juldagarna

Heeej!

Tänkte göra ett inlägg på julafton, men dte hann jag ikke... Så God jul i efterskott istället!

Veckan som var, så jobbade jag kväll 3/4 dagar jag jobbade. På onsdagen hann jag chilla med B innan jag började o på torsdagen åkte jag o en kompis in till stan o åt lunch.

Julafton började rätt dramatiskt, skulle till B för att säga god jul o ta ett julfoto. Vi började inte bråka, det är bara en konstig situation mellan henne o en kille, o så var han väääldigt dum mot henne, så jag sa till han, o när jag berättade för henne att jag sagt till han så blev hon väldigt upprörd o sa att jag skulle inte ha gjort dte för nu skulle han bli värre... O då blev jag jätteledsen för jag ville bara göra ngt snällt o jag kände att jag hade gjort något bra.. men jag hade visst gjort helt fel.. Egentligen har jag ju inte dte. Det är bara att den killen saknar samvete, o en mänsklig människoa hade förstått vad jag sa o slutat.. men jag vet inte hur dte blir nu. Jag sa till på ett bra sätt, inte anklagande eller något.. bara bad han att sluta för att det sårade henne.
Hoppas verkligen att hon hittar någon annan...

Så det satt lite i mitt huvud hela förmidagen o under julbordet. Var lite nere. Släkten är hur underbar som helst. Kalle ankar var som vanligt. Gillar tomtens verkstad mest! Höll på att somna mot slutet. Tar på krafterna att gråta.. Sen gick hela släkten in till grannen, alltså mina kusiner så kom tomten. det var ändå kul, säger jag osm 19åring. Min farfar var tomte i år, så sjukt bra! Haha

Efter kaffe o fika åkte min familj o farmor o farfar hem till oss. Där öppnade vi resten av paketen. Had einte så höga förväntningar imed att jag inte hade kommit med så många önskemål. Men blev positivt överaskad o det blev en lyckad jul ändå. Slutet på julen är alltid det som känns mest som jul tycker jag. Men oj vad mycket godis jag åt.

På juldagen åkte vi hem till farmor o farfar o åt mat där. Skrapade lott, vann 50 kr, wihoo. Kollade bridesmaids o hjälpte farfar med deras nya dator. Visade även massa green day klipp på youtube o min tatuering för dem som inte sett den. Den blev positivt bemött, även av dem gamla. Så det är kul.
Och då när jag nsackade så mycket om green day, oooooooooooooooj vad jag saknar dem! Deras musik är verkligen fantastisk o jag hoppas av hela mitt hjärta att dem släpper nytt album och kommer hit snart igen. Förhopningsvis hinner dem komma till sveriga innan jag (troligen) flyttar till usa. Så jag kan se dem både i usa o i sverige hehe.

B's pappa känner rektorn på skolan vi ska söka in till, o hon har erbjudit sog att hålla ett rum på campus, så det måste betyda att vi komme rin ju!??! Läskigt, spännande och heeeelt underbart!
Måste bara klara Toefl-provet, har inte sett mina resultat än, och skriva en bra ansökan och skicka in mina betyg.
Hoppashoppassssssss!

Idag hare jag inte gjort mycket alls. Imorron ska jag jobba. Juppjupp.

Blev ingen rom på nyår, blir hos B istället. Men det ska bli trevligt det men. Är faktiskt inte så besviken på att dte inte blev rom, utan mest på att jag faktiskt trodde att vi skulle till rom. B kunde faktiskt ha kollat upp om hon faktiskt hade råd till att åka innan hon drog in mig i det hela, jag ringde ju till mina föräldrar o sa att "vi bokar resa nu" och skrev på facebook... O sen precis när jag tror att vi ska trycka på boka knappen, så säger hon att hon måste låna pengar av sin pappa.. Snopet. Några dagar senare får jag reda på att hon inte får pengar... SÅ jahaa, kändes som jag lurade massa människor då.. Men man måste lära sig att alltod ta det B säger med en nypa salt. Hon menar väl, men det blir inte alltid som hon säger.

Så därför är jag också lite rädd för hela usa grejen, att hon har glömt att säga något eller så.. Dte är faktiskt mycket som ska bli rätt, o jag vet ingenting. letar info o så på internet, men jag tröttnar så lätt när jag inte hittar någon bra info sida eller inte förstår vad där står... Frustrerande. O mina föräldrar frågar alltod s¨mycket, o jag känner mig så dum när jag inte kan svara på det.
Men jag ska ta reda på så mycket som möjligt..

Nu ska jag äta maut. Blir nog lite bebisgröt, gott! Sen ska jag nog kolla film. Jupp.

Byebye

Dagens låt: Cigarettes and Valentines - Green day

2011-12-26 @ 17:17:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0