9:onde oktober 2009

Vaknade av klockan som ringde kl. 6, vanlig tid en fredagsskolmorgon. Var glad när jag vaknade för jag visste att det skulle bli en av dem bästa dagarna i mitt liv so far.
Tog den vanliga bussen 7,40 och träffade massa människor på bussen som jag brukar prata med. Dem kliver sedan av vid skolan, men jag sitter kvar och åker till centralen istället för och ta tåget till danmark tillsammans med 6 andra kompisar. Varav 3 av dem missar tåget! Så vi 4 fick stå och vänta på dem på kastrup i 20 min innan vi tog metron till Forum.
När vi kommer fram till Froum så ser vi att det är lite folk där, myycket mindre än vad vi förväntade oss!! Så vi rusar o ställer oss sist i kön. Klockan är runt 10-11 tiden. Det är ganska kalt men vi hade med oss filtar, tur det.
Klockan går och kön fyller på, vakterna kommer med "galler" och delar in kön i olika sektioner, vi står långt fram i första. Jag är jätteglad för jag ser att det är en STOOR möjlighet att komma längst fram. Och det är mer än vad jag hade hoppats på!
Köandet börjar bli lite enformigt vid 4 tiden och vi börjar bli hungriga, så vi går och köper pizza. När vi sitter i kön och äter pizzan ser vi en stor buss köra förbi kön, och några av oss springer efter, när jag ätit upp min halva så går jag också dit. Då har dem som sprang dit precis sett trummisen gå in i Forum. Ballt! Jag springer tbx till kön och berättar för mina kompisar där, och sen springer jag tbx till baksidan igen, på vägen träffar jag en annan kompis som frågar vfr jag springer. Sen ser jag en liten klunga med folk därframme och jag bara pekar sen springer vi båda dit! bakom alla människor ser jag en mycket välkänd går keps! Jag fattar direkt att jag står 1m från sågaren i bandet!!! Och jag börjar hoppa och får inte fram några ord bara höga, gälla ljud.. Några sekunder senare måste han gå in i Forum och allt är över. Min ena kompis soom var där innan mig har fått sin pizza kartong signerad! HUR AWESOME ÄR INTE DET!?!
Iallafall, det blir en heelt ny stämmning i kön när alla fått reda på att bandet har kommit! Underbart, pizzakartongen skickas runt så alla får hålla den haha!
Sen vid klockan halv 6 till 6 står hela främre delen av kön och hoppar och sjunger! Vid insläppet blir det sen total kaos, alla springer och vakterna blir sura o blablabla. Men jag hamnar längst fram! Och det är ju det viktigaste! Jag fick glädjerus och pratade konstant! hehe
Sen spelar förbandet, Prima Donna hette dem, och dem var helt okej.
Precis innan mitt absuluta favoritband ska in på scenen får min kompis bredvis mig näsblod!! OH NO! Det bara forsar, sjukt äckligt! Men då kommer min hjärna på den lysande idén "Stoppa upp en öronpropp i näsan vettja!" haha! Då plockar en vakt fram en gul öronpropp och han stoppar in den i näsan! HAHA ser helt hysteriskt roligt ut!

Sen vid 8 kommer den rosa kanien ut och dricker öl och får hela publiken att säga HEY HO - LETS GO! Efter det hör vi "song of the century" i högtalarna och sen kommer äntligen Green Day ut på scenen!!!!! ALLA SKRIKER!! 
21st century breakdown börjar, Sångaren (Bille Joe Armstrong) går ut på scenen precis där i står och kollar på oss sen börjar han skratta åt min kompis med proppen i näsan!! HAHA ♥
Sen fortsätter dem att rocka loss i lite mer än 2h utan paus. Och man glömmer verkligen bort exakt ALLT annat i ens liv! Mitt liv var helt perfekt i dem 2 timmarna! Fick dessuton ögonkontakt med både Billie och basisten Mike Dirnt. 
Efter konserten var jag i extas och kunde inte lunga ner mig, dock var det en stor tomhet nu kändes det som. För det jaghade sett fram emot i mer än ett halvår var nu över. Jag berättade hela denna historien för alla jag kände flera gånger för att hjälpa mig själv att minnas. dem var ganska trötta på mig kan jag tala om.

Om EN vecka ska jag se dem igen!! Det går inte att beskriva så glad jag är för det. Trodde att det skulle dröja minst 2 år till jag skulle få se dem igen. Drömmar kan slå in!

http://www.youtube.com/watch?v=Icb7MbLdJ18
HAHA sign my pizza ♥

Kommer ALDRIG att glömma den dagen!

2010-05-29 @ 12:09:22 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0