sweet sweeeeden!

Hejsan!
Har inte skrivit på 2 dagar nu. Saknat mig? Jag har haft skitkul. Jag har jobbat på VM hela helgen. Sverige spelade!
Första dagen, dvs. på lördag. Fick stå med en överseriös vuxen. Var jag as trött och det var inge vidare drag på svenska publiken.. Man hörde ju knappt nationalsången förfasen! Ta ii! JAg sjöngför kung och fosterland, även om jag inte kan texten så bra.
Och sista matchen, mellan danmark och croatien, fyyy vad trött jag var. Höll på att somna. Jag gick ner till greenroom för att ta lite dricka, då stöter jag på Oscar Carlén, Tobias Karlsson och Kim Ekdahl du Rietz(stavning?). Paff som jag var, + att jag inte har ngn penna med mig så står jag bara och glor.. Haha. Lite arg på mig själv för att jag inte tog upp kameran.. Menmen. Hoppades på en autograf chans nästa dag ist!
Sen hem och sova.

Söndag. Denna dagen jobbade jag utan min kompis för första gången, så jag åkte upp med min lillasysters kompis mamma. Haha. Lite pinsamt. Och jag hade ingen att snacka med under lunchen. Men sen började matcherna. Jag fick stå med en shysst tjej, något år yngre än jag. Första matchen, mellan australien och Barrain(??), var ju rätt dryg. Då satt vi bara o snackade. Jag skulle bara ner i greenroom o hämta min vattenflaska. Då ser jag en lång kille i sverige-overall som fotas med  några andra volentärer, det är Jonas Larholm(nr 15 i svenska landslaget)!! (en av mina favoriter!) Jag blir PAFF!! Men jag tänker inte gå miste om läget! "Kaaan inte du signera min tröja?" sa jag "Jovisst", säger han. Men jag ser att han har lite brottom. SÅ jag tar upp pennan ur väskan. Och sen råkar jag trasla in mig i mina kläder och min väska när jag ska ta av tjocktröjan(för jag skulle ha autografen på den röda t-shirten. Men jag lyckas få ena axeln fri, så jag säger "Skriv på axlen är du gullig!". Sen sa jag "tack så mycket!" , varsegod, sa han o kilade iväg! Sen kom tanken; SA JAG VERKLIGEN ÄR DU GULLLIG!??!? TILL EN VUXEN LANDSLAGSSPELARE???? Ja.. det gjorde jag. Jag måste vekrligen tänka INNAN jag pratar. Haha... Aningen pinsamt, men lite kul. JAg skrattar åt det nu, o förhoppningsvis gör han det med.
Sen kunde jag inte sitta stilla, jag var typ i extas!! Mina ben skakade. Sen sprang jag upp till min ingång igen och kunde inte vara tyst! haha. Åh, det var kul!

Där har vi Larholm! (Fin!)
(bild från ngn dansk tidnings hemsida)

Sen börjar Sverige vs. Kroatien matchen. Om jag var pepp innan, så är jag sjukt mycket mer pepp då! Och för sörsta gången hör man när svenska fansen sjunger nationalsången! Och OJ vilket drag på publiken! Fantastiskt! Jag tror det fick sverige att tända till och prestera mera! Matchen(som ni säkert såg?!?) var sjuukt späannade! Och vilken match! En sjukt bra match!! Jag hejade och skrek och hoppade vid min ingång! en säkerhetsvakt sa tillomed till mig att lugna mig, haha. Men åååh! Det var kul! VM. Svårt att fatta, att dte faktiskt är VÄRLDS MÄSTERSKAPEN. Och dte är ju liiite häftigt att få chansen att jobba där. Jag är hedrad. Även om jag inte har ett speciellt viktigt jobb. Jag önskar att jag får gå ner på golvet dock. Bara för att känna på det. Ska fråga en vakt om jag får det på fredag, när jag jobbar nästa gång.

