snoze & snuva

Då var det söndag igen...en sömnig sändag, igen. Fast det beror nog mest på min fruktansvärda förkylning, så jag mår inte 100.

Först p främst ska jag snabbberätta om fredagen. Utan smink i skolan, check. Det var inte så farligt. Sfter skolan nfick jag en sminkning, det gick bra. Blev inget WOOOW efter, men helt okej. Sen var det tänkt att jag o pappa, för vi var de enda som var hemma, skulle äta rester. Men IKKE! jag äter inte rester på en fredag. Så vi bestämde oss för att köpa wook efter vi varit några ärenden i affärer. Jag brukar ju äta tills jag får ont i magen på wook. Men det gick mycket bättre då. Dels för jag tog ris ist för nudlar och drack bubbelvatten ist för läsk. Sen kollade jag tv resten av kvällen. Orkade inte mycket mer. Förkylningen tär på en asså.

Igår va rätt chill. Fint väder o så, var ute o rollade med hunden, var på middag med hela familjen hos en annan familj, då vi kollade på en handbollsmatch också. Sen åkte vi hem till dem igen o drack kaffe, fast jag drack inget kaffe, jag åt choklad. heh.
Kom hem från dem typ kl. 1 o då var jag så sjuukt trött.
Asså den familj vi var hemma hos, dem är så fulbordade, eller vad man ska säga. Dem är typ "perfekta", de äter rätt, de har gjort massa häftiga saker i livet, de är så godhjärtade, otroligt sociala, har ett stort socialt nätverk, barnen har perfekta betyg, föräldrarna är läkare, dem har så mycket kvar att göra, asså mål och andra spännande saker planerade i framtiden och deras hur är skitfint, osv. Jag blir så fashinerad. Jag tror att både dem barnen(eller barm o barn, dem är typ lika gamla som jag) kommer att bli framgångsrika i framtiden.
Trött som jag var, så hade jag svårt att hänga med i samtalen. Det var inte lätt att få en syl i vädret minsann. Var rädd för att avbryta eller säga ngt dumt, o sen när det var läge att säga ngt, hann någon annan före o sen vipps var det ett nytt samtalsämne. Inte lätt.

Idag har jag varit hemma, ända tills vi åkte till farmor o farfar vid 2 för att pappa skulle hjälpa dem med en grej. Jag o min syster satt i solen. jag satt i 10 min, sen var jag helt rödflammig. Damn, solen e verklgen stark. Men jag behöver sol, måste bli lite solbränd innan turkiet!
Sen åt vi fika. Jag tackade nej till kanelbulle!(bra). Fast jag var tvungen att ta lite daimtårta. Det är oartigt at tacka nej till allt..

Sen var det meningen att jag skulle övningsköra, men jag var så trött och mådde inte bra. Så vi körde hem ist. O då la jag mig i sägen för att vila, men jag somnade direkt, sen väckte pappa mig 2h senare. Åt flingor o frukt till kvälsmat. Sen hamnade jag här.  Fast ska snart gå o borsta tänderna o natta mig. Kvällen kommer att avslutas me jersey shore och sen så ska jag läsa min engelskabok. Sen sooova.

Ringde B innan. Verkar alltid som jag ringer o stör något, o varje gång jag föreslår någon aktivitet elle rngt så går det aldrig. Lite jobbigt.. Menmen. Nu pallar jag inte bry mig.  

Och imorron bärjar en ny vecka. Sista veckan innan lovet. De e nice. Har inte så mkt denna veckan heller. NPuppsats i 6h på torsdag(det kommer bli jobbogt, och PA redovisning på tisdagen. Annar inget big. Ska bli klar med menyn i digitalt skapande, men den är jag nästan klar med. Har en del pluggande jag ska göra på lovet sen också. Men det ska jag inte tänka på nu..

Btw, en vecka utan bröd o pasta. Jag har ätit pasta EN gång denna veckan, i skolan. och 2 mackor på hela veckan. Det är rätt bra. jämfört med ta jag brukar äta macka minst en gång varje dag annars. Så jag tycker jag har varit rätt duktig. Och jag ska fortsätta at vara duktig!! Jag ska bli bättre på att motstå sötsaker. Det måste jag förbättra mig ännu mer på.

Denna veckan ska jag försöka palla att prova några studentklänningar, och på fredag så ska jag på jobbintervju! Spännande! O på lördag fyller mamma år! Jag tror det kommer att bli en helt okej vecka! O jag hoppas att jag blir frisk nu. Jag hatar att va förkyld..

Nu ska datan stängas av.

Dagens låt: Fallen - Volbeat
2011-04-10 @ 19:54:59 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0