HIMMA

Okej. HEJ. Nu har jag ju inte gjort ett inlägg på länge. Så jag gör 2. Ett om enbart London och ett sånt vanligt/dagligt om dagarne efter, tills nu. Så jag börjar med det det tråkiga. Om det som inte har med London att göra.

Kom hem på tisdag natt, sov.
ONSDAG
Sen var det upp tidigt för att vi skulle äta frukost tidigt för mamma skulle jobba, o mamma skulle stjussa mig och min syster till mormor för vår årliga shopping på höstlovet.
Var astrött hela dagen. Och så trött på att gå i affärer..
Men vi hittade kläder till min syster, på kappahl. Och en mössa till mig! Sen gick vi in på HM jag provade 8 plagg som jag tyckte var fina. Men när jag fick dem på mig, så var dom inte så fina längre.. Suck.
Sen gick vi o kollade på balklänningar. Mormor visste en liten affär med fina klänningar, så let's try tyckte jag. Första synen i butiken så blev jag inte så imponerad, men sen gick vi en trappa upp, Score! Där var det fina klänningar. Hittade en röd jättefin. Provade den. Den var lite lång och gick nääästan att knäppa i dragkedjan.. Jag har gått upp , jag vet. Men jag ska i den. Jag vill INTE ha en större storlek eller att hon ska snöra den på något sätt... JAG SKA I DEN. Mormor o min syster bara "men sluuuta, du är inte tjock, vi kan ta en större storlek... " Men de förstår inte, det ÄR min storlek och jag SKA i den. Äntligen har jag hittat lite motivation till att skippa kakorna eller den extra onödiga portionen när jag egentligen är mätt! JAg tkr detta är skitbra. Och jag tror verkligen att jag kommer att komma i den. Om inte så får jag snöra den..
Sååå sammanfatningsvis; jag har hittat en klänning! Jag ska dit och prova den en gång till nästa vecka också, men jag är ganska säker på att det blir den.
Gick in på Pink&Purple och provade några klänningar där också, men de var inte lika fina som den röda.
Sen hemma hos mormor hittade jag o min syster våra gamla barbiedockor! HAHA. Lite nostalgi över det..
Sen åkte vi hem efter mamma hade jobbat klart, o då tog vi med hem min undulat hem också. Äntligen blir det lite liv i köket igen. Har varit så tyst nu.. inget kvitter eller vissel.. MEN nu är det tillbax!
Sen på kvällen fick jag en fråga av en killkompis om balen.. över msn... Jag blev sjukt paff. Var inte beredd på att någon skulle fråga, inte såhär tidigt.. och inte över msn.. Man frågar liksom inte över msn eller sms tycker jag, det kanske bara är jag som tycker det.. men jag tar det inte på allvar då. Så jag kunde inte svara just då.
TORSDAG
Gick upp tidigt. Så fort mamma o pappa hade åkt till jobbet. Gjorde mig i ordning, sen gick jag till bussen för jag skulle in till ungdomsmottagningen. Kom dit, väntade en halvtimme, sen fick jag koma in o träffa barnmorskan. Hon frågade om allt hade gått bra med pillerna sålångt, jaja alt var bra osv sa jag. Sen kom vi in lite på handbollen, att de hade lagt ner mitt lag o det. Det hela tog max 10 min. Egentligen hade jag fler saker att ta upp.. men feg som jag är gjorde jag inte det. Skulle fråga om en biverkning jag kanske fått.. men ja vet inte. .jaja . Jag ska ju dit igen om ett år så, kanske kan fråga då. Så jag fick piller för ett år, eller recept på piller.. nu måste jag bara hämta ut dem..
Sen ringde jag B för att snacka lite, samtalet blev 2 timmar! Om allt och inget. Så hela min eftermiddag gick åt att snacka i telefon.
Sen blev det brottom när jag skulle hinna äta, duscha innan jag skulle iväg och kolla på en elit handbollsmatch. O en liten parantes, jag hade inget smink! Fyfan vad jag saknar handbollen. Jag är lite sugen på att börja i ett bra lag, som satsar mer.. men det får nog bli efter studenten isf, för nu har jag inte tid att träna handboll 5 ggr i veckan..
När pappa och jag ska lösa in biljetterna.. gissa vem som jobbar där .. jo K. (KILLEN, han som har varit mitt ögongodis och crush i typ 5 år.. hehe fast han är ingen cruch längre, jag tycker bara att han är snygg nu, o visst vill jag lära känna han, men jag får aldrig chansen..) Han delar ut minttabletter och reklamblad. Pappa får ett. Tappar det. HOHOOJSANHOPPSAN! Smidigt pappa, smidigt.. hehe. Jag fick ögonkontakt med han. MMMmmm. Sen ska vi gå vidare så frågar han om jag också vill ha minttabletter, jag måste säga ja tänker jag, fast jag inte vill ha. Ja det kan jag ta.. tack. Jag skulle sagt något som Javisst! istället.. Menmen. Jag kan inte göra ngt åt det nu. Jag tror liksom att han tkr att jag är sur och tyst.. så det hade varit bra om jag hade sagt ngt som fått han att se att jag inte är sur o tyst. (jag är blyg, det som är grejen). menmen.
Det var en kul match att kolla på iaf.
FREDAG
Ja det var då idag. Har varit på maxi o handlat, köpte hårfärg, nu ska det bli mörkt igen. Sen åkte jag o mamma till kyrkogården och tände ett ljus på min brors grav. När vi ska gå tillbaka till bilen träffar vi farmor o farfar som tänkte sätta en vit blomma där. Nu för det är alla helgons dag.
Sen ska jag städa, plugga (PROV PÅ ONSDAG!) och packa. Ska hem till mormor imorron igen. Tillsammans med mina 2 småkusiner o syster. Sen ska vi alla 4 sova där. Jag var tvungen att vara med för mormor ville inte passa alla själv. Sen KANSKE jag sticker till affären för jag behöver nya underkläder och jag behöver hämta ut tabletterna.. 
JA, så det var det. dagarne efter london. Får se när jag palar med en London sammanfattning m bilder. Blir antagligen nästa vecka.
Nästa månad fyller jag år.
Och det är jul och nyår. Såg förresten julkalendern på maxi idag. Hotellet Gyllene Knorren heter den, haha. Ja underar hur det kommer att vara. Jag ska ge den en chans iallafall.

IDAG är det 5 månader sedana jag såg green day på ullevi. Tiden går SÅ fort.
På söndag är det EMA!

Nu ska jag laga maud. Bye.

Dagens låt: Closer to the edge - 30 Seconds to Mars
2010-11-05 @ 12:21:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0