4 MVG är mer än 5 VG

Åkte in till skolan vid 10-11 tiden, gör klart och lämnar in mitt design projekt. Kommer till konstruktionen för att få reda på mitt provresultat. Gissa vad det blev? 1 poäng från mvg! JAG SMÄLLER AV!!! Det spelar verkligeningen roll hur hårt jag pluggar, jag är dömd till att vara på gränsen. tappar helt motivationen. Och on top pf that, fick jag 2p från VG på fysiken! TÄNK om jag bara får G i Fysik A ?? Jag får inte G, det händer inte! Jag undrar hur det ska gå i fysik B nästa år haha.....får säkert ett IG++, intre riiiiktigt där, så jag förtjänar inte ett G! Inte riiktigt där. Är trött på det. Jag är så jäkla meelmåtta. Jag hade hellde haft några stabila VG och några självklara MVG, istället för ett VG som nääästan är ett mvg, eller preciiis MVG.
Jag är verligen inte speciellt bra på någonting alls, bara medelmåttig och duger. Jag har ingen talang, ingen tur, inget. Jo jag kanske har något, som varken jag eller någon annan har hittat än. Undrar vad det ska bli av mig asså.
Bara det inte blir något medelmåttigt, tråkigt kontorsjobb med dåligt betalt som man hatar. Jag vill ha ett framgångsrikt liv, som jag själv jobbar mig upp till, gör saker som jag älskar och som jag är bra på OCH tjänar bra med pengar, så jag kan resa och kolla på konserter, hehe.
Men så vill nog alla ha det, eller nästan, ingen vill ju bo på gatan precis. Men ändå hamnar folk där. Hur kommer det sig egentligen? Det undrar jag. Om det beror på att dem själv sket i skolan eller gav deras lärare dåligt betyg kanske?
Nu tror jag nog inte att jag kommer att hamna på gatan i framtiden, men betygen är faktiskt min framtid, för jag har ju somsagt ingen talang att leva på. Så lärarna bordeinte vara så snåla. Skolan handlar ju faktiskt om kunskap. Dem tror att dem gör sitt jobb, och sen att vi ska acceptera det dem ger oss för vi jobbade inte tillräckligt hårt som det stod i kursplanen. Fuck off! Men vad kan man göra? I skolan så är det lärarna som alltid har rätt. Om man säger imot, så får man räkna med att dem kan sänka ens betyg, det är så sjukt fel!

Förövrigt så gjorde jag engelska provet idag i hopp om att få ett mvg där med. Skulle inte bli förvånad om jag får ett poäng från mvg där också..
Nu har min motivarion helt gått och dränkt sig.
Imorron väntar slutprovet i TuF, ett tandläkar besök och ödet. Får reda på vad jag kommer att få för slutbetyg i Engelska, Tuf, Fysik A, Matte D och Konstruktion, och även design tror jag.
Jag kommer inte att sova gott inatt. Jag ska forstätta att plugga Tuf nu, behövde verkligen skriva av mig!
Jag har inte ens insett att det är skolavslutning i övermorgon, jag ser inte fram emot det heller. Haha. Det kanske vänder, men just nu så känner jag átt jag hellre skulle vara hemma och sova.

Dagens låt: Working class hero - Green day

2010-06-09 @ 17:33:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0