Breakdown igår. Idag är jag vacker.

Mådde inte så bra igårkväll, var väl bara genomtrött. Så det var inte så kul, dessutom pratade ingen med mig kändes det som. Dte var "hur går det i skolan?" "Hur går det med handbollen?" och en "har du hittat någon lokal än?" Det var typ allt. Klart att jag kunde sagt något, men lätt när de snackar politik och dylikt..
Så jag sa till pappa att nu kör vi hem, så de körde hem mig, sen skulle de köra iväg och hämta min syster som var på laserdomekalas... så då hade jag huset för mig själv. Och då jag fick ett mentalt sammanbrott...
Jag mådde så dåligt, psykiskt och så var jag ju såååå trött. Jag kände mig bortglömd och tjock... jag var sur på mig själv för jag hade ätit så mycket och jag hatade hur jag såg ut. Så jag hetsåt.. sen snurrade jag runt runt runt (tills jag trillade in i klädhängaren i hallen..) för jag ville må illa och kräka... sen gick jag in på toan o stoppade fingrarna i halsen och försökte spy...(det gick inte.. får bara fram klökningar..). Sen gick jag och kurade ihop mig i sängen under min flisfilt och mådde pest ett tag.
Sen samlade jag mig, gick in i duchsen... kände mig så smutsig. Sen gick jag o la mig.
Håller med om att hela grejen låter heeelt sjukt. Inte alls likt mig.... men jag att det blir så om man stänger inne alla känslor för länge.
När jag vaknade imorse mådde jag mycket bättre.
Hade lång sovmorgon! Gjorde mig i ordning med musik i dunkande i högtalarna! Like!
Sen var bussen sjukt sen... och skolan startade lite segt, jag koncentrerade mig bara på fysiken, men det är så svååårt för det är så tråkigt! Snackade inte så mycket med F, asså det är verkligen något jag verkligen hatar med henne..... hur hon kontrollerar människor och hur falsk hon är, ush. Och man vill liksom inte vara ovän med henne heller för då kommer hon att vända så många fler emot en, så jag bara håller god min(så god som jag kan).
Jaja, sen missade jag en chans till att säge hej till H... Jag satt i datasalen och snackade med en kille i min klass vid datorn bredvid.. jag såg att han var på väg att gå förbi, men då kollade jag bara på min kompis(tror jag sa något korkat justdå med... ) men jag skulle kollat upp o sagt hej! Clever. Att jag alltid gör så...
Sen var digitalt skapande lektionen skitkul, dock vääldigt seg i början när alla skulle fotograferas, för sen gjorde vi om fotona i PS. Askul! Jag vill få in det på min dator, men jag vet inte hur jag gör,, ska be en friend från skolan fixa det till mig..

När jag kom hem kollade jag på Tv, lite Top model och sen på The price of Beauty. Bägge programmmen handlar mycket om inre skönhet, och detta avsnittet av TPoB berörde mig verkligen. För det handlar ju verkligen om att älska sig själv precis som man är! Hur svårt är det egentligen att säga "jag är vacker!" och mena det? Det är nog ganska svårt.. jag har aldrig försökt, men jag ska göra det. För då kommer jag att bli säkrare i migsjälv!
Idag i skolan hade jag luggen nere och min nya halsduk, och jag kände mig så osäker och orolig över vad alla andra skulle tycka! För att må bättre var jag tvungen att lyssna på Jesus of Suburbia! "There's nothing wrong with me, this is how I'm supposed to be" Det får mig alltid att må bättre!

Sen lagade jag enchiladas till mat, men det blev inte så gott.... ska be vår "lagmamma" om receptet, för hon lagade det på handbollslägret för några veckor sen, och det blev så sjukt gott!

Nu ska jag bara plugga... o sitta lite vid datorn. Och jag ska intala migsjhälv att jag är vacker! Jag tänker ställa mig framför speglen och säga det, och mena det. Ska göra det varje dag. Ja, detta låter jättetöntigt, men det är värt ett försök! Kanske hjälper det självkänslan lite.
Imorron är det tisdag, skulle egentligen tränat Strip aerobic, men avbokade det för jag ska till lokalen o skriva på papper med pappa. Vill bara skicka ut inbjudningarna... åh, tagga!

Dagens låt: Just the way you are - Bruno Mars
2010-09-27 @ 19:19:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0