iväg dit någon gång och träffa dem. Vi sov över i stugen till söndag då hela släkten(inte finnarna, bara kusiner och föräldrar och mormor o morfar) gick och åt på restaurang, det var gooooott. Blev så mätt! Åt bara lite frukt på kvällen. Så då kände jag mig lite nyttig. (även fast maten på restaurangen säkert innehöll kalorier så det skulle räckt i en vecka..)
Jag vet att jag aldrig vinner något eller har tur i något, men jag har bestämmt mig för att gå med i en tävling iallafall, jag vill vinna ett green day rockband!
Men skulle ta en kreativ bild när man spelar luftgitarr, fick hjälp att ta bilden av min kusins flickvän som ska maila den till mig. Hopas att hon hinner göra det innan sista tävlingsdatumet bara...

Idag var jag med en kompis i stan och shoppade och chillade. Och käkade på McDonalds.. McFlurry. Jag har nog provat ALLA solglasögon det finns....men inte ett enda par klär mig.. det suger. Jag är trött på dem jag har här hemma. OCH jag måste ha nya ballerina skor, för mina har gått i sönder, dem höll ändå i 2 år! Men det finns inga fina.. vill ha ett par svarta söta.

Imorron ska jag träffa en annan kompis, som jag känner tack vare green day, det är sant. det ska bli kul, vi ska sitta och nörda oss med att kolla på Bullet in a Bible och kanske fälla en tår och tänka tillbaka på de underbara konserter vi har sett och lääängta tills nästa turne! Det är så otroligt skönt att det finns fler som gillar green day lika mycket som jag! Jag älskar det!

Dagens låt: Where is the love? - Black Eyed Peas

2010-06-28 @ 18:03:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0