lite lila

Tjolahopp i galoppen.
Politikprovet, DONE! Gick nog förhoppningsvis rätt så hyffsat. Svarade på allt iallafall. Provet var gjort så att hon skrev typ "Vad är politik?" och då skulle man svara med allt man visste om politik, så det var bara att ordbajsa(jag hatar det ordet, men det passar in här). Sen var det lunch, tog mat istället för fil fore once, för jag tyckte maten såg god ut. Var den det? NAJ, USCH! Riktigt räligt. Och tack vara de nya tallriksautomaterna kan man bara ta en tallrik, så jag kunde inte ta någon fil..
När vi gick ut ur matsalen är det några från ett utskott på skolan som kommer fram med lila band, ni vet "bär något lila för att visa en självklarhet" så jag fick ett band. Jag har nämligen inga lila kläder.. Men jag tycker att detta är en bra grej. Det var så många som deltar ocg visar var de står. Tänk för typ 100 år sedan(är inte så bra på historia, men gissar att det var lite strängare då) då var det ju inte så acceptabelt att vara gay eller komma från en annan "ras". Detta visar hur långt vi kommit.
BTW så är typ hela min blogg lila! Bra va?!

Skrev på ett kort till en klasskompis som har cancer och inte kan vara i skolan. Hela klassen skrev på. Eller egentligen så har han aldrig börjat i klassen, men han skulle, sen blev han sämre. Men vi skickar kort då och då  för att muntra upp honom. Jag hoppas att han blir bättre. Måste vara hemskt att ha en hjärntumör, man kan nog inte föreställa sig hur det är.

Sen kollade vi på film på svenskan. F är en idiot, jag bara fylls av ilska när jag är nära henne ibland, när hon utsrålar sån nonchalans och bitchighet. Igår var hon snäll, mestadels av tiden, det var för hon hade ingen annan att hänga med då. Varför fick jag denna människan i mitt liv? Men jag tror att allt händer av en anledning, och  jag hoppas att det kommer något bra ut av det.
Sen skulle jag på handledarmöte, men efter att ha väntat ett tag så får jag reda på att läraren är sjuk, så jag går hem. I regn och rusk och kyla.
Kommer hem, bytar om till varma myskläder, tar varm oboy, vetebulle och pepparkaka. Mmmmm. Och så är jag själv hemma. Najs. 

Snart ska jag äta, sen iväg på spinning! Förbränningsspinning. Ska bli intressant. Hoppas jag klarar det. Hehe.
Nu är det inte alls långt kvar till höstlovet! Och LONODN! Längtar. Ska bara ta mig igenom torsdagen och fredagen i skolan först. Fredagen går nog ganska snabbt hoppas jag.

Ska nog börja packa lite idag. Wohoooooo! JAG SKA TILL LONDON! DET SKA BLI KUL! Äntligen bort från denna lilla sketna by. Bara för ett litet tag, men ändå.
Förresten ska jag träffa B lite imorron, jag som smsade o frågade som vanligt. Men då ska ajg säga till henne att hon kan gärna höra av sig lite ibland, det hade betytt mycket.

Dagens låt: Another one bites the dust - Queen
2010-10-27 @ 17:33:42 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0