syster

Idag är en sån typiskt tråkig och grå dag.... Inget kul händer idag. Men man måste ha sådanna dagar ibland också, dock känns det som jag har alldeles för många av dem...

Jag och min syster började typ gräla lite, eller det var inte gräl egentligen, vi kunde inte komma överens om en sak bara. Så då blev hon ledsen o pappa kom upp o pratade med mig om att jag skulle ge mer plats till henne... typ. Men grejen är den att jag inte tar någon plats alls, jag måste få ta plats här i världen och jag var tvungen att hålla fast vid det. Men för att jag inte ville att min syster skulle vara ledsen så gick jag för att prata med henne. Så vi satt och pratade om hur vi kände för vissa saker. Och vi grät. Det blev ett riktigt deeptalk. Men det var skönt. Vi redde ut ett och annat och vi kom närmare varandra. Fastän det är så stor åldersskillnad (6år) så är vi typ bästa vänner, typ. Men hon är den enda i hela världen som jag vet bryr sig så mycket om mig, ser upp till mig och respekterar mig. Och hon lyssnar när man pratar också. Min syster är en fin människa, och jag älskar henne så sjukt mycket!
Kan inte hjälpa att tänka på min bror i sånnahär dessa sammanhang, hur annurlunda det hade varit om han hade levt och hur jag hade varit och hur verkligen ALLT hade varit. Ingenting hade varit sig likt.

Känner en lättnad nu när jag har berättat för in syster exakt vad jag hasr hållit inom mig så länge. Alla andra hade tyckt det var tramsigt och att jag överdramatiserar det.. Men det är vad jag känner, mina problem. De kanske inte är lika stora som dem som har förlorat allt i en översvämmning eller något, men det är mina problem och de är inte obetydliga!

Åt lax till lunch. Inte så gott tycler jag, men nyttigt. Sen åt jag glasssssss... drack oboy och åt en pepparkaka... Så det går jämt ut...typ.
Ska äta en macka till kvällsmat hade jag tänkt. O en frukt.

Sen ska jag antagligen hem till en komips o baka kaka o se på film.

Dagens låt: Who wrote holden Caufield? - Green day
2010-10-23 @ 16:44:44 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0