frlösömå

Haj.

 

DÅ var det måndag o jag är ledig för jag har semester o det är nice. men jag har inget att göra. Så jag bestämde mig för att åka till mormor o morfars sommarstuga tills på onsdag, annars kommer jag bara gå o dra här hemma, kolla tv, sitta vid datan o äta en massa. Förhoppningsvis blir det lite roligare att vara där för mina kusiner är också där. Får la se. Men det är alltid mysig att vara där.

 

I fredags jobbade jag. det var en helt ok jobbdag. Sen var det semester! SÅ det firade jag med att äta kinamat med min familj, tills jag fick ont i maggen... smart.. Sen var det utgång. Vi var på båten, där har jag intevarit innan. Men det var AWESOME! Gillade det stället jättemycket! Var lite häftigt att faktiskt vara på en båt o festa. hihi.

På lördagen var det så fruktansvärt varmt ute. Jag solade, sprang, svettades och shoppade jag med in syster. När jag gick till affären så svettades jag coskå, för det var så fuktigt i luften. På väg hem från affären började det att åska som attans. Så när jag kom hem till min kompis som skulle ha tjejmiddag, så blev det strömavbrott hos henne.. haha. Vilken otur.. Men dte blev bra ändå.

Söndagen gjorde jag verkligen ingenting alls. Låg mest i sängen o lyssnade på musik haha. Sen på kvällen så gick jag hem till B så kollade vi på tv. Sen gick jag hem o sov.

Nu sitter jag här o gör typ inget. Har precis bokat biobiljetter till pirates som jag ska se med några av mina gamla klasskompisar på torsdag. Det ska bli kul!
På onsdag, direkt efter jag har varit hos mormor ska jag nog ta tåget(själv, har jag inte gjort innnan, spännande) till en kompis för att äta mat o prata! Har inte träffat henne på länge. Träffade henne för första gången på en green day konsert, så det är kul att vi har hållit kontakten o träfats några gånger tycker jag. Älskar att dte är någon jag kan snacka massa green day med utan att den andra personen tröttnar haha. 

Sen på söndagen så ska jag nog till danmark med en annan kompmis som jag inte har träffat på läääänge också. Det ska bli kalaskul! 
Sen börjar ju jobbet igen nästa måndag, o då är det minsann ingen mer semester... D¨är jag ledig max 2 dagar i veckan, resten av sommaren. Men det är helt okej. Man ska inte klaga.

Nu har jag tråkigt o känner mig lite tjock. STällde mig på vågen för första gången på länge o jag har gått upp lite. Alltså det är lite hela tiden. Aldrig mindre, o ändå förslker jag vara nyttig o äte lite mindre. Men det händer verklgen inget. Jag måste skärpa mig ordentligt. Det är fan inte kul. Tänk så fortsätter jag gå upp o till slut så ser jag ut som ett stort fläskberg?

MOTIVERA MERA! Ska nog prova sånna ptoteinshakar, dock har jag hört att dem smakar räligt. Men jag ska nog testa ändå. O så ska jag säga till här hemma att jag vill atty vi alla kan anstränga oss till att äta nyttigare. För ingen orkar... så det blir ofta något enkelt o snabbt tillagat som inte alls är särskilt nyttigt. O det är klarta tt om man blir serverad det så äter man det. Så jagska be dem att anstränga sig. O jag hoppas att dem är villiga att gör a det, för jag gillar inte det här alls. Jag vill bli nyttigare o det kommer bli sjukt svårt om jag inte får någon hjälp, om dem handlar samma lättillagade o ontiiga saker på rutin eller anstränger sig för att laga något gott och nyttogt. SJälvklart kommer jag också att bidra med så mycket jag kan. Tror vi alla i familjen kan behöva det. Så får h¨lla tummarna o ta ett snack med familjen när jag kommer hem från mormor. Har sagt det innan, men det verkar dem ha glömt.. eller så orkar dem helt enkelt inte. Men jag ska tjata.  

Så jag ska cykla till skogen o springa en ruynda sen. O jag ska ta med spring sakerna till mormor o springa lite där också hade jag tänkt. Bra va?!

Nu ska jag stänga datan o den kommer inte på igen förrens onsdag eller torsdag. Ha det götttt. poss

Dagens låt: Nothing else matters - Metallica
Såg lite av deras konsert igår från ullevi. Åhhh vad jag vill på konsert... Det är mer än ett år sedan jag såg green day där nu, o jag saknar det som fääääään.

2011-07-04 @ 11:32:15 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0