waiting

Idag, sovmorgon. Åt frukost med tända ljus och så. Mysigt. Sen får jag brottom iväg och hinner inte sätta på mig ett par extra strumpor. Men bussen är sen. en kvart står jag ute och väntar.. sen kommer den, det är bytes bussen. Så när den kommer till byteshållplatsen har den jag skulle byta till redan kört... så då får man stå en halvtimme och vänta.. (tot. 45 min).
Skola.
Går tidigare från sista lektionen då jag är klar med det som skulle göras, då är klockan 14.10. Kommer till busstationen 14.20, vilket är perfekt och det blinkar på skylten att min buss är nära. Direktbussen. Där står man, och väntar.. och väntar.. bussen kommer inte...! 30 min senare kommer en bytesbuss, den blir ju proppfull av människor.. Sen kommer jag till byteshållplatsen igen... min buss ska vara där 15.10 över..  den var där halv... Jag stod och skakade så kall jag var!
Så totalt har jag stått väntat på bussar i 90 min idag. Det var svinigt kallt. Sen ska man ju gå hem från busshållplatsen, jag typ sprang, jag ville bara hem till värmen. Mina lår, tår, fingrar och näsa var så röda som det går... hade tappat känslen i fingrertopparna.
Inte så mysigt. Jaf tror jag kommer att bli förkyld.
90 min, det är sjukt. jag förstår att bussarna kan vara lite sena pga snön, men att inte dyka upp alls....
Asså jag haaaaaaaaaatar att åka buss. Hatar skånetrafiken!

 


Nu har jag slängt i mig en pirog och ska snart gå iväg till sporthallen för jag ska träna min systers lag. Just nu är jag inte alls på humör... hoppas att det går bra iaf, och att jag inte gör bort mig.

Sen ska jag lägga mig under mitt täcke och kolla på PH och sen Ung och bortskämd. Hoppas Jean Pierre åker ut.

Fysikprov på fredag... öh.

Dagens låt: 800 grader - Ebba Grön

2010-11-29 @ 17:02:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0