Vänder

Drömde att jag drömde att väckarklockan ringde, så jag fortsatte att sova.. det var ju bara en dröm liksom. En stund senare kommer pappa o säger "Du börjar ju tidigt idag, ska du inte upp snart??"
Jo det skulle jag, så det blir en stressig morgon. Men jag hann med bussen till skolan!
Tur det. Sen vare skola. Booring. Fick tag i lokalen igår, jag skulle ringa upp idag. I did. Men nu var det datumet upptaget. Så jäääävla dåligt! Här har jag gått o väntat i 2 veckor på ett besked om jag ska få ha 18års fest där... Riktigt pissedåligt av dem! Gissa om jag var arg där ett tag.
Missar direktbussen hem, så jag går vidare. Men jag tror att bussen kan ha kommit efter att jag passerat hållplatsen... så en halvtimme av mitt liv, gick åt att vänta. hm. Jag pluggade lite svenska medans jag väntade, det var all svenska jag hann med idag... prov på torsdag, ajaj.
När jag kom hem var jag fortfarande arg, sen åkte jag med mamma o handlade på maxi, sen letade jag lokaler. Sen åt jag, fiskpinnnar(uhh), men åt glass efter för jag var arg. Sen letade lokaler igen, ringde lokaler. Börjar bli hopplöst att hitta någon i november.. Så jag funderar på att ringa lokalen jag hade tänkt från allra första början o se om den är ledig i januari! Hoppas.
Hade en ganska ... dramatiskt.. disskussion med mina föräldrar om festen igen, med antalet o de tror att alla kommer supa sig fulla, tappa omdömet och börja bråka o förstöra saker... Chilla!
Efter lokalletandet så var det gymmet! Strip aerobic! Det var väldigt kul, jag var där med B. Men man var koncentrerad på sig själv, och man blev på bättre humör efter det. Jag gick från arg o irriterad till glad, självsäker och hoppfull. Det var jobbigt, man svettades och kände hur musklerna jobbade. Och så kände man sig jääkligt sexig, tyckte jag iallafall! Jag tror att detta stärker självförtroendet ganska mycket. Jag ska dit nästa vecka igen! Fast då ska jag nog in i gymmet ett tag med, för lite mer träning. För om man är ute efter riktig hårdträning är detta nog inte grejen.

Så nu är jag glad, och trött. Imorron är det onsdag, slutar ett, men F ville att vi skulle stanna kvar o joba på projektet.... segt.. men en liten stund skadar inte kanske.

Dagens låt: Uprising - Muse
Den första Muse låten som jag faktiskt har börjat att fatta tycke för(okej, där lät jag som en 80+are..)! Tyckte bara den var seeg och aldrig drog igång liksom. Men nu, I like. Och jag kind of ..vände.. rise up med mitt humör idag.

2010-09-21 @ 21:51:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0