LONDON!

Okej. det blir ett London inlägg nu istället, för jag har så tråkigt.

Lördagen. Tar bilen till tågstationen i malmö. Tåget från malmö till Kph. Flyget frpn Kph till Stansted(flygplatsen hette så). Tåg från Planet till själva huvudbyggnaden på flygplatsen. Sen tåg från flygplatsen till Liverpoolstreet. Sen tunnelbana från Liverpoolstreet till LONDON!
Det tog en jäääkla tid allt detdär.
Det första jag ser när jag kommer upp från tunnelbanan är en stor staty av Freddy Mercury (han i Queen, vet inte hur man stavar hans efternamn) på Domenion Teatern på Oxford Street. Och husen är höga och bussarna är röda och har 2 våningar och kör på fel sida av vägen! Det är så London! Äntligen är jag här, tänkte jag!
Och sååååååååå mycket folk! Ni har säkert sett på filmer när det kryllar av råttor i kloakerna, så var det här också, fast det var människor på gatorna. Helt galet! Vi hade inget planerat på lördagen, tänkte bara gå i affärer. Mne man koom knappt in i affärerna för det var så mycket folk. Man såg knappt en meter framför sig, det var en dimma av folk! Det gick inte att shoppa.
Söndagen. Det regnade. Så vi tog en TourBus. Såklart satte vi oss längst fram på andra våningen! Det var tak på främre delen av andra våningen. Fast det var ändå svinkallt. det tog ca. 2h. Men man fick verkligen se hela London. Här kommer lite bilder jag tog under bussresan! Dock inte i ordning.





Sen såg vi Lejonkungen musikalen! Den var fin. Jag älskar lejonkungen. Första låten, Circle of life var sjukt mäktig! Hade önskat att alla låtar var lika mäktiga, men det var dem inte. Men den var bra iaf!
Sen slutade det att regna och vi gick runt lite i London.





Mycket folk vare ja!

Måndagen. Då var det Madame Tussands! Gick dit. Det var långt!




Orkar inte lägga upp fler bilder därifrån.. hehe. Men det var kul där. Dock trodde jag att det skulle vara lite fler dockor att kolla på.. att hela alltet skulle vara större. Och sen fanns det en skräck tunnel(mamn fick inet fota där), det var roligt! Det var en tunnel med både läskiga vaxdockor och människor som var utklädda som plötsligt hoppade fram och skrämde en! Haha! Dem kunde följa efter en och flåsa en i nacken, haha. ja det var svinkul! Soom jag skrek ibland!
Sen hade vi ju lite tid över, så vad skulle vi göra då? Hm. Imperial war museum kanske? Det man sett på green day bullet in a bible. Hehe. Jag fick min viljha igenom, så vi gick dit. det var också sjukt långt att gå..


The bullet in a Bible! Som jag letade efter den! Hade ju bara sett den på dvd'n. Som jag letade igenom hela 2a världskriget o kalla kriget inan jag hittade den på förat v.k. Förövrigt så var det intressant där tyckte jag! Man blev berörd. Och det var gratis!

Sen blev det tisdag. Och då skulle vi åka hem. Fast vi hade några timmar i stan, då passade vi på att gå lite i affärer, det var inte lika mkt människor som i lördags(då det dessutom var lönelördag). köpte en Oxford Hoodie, ett England linne, en tröja från bikbok och en ram(mest som suvernir).

Tog en jäkla tid att åka hem också. Och det var riiktigt mycket turbulens på flyget hem! Det var skönt att komma hem till sin säng. De på hotellat var inte alls sköna! och jag har längtat efter svensk mat och MJÖÖLK! Har ätit massa pommes och druckit massa läsk.

Ja det var min londonvistelse. Det var kul att få komma dit, och det fanns mycket att se. Tycker defenitivt att alla ska ha besköka London minst en gång under sin livstid!

End of inlägg!
2010-11-05 @ 17:59:02 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0