fred dag

Tjenare!

Idag är det FRRRRRRRREDAG! Och jag ska jobba! Men klagar jag? IKKE!

 

Måndag.

Jobbade 12 - 20.00. När jag kom till butiken så frontade jag hela dagen... Det var sådär. haha och S hade redan gått hem. Det här kommer bli en traadig dag tänkte jag. Det var det, fast inte så hemskt fariligt. Jag blrjade snacka med en massa människor. Bara maler på liksom. Dom tycker nog jag är lite knasig, men det kan jag leva med. Haha. Jag gillar mina kollegor. Hade deeptalk om kärlek med en praktikant som knappt kan svenska, tror inte hon förstod hälften av det jag sa. Menmen. Jag snackade på.
Sen blev klockan 20.00 o jag cyklade hemm packade lite o sen sov jag.

Sen var det åhuuuus!

Tisdag.
Vaknar vid 6 o gör mig iordning o sen åker jag min syster o mamma till åhus! Solen skiner o det är underbart! När vi kommer fram så packar vi upp våra grejer o blåser upp madrasserna! Precis som det ska vara på cup! ÅH JAG SAKNAR ATT SJÄLV SPELA, wäh.
Sen kom vi mer till beachhandbollsområdet, LOVELOVE. Deras riktiga tränare had enågpt med jobbet o kunde inte komma på tisdagen, så jag fick coacha laget helt själv! Det var inte det lättaste, men jag gjorde vad jag kunde. Vi vann 3, förlorade 3 (varav 2 st med ett mål, surt). När matcherna var färdigspelade så var det mat i stugan där laget bodde. Myspys! Jag var astrött! Så efter maten lade jag mig i min madrass o somnade vid 11, sov som en stock, fast än tjejerna snackade halva natten. Dem är så jävla härliga hela bunten!

Onsdag.
Klockan slog 8 o det blev dags att väcka girlsen. Så hoppar jag i deras madrasser. haha, det var kul. Sen blev det frulle o sen iväg till omnrådet igen för spel. Deras riktiga tränare kom, vilket var tur. Man märkte att det blev en helt annan diciplin på tjejerna när han kom. Vi vann alla matcher, förutom den sista grupspelsmatchen. Så vi hamnade i B-slutspel.
Jag träffade några kompisar på området som jag hängde med mellan några matcher. Det var trevligt.
Slutspel, 8-delsfinalen börjar kasst. Vi kommer i ett underläge med 4-0 direkt typ.. Men sen vaknar dem o då komme rvi ikapp o bvinner matchen med 1 mål. Det är det jag älskar med handboll! Hur ett helt lag, bestämmer sig för att kämpa som ett lag o vinna matchen! Sicka tjejer alltså. Jag lärde dem några kombinationer som dem faktiskt gjorde, deras tränare bara" var det inte dte du nyss lärde dem?" helt förvånad. haha. Det blev mål!
Sen var det dags för kvarten, en spännande match! Vann med ett mål igen! WIIE! Semifinal nästa! Där spelade dem rätt kasst faktiskt... o dem var trötta, så dem åkte ut. Men var glada ändå! inte helt fel att komma till semi. Dom var duktiga. Sen efter gick jag för att köpa glass, o då träffade jag min gamla mentor! Min favoritlärare! Så snackade vi lite, kul att träffa henne där! Sen när jag kom tillbaka till samlingsplatsen hade jag missat avslutningstalet.... Bummer. ´Tränaren hade frågat efter mig, skulle väl säga någpt snällt framför alla om mig. haha. Så missade jag dett.. o jag skulle tacka också för jag fick vara med. Så jag fick gå o leta upp han o tacka o då frågade han om jag ville komma med på fler cuper o coacha, OM jag vill sa jag! OFCOURSE! Det är så sjukt kul!
Sen var åhus slut för i år... Hadeverkligen önskat att jag fått spela.. men har man inget lag så har man inte. Ska försöka samla ihop några till nästa år, för skojjs skull.

Sen hem o duscha o sova i 5 timmar...

Torsdag.
Upp o hoppa klockan är 5. Trööööött. Gick upp lite senare 'n jag brukar.. så jag hann inte sminka mig. Jag ska ju ändå  bara jobba mellan 6-12 tänkte jag. Men så fort jag kom till jobb så frågar dem om jag kan jobba till 3......... Jag säger såklart javisst..
Trött som jag är snackar jag med allt o alla, maler på som bara dem. Kommer inte ihåg hälften av vad jag säger. haha. Blev kallad flummig. Farmor o farfar kom för att handla o hälsa på mig när jag jobbade. Dem hade med sig kamera.. haha. Så dem ställde sig för att ta foto mitt i butiken på mig. Pinsamt... eh ja. Men ändå kul. Det har sin charm. På min lunch så träffade jag dem igen så fick jag pengar till att köpa mat, för jag hade ju inte med mig pengar eller mat för jag trodde jag skulle sluta kl 12. Vi vi åt god mat. Jag fick rabatt när jag handlade, hihi. SÅnt gillar jag! Sen satt jag hela rasten o åt o snackade o farmor sa X antal gånger hur trött jag såg ut o ffrågade om jag hade feber osv.. Killarna vid bordet bredvid som såg hyffsade ut såg lite roade ut, sen säger farmor att jag är röd i ansiktet.. det gör inte saken bättre haha.. Men I dont care.
Sen är det back to work. Snackar på med alla som vanligt´. Sen kom S till jobbet, whaat tönker jag. Jag trodd einte att han skulle jobba där.. o då är jag osminkad o allt.. great. Men what the hell. Det är så jag ser ut.. acceåt it liksom. Men det var trevligt. Vi snackade rätt mycket.
Klockan blev 3 o jag slutade! Cyklade henm i ösregn o när jag kom hem så somnade jag direkt. Sen åt jag,  kollade Tv o sov igen.

Fredag.
Idag då! Ska snart iväg till jobbet. Idag har jag postat ett brev, kollat på tv o skrivvit på alla tack-kort till studenten, varit ute med hunden, lagat mat o suttit vid datorn. Inte i den ordningen men ändå. När jag satt vid datorn så ser jag att H har fått en flickvän. Vad trevligt för han. Jag är förvånad att jag inte är mer besviken, men det är ju bra. haha. Sen snackade jag med S på facebook. Blev förvånad när det ploppade upp att han skrev. haha. Samtalet flöt på helt okej ändå. Han är snel. Och ser gudomligt bra ut. Heh. Vi ska jobba samma tider idag, dock på olika avdelningar. Menmen.

Slutar klockan 8 ikväll, så jag ska bara sova när jag kommer hem. För jag ska jobba imorgon bitti också.. Imorgon ska jag nog ut på restaurang med B o kanske några till o sen till en bar o kolla på fotboll. Blir nog trevligt!

Men nu väntar jobbet! Haaaaaaaj.

PEACE

Dagens låt: Från och med du - Oskar Linnros

2011-07-22 @ 14:34:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0