heeelgen o första dagen på jobbet!

Heeeeeej

Det var ett tag sedan. Jag har varit busy. 

Fredag
Vaknade 8, åt frulle. Somnade om igen. Vaknade 11.40. Shit. Skulle egentligen ta bussen 11.45, men det hinner jag ikke. Så jag snabbade mig som attans för att hinna med nästa buss, stressa är inte bra för febern... så jag mådde jättekasst ett litet tag där. Så jag tig ipren och sen kom mina föräldrar hem efter min systers skolavslutning,m så pappa kunde köra mig till min avslutning. Avslutningen var helt ok. Kändes inte som en avslutning. Vi fick våra betyg. Och jag fick en premie av min lärare, 400 kr! OJOJ! Hon delade ut det till mig o en kille till i klassen för hon tycker att vi är fantastiska, ambitiösa. har rätt inställning och så vidare. Det var faktiskt väldigt kkul att jag fick det, började nästan gråta när hon sa så fina saker till mig... Det blev kramkalas o jag sa hejdå till dem i klassen som var där. Undrar om det var sista gången ever jag såg någon av dem. Tänk så var det det, lite sorgligt.
Sen köpte jag present till B, köpte ett fint glas. Sen gick jag vidare för att kolla på en kompis utspark. Hade 10 kr i fickan o jag var vrålhungrid imed att jag hade inte hunnit äta någon lunch. Så pengarna räckte precis till den billigaste glassen dem hade på det stället.

Efter utsparken åkte jag hem och bytte kläder och så. Sen var det iväg på studentfest nr 1, mycket trevligt, sen kvart i 8 så gick jag vidare till fest nr 2. En av mina killkompisar, jag var typ enda tjejen där... satt vid ett bord fullt av killar som rökte som skorstenar. Dem var trevliga o så, men jag kom inte in i samtalsämnena o jag trivdes inte i röken, så klockan 8 så gick jag vidare till B's studentfest, alltså nr 3. Där var det ingen studentstämning precis. Inte mycket stämning alls faktiskt, dem var så trötta. Och hon hade inte mycket tid till mig, inte för jag förväntade mig det, men sen fanns där inte så många andra som jag kunde prata o umgås med. När klockan närmade sig 11 kom den sista alanya tjejen. Så det var B o dem andra 2 tjejerna psm jag var i alanya med där, för dem skulle åka till eferfesten tillsammans. O jag ville gratta dem alla o jag hann inte förflytta mig till alla. Så jag han gratta alla jag ville gratta i alla fall, vilket ät viktigast. Själv hade jag sådär kul hela dagen. MIn röst var sådär, jagvar astrött o jag hade lite feber. Men om jag hade fått göra om den dagen hade jag 1, inte försovit mig och 2, stannat längre på den första studentfesten, jag hann inte ens höra talet..... 
när jag kom hem slocknade jag direkt.

Lördag
Vaknade, packade. Åkte iväg med släkten till österlen. Myspys. O vi hade tur med vädret, tummarna upp. Asså, jag älskar min släkt. Älskar när vi åker iväg så o äter på restaurang o sånt. Det är jättetrevligt. Det enda minuset är att nästan det enda vi gör är äter, fikar, äter o fikar......  o vi rör oss ju inte så mycket.. det ät svårt för morfar att röra sig så mycket för han är ju 93 år.. Så ibland får man ta sig en avstickare o gå lite, för jag klarar inte att inte röra på mig alls. Känner mig som en säck full av onyttigheter.. typ.

Jag fick inte bada för jag är krasslig, vilket sög. Det fanns en jättefin pool.... Well well. Det finns fler pooler....

På söndagen åkte vi hem. Efter en middag hos mormor för att avsluta helgen. Sen tog jag en powerwalk med en kompis, fast inte med så mycket power, för jag var så trött. När jag kom hem så gick jag o la mig vid klockan 9. Fast jag hade jätte svårt med att somna. Var så nervös för jag tänkte på jobbet.... skulle börja jobba klockan 7 nästa morgon.

Måndag.
Upp o hoppa klockan kvart i 6. Göra mig i odrning o sånt. Sen cykla iväg till jobbet, få mina kläder o börja jobba. Packade upp varor hela tiden från klockan 7 till klockan 12 typ.. Jobbigt. Men det är så ett jobb ska vara. Snackade med några soom jobbat där i flera år. Dem sa att dem började direkt efter gymnasiet o sen hade dem fastnat där. Jag hoppas inte jag fastnar där för länge iaf.. När jag kom hem så åt jag lunch med min syster o sen kollade jag på säsongsavslutningen av Desperate houswives som vi spelat in o tog ett fotbad. För dem skorna jag fick jobba i, fyfan. vad fula och obekväma dem är.... menmen. Det är bara att härda ut.
Förövrigt så var det revliga människor där o jobbet var helt okej. Jag är nöjd. O jag klantade inte mig. Tappade ut ett flak salsa burkar.. annars typ inget! Bra va?!
Känns lite konstigt att ha ett jobb för första gången.

Nu är jag jättetrött o ska inte sitta vid datorn mer.  Haaaaaj

Dagens låt: Lilla Lady - Daniel Adams Ray
2011-06-13 @ 15:23:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0