heelt galet

Tjenare.

Jobbet i fredags var kulkul! Det som är tråkigt att vara på den avdelningen var att man inte har någon att snacka med. Men får snacka med andra som jobbar där när man går fram o tillbaka i butiken. Jag gillar jobbet!
Hade följe hem med S sen. Höll på att trilla på cykeln en gång.... jag hatar att cykla. Sen näör jag kom hem så snackade jag med B, som inte var jätteglad, vilket jag förstår.. pga det som hände i norge. När hon bodde i norge så bodde hon nära det stället där attacken hände. Några av hennes kompiar var ju där.... en av hennes gamla skolkamrater ligger i koma. Hur hemskt är inte det. Tycker det är så jävla iditotiskt att det finns så idiotiskta människor. Varför liksom? Vad fick han ut av det? O varför tog han inte sitt eget liv? Kände han att han kunde leva med att ha tagit så många liv? Unga liv dessutom... Får ont i magen av att ens tänka på hur ond han måste vara, förstår inte hur man kan göra så...

Lördag.
Jobbade tidigt. Det var helt okej, kul. Gillar att snacka med mina kollegor.. Sen när jagkom hem så sov jag, o sen träffade jag en kompis o gick lite o pratade. Sen träffade jag B o vi chillade o pratade om kvällens planer. Som var från början att äta på restaurang o sen gå till en bar typ.. Men den ändrades för hon ville ut, okej sa jag, fast än jag inte alls kände för att sticka ut. o När vi skulle iväg på restaurang så ringde en kompis till oss o bad oss hämta han i hbg, för han kom inte hem efter matchen. Så det gjorde vi. O sen köpte vi kinamat på takeaway som vi åt i bilen. B åt o körde på samma gång. Haha .. o såklart så spillde hon på sin nya vita klänning...
Vi skulle ju ut i falsterbo, o jag vet inte alls pepp.. ville inte dit igen för jagblev ju bestulen där sist.... Menmen. Så jag tog inte med mig min plånka denna gången. Menmen. Vi körde då ut på motorvägen från hbg för att komma till falsterbo. Vi kör o vi kör o vi kööööööör. Är vi inte framme snart? Gud vad mycket skog det är! Titta en älgskylt! HAha "Säkert att vi kör på rätt håll?" sa B tillslut. Sen sa jag, Gud vad kul om det hade kommit en skylt där det står Välkommen till Göteborg eller något... Sen ser vi en skylt VÄLKOMMEN TILL HALLANDSÅSEN! hahahhahahahahahhahh. Jag har inte skrattat så mycket på jättejättelänge! Som vi skrattade. Vi ska till skånes södraste punkt o vi kör åt HEEELT fel håll... ut ur skåne till och med... Haha. KNAAASIGT. Det slog ingen av oss att ens kolla på GPSen so visade exakt var vi var hela tiden. Haha men det var underbart roligt! O sen blev jag jötteglad! Jag älskade det! Eller ska jag säga.. älgade det. ehe. (sorry, jag är trött).
Så vi vände o körde fr¨n hallandsåsen till falsterbo på en timme. tänker inte säga vilken hastighet vi körde i, haha..
Sen stack vi ut. Jag var nykter. Drack en cider dock. men annars inget alls. Det var verkligen helt annorlunda att va ute nykter. O jag gillar fortfarande inte stället. Nepp. för litet, kass dj,l inte roliga människor... nänä..Vill inte dit fler gånger..
Sen körde vi hem när stället stängde. Kom hem vid 4. Sov.

Söndag
Vaknade halv 11 för B ringde.. Åt frulle o sen stack vi iväg till en gammal klasskkompis till mig för vi ska rida på hans häst! Haha. Han har lovat mig dte länge,. o nu blev dte äntligen av! Det var kuuuuuuuuul! Skjukt kul! Fick ont i gumpen. men oj vad jag skrattade. Lycklig var jag. Hästen var snäll. Travade tillomed lite själv på slutet hihi. 
Sen åkte vi hem. O jag somnade direkt, hade så ont i huvudet! Sen åt jag mat, sen ´bnär jag väl skulle sova på kvällen så gick det klart inte.... 

Måndag.
To daaay. Var rätt trött när jag vaknade 4.50 och sjukt kall! Vart tog sommaren vägen.  ??? Det är ju svinkallt!
Sen postade jag alla tack för uppvaktningen på studenten kort. O sen var det jobbjobb! Det var en vanlig dag på jobbet, bra dvs. Likey. Fast ett tag där vid 11 blev jag så fruuuktansvärt hungrig o trött.. o då blir jag väldigt grinig också... vilket inte är jättebra. Men jag åt en bulle o sen blev det bättre. Klockan 12 höll hela affären en tyst minut för dem som dog i attackerna i Norge. Hela butiken blev tyst. Vilket var rätt mäktigt, och skönt , fullt med respekt i luften. Jag, klantig som jag är råkade ju välta några konservburkar som stod staplade, just under den minuten... När minuten var slut, s¨fick jag kommentaren "Det var ovanligt att du var tyst så länge.. " haha ...
Efter jobbet kom jag hem, åt lite rester, lade mig i s'ngen o somnade nästan, sen iväg till ett litet fik här i närheten o fikade med en vän so jag inte träffat sen studenten! Det var jättekul o vi hade massor att snacka om. Snackade i 1 timme o 30 min i sträck. Det var mycket trevligt.
Sen när jag kom hem så lade jag mig i sängen igen, med min hund.. myyyys! O Kan hända att jag slumrade till.. Det börjar bli en vana att ta powernapar.. haha. Men jobbet tar på krafterna.
Sen åt jag lite kvällsmat, satt vid datorn, snackade med S o sen stack jag, min syster och pappa ut i skogen o sprang. Det var faktiskt perfekt springväder! O det var skönt att springa, var ett tag sedan nu.

Nu har jag precis duschat o nu lyssnar jag på musik. Härligt. O sen ska jag sova gött. Har sovmorgon imorron, börjar inte förrens 12 så jag ska sova ända tills 8! Sen jobbar jag till 8, på kvällen.

Jag tror att plugga i USA planerna faktiskt kan bli sanna. Vilket är sjukt. Ska kolla närmare på skolan o se vad jag vill läsa för något program. Men gud vad overkligt om det verkligen händer. Insane. Men det känns rätt.

Nu är inlägget sluuut. Mitt mycket intressanta o händelserika inlägg. Men seriöst, hur ofta kör man fel till hallandsåsen när man ska till falserbo. Love it!



Ritade flaggan i paint själv för att undvika copyright grejs. Mitt hjärta till Norge. Dem liv som har spillits kommer aldrig att kunna ersättas.

Dagens låt: When I look at you - Miley Cyrus

2011-07-25 @ 19:21:20 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0