Pengaproblem

Allt ska kosta pengar, allt! Ska skriva upp allt som måste betalas detta skolåret, många tusenlappar som ryker i samband med studenten, balklänning, mössa, studentklänning, håruppsättning, Prag... osv. Och London. Och lokalen...
Ett ps3 kan jag nog glömma... jag kommer fan aldrig att få spela mitt GD rockband, och jag som köpte ett Rockband för 500 kr..
Plötsligt händer det, säger triss. Men vi har skrapat lotter i flera år och bara vunnit 25 och 50 kr.. 100 kr ngn enstaka gång.
Det känns som det är mitt fel lite, för det är jag som tar studenten, allt kommer kosta.. och jag har ingen egen inkomst. Och jag vill inte dra ner på det roliga, för detta är en once in a lifetime grej. Jag tar aldrig studenten igen.
Så jags ka lämna in mina CV på söndag. Vet att jag sa det förra veckan med, men nu är jag 100!
Hoppas att det löser sig med pengarna.

Var ute och sprang idag! Gick hela vägen till skogen, sprang ett varv på slingan och gick hem. Det är ändå en ganska lång sträcka att gå. Så hoppas att jag brände många kalorier där.
Nu har mamma blivit sjuk, mamma o pappa skulle ju egentligen iväg på Octoberfest.. men nu ska de nog stanna hemma. Och de har redan betalat 375 kr/pers .. så det suger. Och jag o min syster hade sett fram emot att göra pizza och vara hemma själva. Men nänä. Det blir ALDRIG som man tänkt sig.

 

Så nu ska jag väl bara städa och plugga engelska. Happy day!

Dagens låt: Are we the waiting - Green day

Väntar och väntar på att något annorlunda och förändrande (till det bättre) ska hända.....

2010-10-16 @ 14:31:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0