tugg plugg

Tjennaaaa!

2 redovisningar idag, done! Och det är jätteskönt. Den första gick faktiskt kanon! Då redovisade jag och F vårt projektarbete. Läraren var väldigt positiv och kom inte med massa invändningar på vårt som hon gjorde på vissa andras. Så det känns som att hon gillade det och att jag har chans till ett bra betyg. Men jag ska inte hoppas på för mycket.
Det har gått en skoldag, och jag är redan trött på F. Hon är såååååååå falsk. Hon var jättesnäll då runt redovisningen, och sen gick vi och åt. Men sen träffade hon någon som är roligare än mig, så då lämnade hon mig... Snällt snällt. Men jag vet vad man kan förvänta sig av henne, blev inte förvånad. Så jag gick bort till mina killkompisar istället.

Sen hade jga matte. Det gick hyffsat. Helt okej. Sen satt jag ute i solen, gjorde en liten tabbe när jag skulle gå till några kompisar som satt på en bänk. Visste att dem satt utanför kiosken, så jag kollade bort dit för att se om jag såg dem, det var rätt mycket folk där. Så ser jag en kille i vit tröja vinka, så jag trodde att det var min kopmis, så jag vinkar glatt tillbaka. Men när jag komer närmare ser jag att det är helt fel kille. Haha... Dem kollade lite snett på mig. Jag hatar att vara närsynt (men varför skaffar du inte linser då??? Tänker ni nog. Jag kan faktiskt inte svara helt på det. Men jag ska skaffa någon gång.).

Sen hade jag engelska, då det var dags för redovisning nr 2. Skulle redovisa boken och vi hade fått massa frågor på den, analysfrågor och några som var rätt flummiga. Så jag gjorde dem analyserande frågorna för jag tyckte dem var viktigast. Men när vi kommer till lektionen så disskuterar vu bara dem flummiga. Och vi sitter allihopa i en grupp o pratar. Och varje gång jag säger något så känns dte som det är helt fel och jag börjar stama och blir röd i huvudet... Och när jag väl täbkt säga något, men sen ändrar mig för jag trodde inte att det var något viktitg, så säger någon annan det "very good" säger läraren då. Irriterande.. Jag har så svårt att uttrycka mig rätt i vissa situationer, i dem flesta faktiskt.. jag har allt i huvudet istället. När jag säger det blir det bara osammanhängade svammel. Haha. ...
Men dte är skönt att ha det gjort.

Sen kom jag hem och har börjat packa. Wiie.

Ska öva på mitt tal som jag ska ha imorronbitti. Man skulle lämna in ett PM först som ska vara godkänt innan man kan hålla talet. Jag var klar med mitt PM i god tid och lämnade in det onsdagen före lovet, då var deadlinen satt till fredagen. Sen sa han att det  inte var så viktigt att den var inne på fredagen, men att man skulle lämna in den så fort som möjligt för att han skulle hinna rätta dem. Men jag ska hålla talet imorron och han har fortfarand einte rättat det. Det tycker jag är dåligt! Den har varit inlämnad i 2 veckor imorron, han borde ha rättat den...

 

Kollade upp hemtentan som startar idag, Oj säger jag bara. Den verkar vara väldigt komplicerad... Men jag får göra mitt bästa. Jag har chans att få mvg i samhäll och jag kommer att kämpa för ett mvg. Vill ha det.

 

Väntar på samtalet från maxi... åh nervös. Jag vet ju att jag är perfekt för jobbet, men vad spelar dte för roll om inte dem vet om det. Så jag hopas hoppas att dem iallafall vill ge mig en chans så jag kan visa att jag klarar jobbet!

 

Nu ska jag snart äta, hoppas jag, jag är hungrig. Och göra tentan o öva tal. Sen ikväll är det DH!! jaaaa!

Imorron ska jag nog stanna kvar efter skolan och gå på fysik plus. Tror att det är nödvändigt och förhoppningsvis lär jag mig massor. Om 2 veckor är slutprovet! Waaaah. Det som håller mig motiverad är STUDENTEN!!! Om 6 veckor! 42 dagar! 19 skoldagar!!!!!!!! Yeeah. Pepp!


Detta är mitt 300e inlägg btw!

Och nu är mitt 300 inlägg slut!

Dagens låt: Lilla Lady - Daniel Adams Ray

2011-04-26 @ 16:42:42 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0