1 mål ifrån brons,1 president = 1 långt inlägg

Tjena. 
Idag är jag trött och glad. Anledningen till att jag är trött är för att jag var så glad igårkväll o kunde inte somna. Vilket VM det har varit..en riktig upplevelse. Och vilken kämpa insats sverige gjorde i bronsmatchen... dem förtjänade verkligen bronset, och det är så fruktansvärt irriterande att dem var såååååååå nära. Men de hade domarna emot sig, Kim Andersson skadad, Doder skadade låret, och Källman skadade ljumsken. Kim Anderssons inhoppare Jacobsson gjorde inget vidare jobb tycker jag(no offence), han fumlade bort flera anfall som sverige fick i nacken.. Kim Ekdahl skulle fått spela mer! fattar inte varför han fick spela så lite.
Något som skulle kunna bli bättre är att Staffan Olsson och Ola Lindberg lär sig spela sina kkort rätt om man säger så, om spelarna är deras kort, att dem vet vem dem ska byta ut i vilka tillfällen osv. Danmarks tränare är en jäkel på det måste jag säga.
Men CREDS CREDS till Sverige. Jag är stolt över dem! vem trodde att dem skulle gå så långt! 4 i världen är inte alls pjåkigt! Framtiden ser ljus ut tycker jag! Vänta något år, så då jävlar tar vi guld!


Spanskarna kämpade på väl, och jag tycker et var oshysst att bua till dem när dem vunnit. Jag klappade, även om sverige förtjänade bronset mer! Om man ska bua, så ska man bua på domarna tycker jag..

Efter sveriges match gick jag en runda med min kompis som jobbade, hon tog en liten rast. Då sprang vi på Tobias Karlsson och Niclas Ekberg! Så min kompis fick av Tobias(jag har redan av han) och jag fick av Niclas!

(bild från handboll.info)
Så ser han ut, inte fyskam precis. Också en av mina favoriter i laget. Haha älskade hans målchest(vettefan hur dte stavas) när han satte straffen mot Frankrike i semifinalen!!

Sen kollade jag vidare på finalen! Vilken spännande match! Danmark kvitterar i sista sekunden! Så det blir förlängning! Oh snap! Asså man blir helt till sig där på läktaren så spännande det är!!!! Samma i sveriges match. Jag bara skriker och skriker. Min syster sa till mig att vara tyst och lugna mig, men vafaaan man ska heja och skrika!! Det är tråkigt om en heöa arena bara sitter ner och klappar när det blir mål, var är glädjen liksom! Ex, kolla den lilla franska hejaklacken, dem hade klätt upp sig och sminkat sih i ansiktet och de stod upp och gungade i princip hela matchen! Så ska man göra, jag tror laget får kraft från publiken, eller jag vet att det är så, jag tycker det när jag spelar iaf.
Så jag tycker faktiskt att svenska publiken(eller dem flesta i publliken iaf, det finns några härliga orädda hejjare redan! men dem är få!) får ta och peppa upp sig lite! Kan iallafall ta på sig en gul/blå tröja... Eller en vikingahjälm...
Jaja back to finalen. Frankrike vann ju, as you probably redan vet, igen. Dem är duktiga. fast hade varit roigare om danmark vunnit. Hehe. Menmen.


Det var roliga matcher att kolla på!

