sol och bra, men FY på spotify!

Hej hopp!

En solig måndag. Vaknade tidigt, hade glömt att stänga av väckarklockan på mobilen.. ack jaja.. Morgonen var effektiv, efter frukost o Tv tittande så städade jag! På morgonen! Inte likt mig. Sen packade jag ner balklänningen o balskorna och så begav vi (jag, mamma och min syster) oss till mormor o morfar.
Där åt vi lunch, mormors sjukt goda köttfärs med den sjukt goda brunsåsen. INGEN, jag upprepar, INGEN gör så god köttfärs som min mormor!! Sen stack mamma till jobbet och jag, min sis och mormor gick till känningsaffären för att lägga upp klänningen. Det gick bra, jag kom i den. Kan knappt andas i den och min mage ser stor ut i den.. men den passar. Jag ska verkligen kämpa med maten nu de sista 43 dagarna innan balen. Just idag var ingen jättenyttig dag precis.. men imorron så bärjar allvaret. Hittade även an sjal som passar perfekt, för jag tycker det är snyggt och ledigt typ att ha en sjal hängade löst över axlarna. Sen på väg hem så hyrde vi 2 filmer samt köpte godis til påsk.
Jag fruktar påsk och allt godis jag kommer att få... men det är upp till mig att säga nej. Vilket jag ska. Fast lite får jag äta....
Sen kollade vi på filmerna, Grown Ups och I rymden finns inga känslor. Och åt choklad. Det såldes billiga marabou.. så jag fick ett 100 g marabou digestive, som jag inte ätit på evigheter. Åt lite med än halva.
Jag brukar normalt inte gilla svenska filmer, men i rymden finns inga känslor gillade jag. Den gav en varm känsla i magen tyckte jag. Grown ups var sådär.

Satt o solade o åt fika på mormors ballkong, Mysigt, och somrigt. Jag tror tillomed att jag fick liiiite färg.

På matfronten idag ger jag mig själv ett G+. Kunde avstått från mer godsaker..

Men dagen var lyckad tycker jag. Delade också ut den första studentinbjudan idag. Och idag är det exakt 50 dagar kvar! En stor dag. Hehe. Kommer ihåg att det var inte alls längesen det var 100 dagar kvar. Tiden går fort. och jag har BARA 20 skoldagar kvar!! 20! DET ÄR INGENTING!
Det kommer blir så fruktansvärt, otroligt, makalöst fantastiskt!!!! Åh. Vad jag längtar!

SPOTIFY!
Idag så läste jag att det med att spotify free och open kommer att bli SÅ mycket sämre. Att man bara kan använda det 10 h / månad och lyssna på en låt max 5 ggr. Jamenar, vad fan är det för trams?! Jag förstår att det är för att dem vill tjäna pengar, men jag tycker att spotify förlorar lite sitt syfte då... Jag kan lyssna på en låt fleeeera gånger när jag tycker den är bra. O menar spotify att ja bara ska få lyssna på min favoritlåt 5 ggr, sen måste jag betala för att få höra den... Idiotiskt. Jag tycker detta är jättedåligt. Musik är för alla, oavsett om man har pengar eller inte. Alla ska kunna få lyssna på musik! End of story!


Imorron vet jag inte vad som händer. Jag planerar att springa en runda iallafall, nu när min förkylning nästan är borta, vilket är sköööönt. Jag hoppas att det ska bli fint väder också, så man kan vara ute. Sen får man inte missa DH klockan 21.00! Lätt missa det när det är lov.

Nu ska jag läsa bok, sen sova. Har stängt av alarmet så det inte ringer klockan 6 imorronbitti! Natti.

Dagens låt: White light moment - Tove Styrke
2011-04-18 @ 22:01:16 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0