hej nej.

Då var onsdagen över, och då vet man att snaaaaaaart är det helg.

Började med samhäll, och idag fick vi frågan om FRA-lagen och vad vi(piratpartiet) tyckte om det. Äntligen fick jag sagt lite. Jag tyckte att det gick bra.

Sen mat. F gick till matan utan att vänta.... snällt. Jag var liskom ensam kvar i klassrummet, jag skulle göra klart en uppgift, men hon bara gick. Jag hade väntat. Jaja. Jag hittar dem i matsalen sen iaf.
När jag går i matan ser jag han som har "ignorerat" mig i ögonvrån, men jag kollar ner för att torkar bort såsen från fingrarna och låtsas som jag inte ser han. Undrar om han såg att jag egentligen såg han och ignorerade han. Det var inte att avsiktigt ignorerande, det var sån reflex. Egentligen så ville jag säga hej... Vilken ångest jag fick sen efteråt.... Words gets trapped in my mind..
Hoppas jag får fler chanser att säga hej.
Läset senare på dagen mitt horoskåp, "bara för någon i din omgivning har behandlat dig på ett sett du inte gillar, så ska du inte ge igen med samma mynt" (något sånt), och det är ju så sant! Jag vill inte vara en sur, hemdlysten bitch..
Jaja, sen på svenskan så redovisar en grupp sin pjäs, dem gör det verkligen skitbra! och då ser jag att min grupp bara har text, ingen ppt.. inget. Vi hade bara tänkt att läsa det. Nu får vi tänka om. Redovisning imr.. grejjjjjjjjjt! Så jag ska snart sätta igång med det. Sen kom vi in på en intressant disskussion om jämnställdighet(deras pjäs var Lysistrate, en kvinna som stoppade ett krig genom att få en massa kvinnor att sexstrejka för att männen skulle komma hem från kriget). Måste säga att läraren vi har i svenska är jättebra! Lite sträng, men hon lär ut bra och hon lär ut på elevens villkor.

Sen direkt efter skolan tog jag bussen till shoppingcentret och ÄNTLIGEN hittade jag en kavaj i min storlek! Från hm 199 kr! Sen köpte jag en klänning, typ, i vit, också för 199 kr. Nu får plånboken vila ett tag. Inte köpa saker för över 100 kr innan jag får studiebidraget.
Sen tog jag bussen hem. Som var knökfull. fick ståplats, både på ditvägen och hemvägen. Det var bytesbussen, tycker att dem kan sätta in fler direktbussar så skulle varken bytesbussarna eller direktbussarna vara så fulla.

Nu är jag hemma och hungrig. Ska snart värma lite mat i micron och sätta igång med skolarbete...
Imorgon ska vi ha ett skrivprov i engelskan.. det är nog den jobbigaste kursen, jobbigare än fysik b om man ser i läx-och provväg... Och svenskan ska redovisas. Och min samhällsuppgift måste bli klar..
jobbjobbjobb..
Sen träning, få se om jag pallar, men jag behöver träningen. Känner mig tjock.

Jag är festsugen..... vet en bekant som ska ha fest om typ 2 veckor, jag är inte bjuden. Man jag ska nog fråga om jag kan få komma.
Sen är det lokalsituationen, sitter med telefonen och undrar om jag ska ringa... Kankse gör det efter maten.

Dagens låt: Send me an Angel - Scorpions
Jag ♥ den sången.

2010-09-15 @ 16:51:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0