staaan

Hejsansvejsan.

Vädret är KANOON! Åh, det känns som sommar nästan!

Idag har jag varit på stan och shoppat med en kompis. Fast det enda jag köpte var en scones från Espresso house, med smör. Velade in i det sista, tänkta ta en grov, men jag tog en ljus iallafall... sen ågrade jag mig. Jag som försöker vara nyttig. Tog den på take away och använde csn rabatten, 20%. Så det blev 13 kr. Helt ok. Sen satt vi vid kanalen och åt och stekte i solen. Nice.
Anledningen till att jag inte köpte något var att jag har inte råd.... Har aldrig haft så här lite pengar innan. På mitt studerande konto.. Det är för att jag har betalat turkietresan och vår skor o balskor o massa annat smått och gott + att jag satte i några tusen på ett sparkont. Så det ska jag inte använda. Men ALLA pengar jag har på mitt studerande konto ska jag växla innan jag åker, annars har jag inte råd att leva där i en vecka..
Funderar på att ta ca 1000 kr från mitt sparkonto.. annars blir jag ju pank .Och jag vill inte behöva be mamma o pappa om pengar... MEn jag måste ha råd att ha kul. Allt kostar pengar atm. Så jag tror nog jag gör det,, man blir handikappad utan pengar. Man kan inte göra någonting.
Jag hoppas verkligen att jag får jobbet på maxi, det hade varit skitbra. Men jag ska inte hoppas på för mycket.. Om jag inte får det så får jag bara söka jobb på massa andra ställen. Jag hoppas inte att dem ringer och ger mig besked om jobber när jag e i turkiet, det blir ett dyrt samtal. Och det blir surt om jag inte fick jobbet, haha ett dyrt samtal bara för att få höra att man inte fått jobbet...

Men det är bara att vänta och se... hoppas på det bästa, men förvänta sig det värsta.

 

Juste, jag kan ju berätta lite snabbt om gårdagen.
Igår så var jag också på stan. Då spenderade jag inte en enda krona! Tänkte köpa glass, men det gjorde jag ikke. Duktig. Var dock sjukt trött när jag kom hem.. och kinkig. Behövde maaat. Åt 2 mackor. Känner att jag klarar mig på det, o det är väl bra.
Kompisen som jag var med igår har börjat röka, det är så ovant för mig att hon röker... och det är jättejobbigt om jag får säga det själv. Hon frågar om det är okej, men vad ska man säga liksom. Det känns lite som man sitter bredvid en skorsten.... Men jag hoppas att hon slutar snart igen, eller minskar det iallafall. Båpde för hennes egen hälsa, och för att det är jobbigt ... men mest för hälsan såklart.
Efter jag hade ätit och kollar på TV så stack jag ut o sprnag en runda. Det var nice. Vädret var perfekt! Sen duchade jag och sen kollade jag Desperate houswives!
Det var miin tisdag.

När jag kom hem idag så solade jag lite, åt en glass. Var SÅ sugen på det. O vi hade sandwish glass hemma, då får an passa på. Sen lästa jag min engelska bok, 30 sidor kvar.. jag är så trött på den nu...
Sne åt jag banan och äpple och en macka till kvällsmat. Sen kollade jag på Tv, sen lärde pappa mig att deklarera.. Tråkigt och komplicerat. men måste man så.
Sen hamnade jag här, har gjort lite skolarbete faktiskt. Ska göra mer.
Sen ska jag ut med hunden klockan 9. Sen sova I guess. Whatta life.

Imorron ska jag handla på morgornen, plugga och städa på dagen .. -.- Sen ska jag laga till en god middag till kvällen. Hihi, det ska faktiskt bli kul och intressant. Jag gillar att stå i köket! ändå.

Nu kommer jag inte på mer att skriva o jag pallar inte sitta framför datan mer. Hajjdå

Dagens låt: One - U2, Mary J. Blige

2011-04-20 @ 20:38:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sounds good ! (:

2011-04-22 @ 12:54:05
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0