Efter Vm gick vi ner i Greenroom för att äta korv. Det var fullt med folk i greenroom, och alla var tysta! Jag frågade vad som händer o fick bara massa "shhhhhhhhh". Det var visst en snubbe som höll tal.. Sen översatte någon. och massa tog foto. Sen skingrar sig folkmassan för att bilda en gång så personen som höll tal på franska ska gå ut, då säger ngn att det var frankrikes president. Så när han går förbi så impuls-tar jag fram min hand. Så jag skakar han med presidenten!!! WOOOP! Han säger Tack, och jag bara "tacktack", hahaha. Känns häftigt att ha skakat hand med frankrikes president, mycket coolare än att säga att man såg hangå förbi. Nu känner man sig viktig. Hihi. Så nu har jga sagt till alllal i skolan att jag skakade hand med frankrikes president. Pinsamnt om det visar sig att det inte var han, utan bara en viktig fransk snubbe i kostym... haha. Jag har faktiskt ingen aning  om hur han ser ut, men någon sa att det var han, så jag litar på det! Googlade han, och det kan mycket väl vara han faktiskt! Jag kollade dock mest på handen när jag skakade hand med han, haha....
Wellwell.
Samtidigt som arenan tömdes fylldes reporterutrymmet med spelare o reportrar. Så där fick man sig ett par autografer till! Bla. Nikola Karabatic(#13 i frankrike, en av världens bästa spelare! Dock ser hans autograf mest ut som en kladd..menmen), Mikkel Hansen(#24 i danmark) och Hans Lindberg(#18 i danmark, en jäkel på kantskott!!!!)!

Dessutom är han också rätt så attraktiv! Ehehe... (bild från afotonbladet)

Så jag har en samling autografer på min röda tröja nu!
Jonas Larholm
Stefan Lövgren
Tobias Karlsson
Kim Ekdahl du Rietz x2
Mikkel Hansen
Nikola Karabatic
Hans Lindberg
Niclas Ekberg
Robert Arrhenius
och nummer 14 i damnark(han bara skrev på min tröja utan att jag bad om det, haha...)
+ Dalibor Doder (på den gula)

Desutom hade jag en gul tröja på mig under sverige matchen, så när jag hade den på mig sprang jag på Dalibor Doder och Kim Ekdahl, så jag fick deras autografer o på den. haha Så nu har jag 2 av Kim, haha. Men det kan jag leva med om man säger så. Han har ju varit fantastikt tycker jag! Speciellt i matchen mot serbien! Och han är en av de få som har dendära spelglädjen, det skiner om han när han spelar och han ler ju som, något som ler jättemycket när han gör mål! Det är också fantastikst! Så jag var tvungen att skicka ett mail till honom för att skriva det, hahah! Inte för att fjäska eller så, ville bara att han ska veta att han är jätteduktig och jag tror att han kommer att gå långt!
Om han ser det hoppas jag att han blir glad! Jag hade iaf blivit glad om ngn random hade skrivit att jag var duktig! Bryr mig inte om han svarar, vill bara att han ska veta vad jag tycker!

Några svenska autografer som jag gärna skulle vilja ha är:
Johan Sjöstrand
Kim Andersson
Oscar Carlén
Jonas Källman

Sen är min tröja rättså fullbordad! Är dock väldigt glad för dem jag har redan!! Om jag får fler är ett STORT plus!

Det var mycket att ta in när jag kom hem,1. hela VM 2. Skakat hans med presidenten 3. farmor hade städat mitt rum, (jag ha rinte varit hemma de senaste helgerna så jag har inte hunnit städa, det såg seriöst ut som jag haft inbrott och sen utbrott!!!) Tack farmor!
Så ja, det tog ett tag innan jag somnade.. Sov mellan 5-6 h inatt. Haha

Hade samhäll första lektionen, då satt vi vid datorn hela lektionen. Sen hade jag 2,5 h håla, så jag gick hem till mormor o morfar o berättade om VM och åt mackor o kakor. Måste bara säga att jag tycker det är fantastiskt att morfar är så pigg för att vara 93 år!!
Sen åkte jag tillbaka till skolan, precis i tid till digitalt skapande! Då satt vi också hela lektionen vid datorn.. Sen åkte jag hem! Hem ljuva hem.

Nu sitter jag här och skriver, ett låååångt inlägg. Men det är snart slut nu.

Änsålänge har 2011 varit sjukt bra iaf! Januari sammanfattas; KANON! Har aldrig smsat så mycket som jag har gjort i januari också, haha. 550!! Det är galet mycket för att vara jag! Tur att jag har gratis sms dååe!

Nu ska jag  städa min fågels bur och läsa Candide och kolla på Top Model. Sen ska jag sova, hoppas att jag sover gott!

Dagens låt: Sweet dreams - Beyonce
2011-01-31 @ 18:44:52 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0