the call and the economic fall

Helloo.

Halva veckan klar! O de e nice!

Dagen idag har flutit på helt okej, svenskan var seeeeeeg. Läraren snackade hela lektionen om hur nationella provet ska vara, för 3 e gången! Asså det är 3e gången som han tar en hel lektion till att prata, jag tror alla vet nu... Sen var det lunch, pasta, som jag egentligen inte ska äta. Men det gjorde jag ändå, och det var gott!!

Efter skolan går jag för att betala balen, -850 kr i kassan. Auch, det sved i plånkan. Sen går vi vidare till det billiga cafeet, enda anledningen till att  jag gick dit för att det dröjde till min buss skulle gå så jag tänkte att det är ju trevligt att umgås ist för att stå o frysa. Precis innan jag ska beställa så ringen min telefon, (det är inte ofta jag märker när det ringer, för ljudet brukar vara av.) och jag kände inte igen nummret " HALLÅÅ", det var höj ljudvolym på cafet, o då säger hon att hon ringer från ICA och frågar om jag vill komma på arbetsintervju! HELL to the YEAH!! Så vi bestämde att jag ska dit på fredag nästa vecka! SPÄNNANDE!! Min färsta arbetsintervju! Jag kommer antagligen att missa fysiken på morgonen, men det är det värt. Denna chansen får jag inte missa.

Så jag var aaaaaaningens glad! JAG SKA PÅ ARBETSINTERVJU!!!! TJALALLALAL! Haha. Ingen annan i min omgivning brydde sig så mycket, men dem sa grattis, mest fär att vara artiga tror jag. Haha. Sen köpte jag en glass, magnum mini. Mest för att jag ände att jag var tvungen att köpa något, och glass är nog ändå nyttigare än kladdkaka. Hehe.
Sen stack jag strax efter för att hinna med bussen, vilket jag gjorde! Men det var preciiiis, om jag hade gått en  minut senare från fiket hade jag antagligen missat den.

När jag kom hem kollade jag på tv, sen åt jag en pirog och nu sitter jag här. Jag har kollat på studentklänningar, men jag hittar inga fina, eller i min stil... o sen vågar jag inte köpa över internet. Så på påsklovet ska jag på studentklänningsjakt!

Ska öva på mitt argumenterande tal som jag ska ha i engelska imorron. Ai caramba. Jag är lite nervös, men samtidigt glad att det snart är över, så jag kan koncentrera mig på svenskatalet.

Imorron är en lång dag. Men det som är bra med imorron är att jag ska se black swan efter skolan med några killkompisar. Det ska bli kul. Och så ska vi äta på en restaurang, eftersom de nobbade mitt ekonomiförslag att dra till MC eller BK. Nu får jag ställa in mig på att min mat kommer kosta minst 70 kr.. ist för 20. Återigen får plånkan sig ett slag i magen, eller myntfacket.. Heh. Men, det ska bli trevligt iallafall.

Jag är helt ok nöjd.

Men en sak jag inte är nöjd med är min kropp, jag tror jag ska ut o springa en runda. Också för att det är skönt och man känner sig duktig. Jag vill fortfarande gå ner 7 kg till studenten, men det lär inte gå. jag hoppas att jag kan gå ner iaf 5. Jag kommer förhoppningsvis att anstränga mig mer o mer. Men ändå kunna unna mig något gott ibland.

Sen idag ska jag kolla på gästlistan till min student o så. Jag blir ås glad när det är studentgrejer det handlar om! Asså det händer verkligen, studenten! Om bara 62 dagar! INSANE!

En sak till, min hund var hos veterinären idag. Veterinären kunde inte säga vad det var för fel. 2500 kr för ingenting. Blir så arg. Man vill bara det bästa för sitt djur, och det skka fan inte kosta såååå mycket för ingenting. Verkligen ingenting! Vi är inte dem rikaste människorna i världen. Blir så arg. Ska det vara så svårt att leva bra. (dock ska ajg väl inte klaga egentligen när det finns SÅÅÅÅÅ många som har det så mycket sämre..., men lite irriterad blir jag allt.... Jag pallar inte att ALLT ska va så dyrt.)

Min lilla söta älskling!!!!!!!! Dock är hon mycket större nu, men fortfarande min söta älskling! ♥

Wellwell, Nu är det running o sen öva på talet time!

Dagens låt: Deadbeat holiday - Green day

2011-04-06 @ 19:12:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0