tuesdaay

Oooorh, hade skrivit ett långt inlägg, sen försvann det. Sååå jag får skriva om det....

Puuuh, tisdagen avklarad. Fick sluta ganska mycket tidigare, behövde bara komm atill engelska, få närvaro, sen gick jag. Han preciiiiis med direktbussen som gick 13.27. Jag sprang!
Skönt att vara hemma lite tidigare. Har massa skolarbete att göra nu..
Nu sitter jag och skriver på min redovisning jag ska ha på samhällen imorron, man ska redovisa om en tidningsartikel och sen disskutera med klassen. Jag tog denna artikeln http://www.aftonbladet.se/wendela/article7885939.ab
Den handlar om orade en och armhålor på kvinnor. Jag tror att det kan bli en intressant diskussion på det. Fast jag vet inte vad läraren kommer att tycka, hon tror väl att det är en nyhet ... men de var så svåra att diskutera tyckte jag. Så jag tog denna. Dessutom tycker jag att jag är lite modig som tar och pratar om denna för klassen. När jag var liten, runt 12 så började man ju få lite mer hår på benen, och jag hade shorts på mig. Jag ägde dessutom ingen rakhyvel. Men iallafall, då var det någon/några som sa apa. Jag tog det väldigt hårt och har haft komplex för mina ben och armar sedan dess, även om de är rakade eller om jag tagit hårborttagningsmedel, så känns det som om det är någon som iaktar och tänker apa apa apa. Och jag känner mig jätteäcklig.

Så jag har alltid dragit mig ut samtalsämnen när hår har varit inblandade, för jag vill inte bli kallad hårig. Så därför tycker jag att jag är modig som ska snacka om det, jag tänker inte bry mig om någon tycker att jag är äcklig. Och dessutom OM någon skulle tycka att jag är äcklig bara för att jag pratar om det, så är det ju dem som har något fel i huvudet..

 

Sen slutar jag, jag slapp gå på handledarmötet, då F snackade med läraren o sa att jag slutade 11,,, men jag bad inte henne att säga till. Så det känns lite som hon ville stänga mig ute ur det, (nu kanske jag är väldigt trångsynt eller vad det heter, men jag kan verkligen inte lite på henne till 100%) dte kanske är viktigt, eller försöka få sig att framstå i bättre lager som är aktiv i kommer på mötena. Så jag ska skicka ett mail till läraren och förklara varför jag (nog) inte kommer och be henne skicka en liten sammanfattning av vad hon kommer att säga på mötet.

Sen torsdag.... urh. Först muntlig redovisning i engelskan om en turistattraktion i staden där vi går i skolan, jag tog själva skolan, haha. Sen lektionen efter så ska vi ha ett läxförhör i medeltiden på svenskan(som vi inte har gått igenom alls!), och förhoppnongsvis se klart filmen Troja. Sen håla, 30 min fysik, håla, webbdesign till 20 över 4. Torsdagar är inget att leka med asså... Men sen är det en såå skön känsla när det äntligen är fredag och FEEST!

Ikväll ska jag träna Strip Aerobic igen, sen börjar DH! Woho!

Dagens låt: Just Human - Carpark North

2010-10-05 @ 16:26:57 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0