Fundera mera

Hejsan.

 

Imorron är det fredag och imorron börjar min semester! Wiiie! Haha jag är ledig en vecka från jobbet o jag hoppas att det blir en bra vecka! Ska förhoppningsvis till lisseberg med några kompisar(men fick precis veta att dte blir inte nästa vecka..haha), och träffa några "gamla" klasskompisar, dem jag umgicks mest med i 3an o se bio en dag. O så ska jag nog till mormor o morfars sommarstuga någon dag. Myspys vecka, hoppas jag.

 

Hm, det har inte hänt mycket alls de dagarna jag inte har skrivit. I tisdags så jobbade jag som vanligt, 7-12 var en helt ok dag, slutade bra. Sen solade jag med B o sen åkte vi o några till till ett ställe o grillade. Jag hade bara ett grillspett med mig, så vi körde inom McDonalds o köpte pommes o dippa. Bra lösning. fast dock va pommesen inte så krispiga när det var dags att äta dem.. Menmen. Det var en mysig kväll. Kom hem vid halv 10, o då gick jag o lade mig direkt för jag skulle upp o jobba klockan 6 nästa dag.

Onsdagen var jag seriöst heeelt död på jobbet. var som en zombie. Och jag undrar, undrar om jag har typ sjunkit i chefens ögon nu efter han hörde (OM han hörde.. vilken han nog gjorde.. Men jag hoppas att jag får en chans att förklara eller bevisa för honom att jag faktiskt inte tycker så o vad jag menade egentligen. Jag är verkligen sämst på att uttrycka mig.. )det jag sa när jag var trött o grinig förra veckan..
Wellwell, efter jag hade tagit huvudvärkstablett på rasten, för jag hade ont i huvudet, hade migrän dagen innan. Så blev jag lite piggare o var glad. jag jobbar mycket med en 14årig praktikant, han är jättesöt o gullig. O andra som jobbar dör frågar om det är min lillebror, haha. Men varje gång någon säger det så gör det lite ont i magen, för då tänker jag på hur min lillebror skulle vara.. Men det får jag aldrig veta. Han skulle varit 16 år nu.
Sen blev klockan 11 o jag slutade. Nicenice. Så åt jag lite, sen solade jag. Fick massa färg!
När klockan blev 8 gjorde jag något bra. Jag tog min (obekväma) cyckel o cyklade till skogen o sprang ett varv i skogen(det var jääääääääkligt mycket äckliga kryp .. men jag sprang hela!) och sen cyklade jag hem! Kände mig riktigt duktig! Sen duschade jag o sen gick jag en runda med B i det fina kvällsvädret!

Idag var jag ledig. Det var nice! Har solat hela dagen til klockan 2, då satte jag mig vid datan o sen kollade jag på Tv. Och thats it typ. Men det var skönt att bara, göra ingenting typ.

Jag vill typ jättemycket söka till collage i USA nästa år. B ska göra det, o jag sa att jag kan ju följa med, sedan insåg jag hur rätt det var. Jag vill verkligen till USA o det vore ju jättebra. O collaget ser sjukt fint ut! O det hade varit hur bra som helst!!!! Men så finns det ju en baksida också, eller flera. 2. Pengar, det kostar ju att åka dit, och collager kostar ju typ 50 000 per termin... 2. Jag lämnar allt här i sverige, det känns bara så förfärligt sorgligt. Jag kommer missa massor.. 3. O om jag kommer till USA o inget blir som jag tänkt mig... det säger ju sig själv, det är ju inte alls bra. Men om det skulle hända hoppas jag att jag är välkommen hem igen(men varför skulle jag inte vara det? Om jag inte gör något dumt), för då åker jag ju bara hem till sverige igen. Och då kan jag på samma gång veta att jag har åkt o testat o märkt själv att dte inte var för mig.
Men man måste ju våga ta chanser och risker. Det kanske blir fantastiskt o mina drömmar går i uppfyllelse? Vem vet. Jag drömmer stort, o jag tror inte att jag kan få det jag vill här i sverige.. Jag tror verkligen inte det. Jag tillomed tänker på engelska ibland. USA känns rätt. Så jag vill iallafall testa det. Och om jag klarar det, o sen kommer tillbaka till sverige så kommer en collage degree se jättebra ut på mitt CV.
Ska fundera massor på det. Vet att min familj o släkt o så inte kommer bli så glada, mamma o pappa har redan uttryckt sig när jag sa att jag vill flytta till USA.. Inte stöttande precis. Haha. Men jag ska fortsätta fundera o skaffa massa information, o se vad jag vill läsa för kurser o så.
Får se, får se.
Men jag bara kände något ljust hopp inom mig när jag insåg att detta var en jättechans o att jag faktiskt nog vill detta jöttemycket. För ibland kännd det som jag kommer vara fast här föralltid, inte för att jag har det dåligt här.. inte alls, men jag siktar högre, drömmer större. "Staden" jag bor i nu är ju så liten att den inte finns med på kartan.

Imorron ska jag jobba mellan 6-11 igen o sen har jag semester i en vecka! Kalas! det ska firas med god mat hemma(köpemat antagligen) och sen utgång, på ett nytt ställe igen! Jag vet inte vad jag ska ha på mig dock.. Men jag kommer nog på något. Det ska bli kul, hoppas jag.

Nu ska jag nog gå en runda, eller göra något aktivt, sen ska jag nog läsa eller kolla på en film, men släcka tidigt, för klockan 4.50 ringer min väckarklocka.

Dagens låt: Halo - Beyonce

2011-06-30 @ 19:30:54 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0