Motvind.

Vaknade upp från en najs dröm då jag var poå bäg till Turkiet av att min hund skäller på pappa när han nyser.. Det låter typ såhär :
AAAAAARRRHTTJOOOOOO! (sjukt högt)
VOFF VOFF VROFFF VOFFVOFFVOFF!
TYST MOLLY! AAAATJJJOOOOHO!
VOFFVOFFVOFF VOOOOOF rrrrrrrrrrr VROFF VFOFFFFF!

... OSV...

Ja, mysig väckning. Kollar ut genom fönstrena, vitt. Snö. Fint, fast sen börjat det regna.... mm
Gör mig i ordning med bullet in a bible på hög nivå. Blir på bättre humör, tar på mig fina kläder. Hoppas på en bra dag. När jag går till skolan så håller jag på att halka X antal gånger pga slasket på marken. Regn + snö = inte bra.
Fysik, helt okej. Det är ju sjukt tråkigt, så för att vara så tråkigt var det okej. Sen 2h håla.
Jag gick på ett handledarmöte om projektet. Sen mat. Halkade i matsalen. Hämtade ut Saco biljetter till sacomässan på onsdag.
Sen var jag duktig och jobbade med projektet och skickade ut marknadsundersökning, som F egentligen skulle gjort.. och sen skrev jag vidare på projektet. Duktigt av mig. Sen digitakt skapande. Helt okej.
Går tidigare från lektionen för att hinna med bussen hem. Och SÅKLAAAART är den sen. SÅ jag hade kunnat stanna tills lektionen var slut. Istället fick jag stå ute och frysa i snöregn.
Kommer hem och är kall och på dåligt humör. Ser fram emot en kopp varm oboy, men när jag tar ut den ur micron så spiller jag ut hälften på bänken och golvet. Då kom inte så trevliga ord ut ur min mun. Sen står min syeter o säger det är mjälk kvar på golvet. KÄÄÄFTEN säger jag. Så arg är jag.
När det tillskut blir klart och jag har fått i mig det. Blir jag på bättre humör.
Skolkatalogen har kommit, yeeey! Fast jag är inte nöjd med hur jag ser ut.. Menmemn, kul att kolla på alla andra.

Sen ska jag kolla mail, har fått en mail om VM i handboll, för jag var anmäld som volentär, vilket jag såg fram emot. Kollar igenom hela schemat....... MEN står jag med? Nej.... Man skulle anmäla minst 5 dagar att jobba. Jag hade anmält 5 pass, på 4 dagar.. SÅ det ser ut som jag inte kommer att få jobba på vm. FACK IT. Fan. Jag såg fram emot att göra det, det skulle bli svinkul.

Och nu sitter jag här. Besviken. Att det aaaaaaaaaldrig blir som man tänkt sig. ALDRIG. Känns som jag bara har motvind hela tiden... När fan ska det vända? Känns som jag befinner mig på bottnen av ett stort, djupt, mörkt hål. Och varje gång jag tror att jag ser ljuset så trillar jag djupare ner igen... Och inger ser mig där nere, ingen kan hjälpa mig upp.
Jag har tappat motivationen till det mesta. Slutat att anstränga mig...
Och det värsta är att det är inte meningen. Jag orkar bara inte.. jag är så trött på alla dessa motgångar. Det är ingens fel, om någons så är det väl mitt..  
Men jag vill anstränga mig, jag vill att allt ska bli bra, jag vill vara glad, hoppfull, sprudlande och allt detdär.

Snällasnällasnälla....... gör så att vinden vänder.

Sen blir det antagligen köpemat, det är ju fredag. Det är skönt med fredag. Jag ska dega framför TV'n. Hade vatt ball att se Lady Gaga som spelar i malmö ikv, men det har man inte pengar till nä.


Dagens låt: Wind of change - Scorpions
The future is in the air
I can feel it everywhere
I'm blowing with the wind of change

2010-11-19 @ 16:34:15 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0