grr rain

Hej.

9 skoldagar kvar.

Idag var så sjukt tråkig o onödig dag..

För det första så regnade det.. och sen var vi 6 st på samhällen o vi snackade mest om allt och inget.. Sen håla på fysiken, eller alla antog att dte var det, men andra halvklassen på morgonen had eingen lektion, så då borde inte min halvklass heller ha lektion. Sp istället för att sitta själv i 2 h så gick jag hem till mormor o morfar, har inte träffat dem på jättelänge. Så det var trevligt. 
Sen gick jag tillbaka till digitalt skapande, som är SÅÅÅ svårt nu. Vi jobbar i flash, ett program som jag ALDRIG har jobbat i innan, o nu sk avi göra vårt slutprojekt i det..(gillar inte). Och läraren antar att man kan det mesta och jag får inte tillräckligt med hjälp... så jag undrar verkligen hur detta ska gå.... jag ska göra mitt bästa iallafall. Och det suger om jag skulle få VG i betyg på hela kursen pga denna uppgiften, för ja har chans till mvg..

Sen gick jag hem. På bussen träffade jag en kompis som precis har kommit hem från prag! Wiie! 
Känns kul att alla kommer hem från prag nu, för då slipper jag deppa över hur kul alla dem har där och jag är här ensam kvar i skolan.. typ. Även fast jag var i turkiet för en liten stund sen. Det är ändå lite skillnad när nästan ALLA treor i en hel stad åker till prag för att festa. Dessutom är prag nog en rätt så fin stad. Men nu ä'r det skönt att alla kommit hem.
Fast jag kommer att känna OJ vad har jag missat när alla kommer att snacka om hur fantastiskt kul dem har haft och yada yada. Jag ville också vara där... :/ Well well. Det är inte länge kvar nu i skolan ändå. Det är det som får mig att orka nu.

Imorron har jag förhoppningvis bara 2 lektioner och en håla. På hålan ska jag jobba med Digitalt skapande. Jag har mailat engelska fröken o frågat om man inte kan jobba hemma med det projektet vi gör, för att datorerna på skolan suger och jag jobbar mkt bättre hemma.

På onsdag har jag en lektion, och sen är det vett och etikettkurs, sen ska jag plugga med min kusin o hans flickvän. Och då blir det middaghos mormor, smarrigt!

Det kommer nog gå rätt snabbt dem 2 dagarna, sen är det bara den seeeega torsdagen, och sen är det fredag, och det är bra, för det är ju faktiskt fredag. Sen är det bara 5 skoldagar kvar tills bal o student.
Det är bara att härda ut!

1 matte e prov, ett engelska projekt på 5 sidor, en hemsida i webbdesign och en dvd meny i digitalt skapande. Tror svenskavikarien har lagt upp att vi ska göra en bokrecention på en bok som vi ska läsa. Fast han han disskuterat med oss och vi kom överens om att vi inte skulle hinna det, och ÄNDÅ lägger han ut den. Virrpotta. Jag tänker då inte göra den. Jag hinner inte göra det.

Nu är jag så trött o lite halvkinkig, vet inte varför. Har sovit dåligt inatt och jag blir deppig av att kolla på allas roliga bilder från prag.. åh.

Hoppas att imorron blir en lite glad dag!
Hade hoppats att idag också skulle bli bra, hade fina kläder och håret var fint... men sen förstörde regnet det och ingen var på lektionerna o kunde se mina fina kläder.. menmen, vad gör det om hundra år...
Hoppas att regnet regnar slut sig nu så det blir fint på balen och studenten!! På studenten vill jag ha det halvvarmt, men både moln och sol, men inget regn! Då blir jag kalasglad! Och gärna inte regn på balen också, för då kan inte alla stå ute och mingla med champange på den röda mattan. Så vi håller tummarna!

Nu ska jag nog glo på TV lite, har inte lust att göra ngt annat, sen ska jag nog träna bort lite frustration på crossen! Och sen kolla lite mer TV.
Imorron ska jag börja plugga inför matteprovet! Det är bestämt!

Dagens låt: 25 - Oscar Linnros
2011-05-16 @ 18:27:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0