Senare så går jag ner i greenroom för att göra ngt annat(dvs jag smiter från min post o joppas se ngn spelare:P hehe), då ser jag Kim Ekdahl du Rietz!!(nr. 25) (Han är också en av mina favoriter, han har gått på den skolan jag går på nu!! hihi) "Hej, kan du skriva på min tröja?" WOOP. SÅ gör han det! Sen blir jag ännu gladare än jag var innan. Jag är hypad när jag kommer ner till greenroom och träffar vår lagansvarig! KOLLA MIN TRÖJA!! Haha. Sen ser jag Stefan Lövgren, en fd. landslagsspelare. Så får jag hans autograf också! HIHI. Partik Ekwall var också där, men hans autograf ville jag inte ha. Gillar inte han, han är sliskig.... Dessutom (long time ago) så lurade han min mamma på pengar. Den lymmlen.


Här har vi Kim. En kul kille!  (Han är fin han med!) (bild från lugis hemsida)

Sen börjar Danmark vs. Argentina. Jag är aningens ofokuserad på den matchen. Kan inte släppa sveriges match och att jag har fått 3 autografer. haha. Ser lite svenska spelare och villa springa fram till dem o be om deras autograf, men det känns lite desperat när dem redan är omrignade av reprtrar eller barn.. Så det var inte läge då.

Men vipps, så säger tjejen som står vid samma ingång som jag "Kolla där!", så står Tobias Karlsson(nr. 18) (också en av mina favvosar, lagkaptenen!) vid ingången bredvid. Så jag springer dit! Och så får jag en fjärde autograf! Wihoooo!

(Bild från handboll.info)

Jag måste säga en sak. Jag blir sjukt knäsvag när jag står nära någon av dem. Deras muskler...kroppsbyggnad. Mums! Och de är så duktiga! Jag tycker att handbollsspelare är SJUKT attraktiva! (finns ju undantag, men dem flesta är Yummmie, på något sätt!)

Jag är jätteglad att jag faktiskt har 4 autografer. Men jag hoppas att jag får några fler! Jag vill verkligen ha målvakten Johan Sjöstrand, Kim Andersson, Oscar Carlen, Jonas Källman och Dalibor Doder.
Hade varit kul att få från ngn annan duktig spelare i något annat land också, men svenskarna är ju viktigast. Hehe.

Så jag hoppashoppashoppassssss att sverige får spela sin semifinal i Malmö på fredag, så har jag chanst till att få flera! Hihi


Min fina tröja!!

Sen när jag kom ham var jag fortfarande helt uppe i varv! Så det tog tid innan jag somnade. Och sen vaknade jag av klockan ca. 6h senare. Time for school.
När jag kom till skolan va jag dock JÄTTEPIGG, asså typ övertrött. Jag berättade om min fantastiska gårdag. Haha. Seen, gick min energi ner och jag höll på att somna.

När jag kom hem tog jag en fika, satte mig vid datorn, åt mat, och nu sitter jag här igen. Kanonkul. Ska nog strax plugga lite matte, matte E, vill inte hamna efter redan.
ÅÅÅÅH vad jag längtar till studenten. Jag är så skoltrött.. och trött i allmänhet. Behöver en ledig dag känner jag. Får ta en nästa vecka tror jag.

Jag ville lite jobba imorron också, för då möter sverige danmark. Men jag kan inte. Min bror fyller år, eller skulle fyllt år. Så vi ska åka till kyrkogården och tända ljus o lägga blommor, och sen typ"fira" hans födelsedag lite här hemma, med någon god mat och foton på han. Kändes fel ifall jag skulle vara iväg och jobba, för då skulle jag inte vara hemma alls på den dagen.
Dock kommer vi nog att kolla på matchen på tv här hemma, den får man ju inte missa.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen o mysa med min stra blåa nalle(som jag fick av några kompisar på min fest, jag kallar den för Frasse! heh). Sen plugga lite matte e (skrev nog det innan, men jag pallar inte scrolla och leta.. haha..). Sen 8 är det nog top model om jag inte minns fel. Så ska nog se det. Sen ska jag sooova!

Dagens låt: Glorious - Arash
VM-låten!!
2011-01-24 @ 17:58:46 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0