RÖRA

Igår. Jag ringde till lokalen på det andra nummret, jag kom fram. Lokalen är fortfarande till uthyring av ungdomsfester, puuh, sen frågar jag om de har några lediga datum i november, han har 2, varav ett som passar mig(Den 27e). Så då säger jag att jag återkommer, för jag måste prata med mamma o pappa först.
Idag ringer jag tillbaka för att boka det datumet. Jag är lite trött efter igår så jag mummlar lite. Konversationen blir typ sähär:
"Hej, jag skulle vilja boka lokalen om den är ledig och om man kan avboka den om man skulle inte kunna?"
"Hej, va?"
Jag upprepar det jag precis sa.
"Nu hänger jag inte riktigt med...."
Så då bestämmer jga mig för att ta det från början " Är lokalen ledig den 27e?"
"Nej, någon ringde och bokade den sent igårkväll"
"........jaha..."
Och sen blev allt..... svart, typ. En våg av hopplöshet sköljde över mig. Här har jag gått o intalat mig att jag ska ha min fest i den lokalen och hur allt ska vara, jag sa tillomed till mina kompisar att skriva upp den 27e för min fest. Nu måste jag säge till dem att stryka det igen. Fan. Jag ville verkligen ha den lokalen!
Killen i telefonen var väldigt snäll och försökte hitta ett annat datum som passade och sa att han var ledsen osv. Han bad mig ringa tillbaka angående det andta datumet i november, men det är på en fredag, jag vill ha festen på en lördag....
Så nu börjar letandet efter en annan. Har fått upp ögonen för en, fast den ligger ganska off... Hoppas ändå folk kommer om det nu skulle bli den.
Jag ska ringa dit sen efter jag ätit. Hoppas att den inte är lika fullbokad. Då blir jag galen!
Var tvungen att ta ett glas oboy och sen en runda till affären för att rensa tankarna. Köpte 2 tröjor, en concealer och en present till J som fyller år i veckan(allt från H&M och allt gick under 250 spänn!). Jög köpte ett par jättesnyggaochsexiga trosor. Hoppas lite på att hon inte gillar dem, för då kanske jag kan behålla dem själv, hehehe....

Igår färgade jag håret, heeelt själv. Det blev faktiskt bra, jag gillar färgen! Mörkbrunt.

Sen åkte vi iväg till malmö och åt på restaurang, jag B, S och J (jag vill inte nämna namn). Medan dem andra käkade fint, som fläskfile och lövbiff, så åt jag pasta. HAHA Jag är så snål.. Dock ångrar jag det, för det var inte alls god carbonara sås. Men trevligt sällskap.
Sen åkte vi runt i malmö för S har precis fått sitt körkort och hade musiken på högsta volym och fönstrena öppna. Härligt. Sen stack vi hem till J och dansade och dylikt. Det var kuuuul.
Och alla 3 sa att mitt hår var fint! Det gjorde mig glad. Det är faktiskt många som sagt det. Har hört att jag liknar lite Katy Perry i min nya frisyr och färg, haha.


UPDATE: Nu har jag ätit, äntligenmacka med ost och skinka(värmd i micron så att osten smälte, nomnom), och haft ett samtal med mina föräldrar om festen. Jag sa till dem att jag kommer att dricka på min fest, och dem sa annat än "okej, lite". Hehe. Sen sa jag att jag ville gå ut på min riktiga födelsedag efter släktkalaset. och det kan dem inte säga något emot för då är jag 18! Vilken frihet att vara 18 asså! 98 dagar kvar!

Och sen ringde jag den andra lokalen som fångade mitt intresse. Dem var inte lika fullbokade som den första och datumet som jag vill ha var ledigt. Men som vanligt är det ju inte problemfritt..... hon som svarade i telefonen visste inte om den tillät 18-års fester i den lokalen..... dem hade haft det innan och då hade det inte varit vackert. Hon skulle kolla upp det så fort hon kunde och sen höra av sig.
Hoppashoppashoppas att jag får ha den där!

Nu blir det bara hemmakväll med min mammi och pappi, sen lägga sig tidigt, jag är så sjukt trött... Kom ju hem ganska sent igår, vaknade vid 8 över at jag var jättekissinödig och var tvungen att gå ner på toa(vi har ingen toalett på ovanvåningen där jag sover, vilket SUGER!!)... sen när jag väl var nere så orkade jag inte gå upp och lägga mig igen, så jag åt frukost och fortsatte dagen.

Jag är nervös nu...... TÄNK OM jag inte kan ha fetsen i lokalen..... vad händer då?!
*andas*

Imorron kommer släkten hit för att fira far min som nyss fyllde 49år. Nästa år är han halvvägs till 100, hoppas att vi reser till något roligt ställe då!

Dagens låt: My first kiss - O3OH!3 feat. Ke$ha
Jobbigt att skriva namnen på artisterna, alla konstiga tecken haha. Denna låten blev det senate tillskottet på min Kalas! spelista. Den svänger. OOH vad jag är taggad! Måste bara få den lokalen nu......!
2010-09-04 @ 19:08:43 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0