School is practice for the future..

Practice makes perfect.
But nobodys perfect...
SO WHY PRACTICE???

- Billie Joe Armstrong


Hejhoppla!

ALDRIG MER MATTE E!!!! Wohoo! Det gick bra på provet!!! Tror jag..... Hoppas jag! Jag tror nästan mycket verkligen det! Jag vill inte ha för höga förhoppningar.. men jag tror vekrligen att det gick bra! Jag hoppas det! Fyra fuckin timmar lång var provet, det kändes som mitt huvud skulle explodera lite då o då... Men det gjorde det inte. Och nu är det äver, o det är nice! Sista provet på gymnasiet, klartt!

Jag mitt nöt åkte in med bussen en timme för tidigt till skolan... märkte det när jag satt på bussen..."klockan är ju bara 10?!" så börjar jag 12... så det var lite fail. Men då gick jag till svenskan för att få mitt betyg. Jag kan inte ens uttrycka min frustration mot vår lärare, eller vår vikarie. Han är för det första inte en utbildad svenskalärare så kan vet ju inte någonting........ sen så kan han förhellvete inte ens namnen på hälften i klassen.. o han är helt inkompetent när det gäller att sätta betyg. Vårt tal i nationella skulle vara 4-6 ,inuter långt. Mitt var 5 min 20 sek, hur i helvete kan han då sätta betyget g+ på "anpassning till tiden"?!?! Han bara sätter betyg lite hit o dit, hon kan få ett G där.. ett Vg där... han är snäll, han får ett mvg... Typ så resonerar han. Helt patetiskt. Jag vill bara slå något.......... Jag har fått MVG på flera stora uppgifter o prov som vi hade med vår förra lärare... men det räcker inte för att väga upp det. O han är så. Orhhh, det går inet att förklara hur han är. En väldigt speciell person. Så irriterande o frustrerande o man vill bara örfila han..... han tänker fan inte.

Nu släpper jag det. Jag orkar inte. Jag bryr min inte längre. Aldrig mer svenska B säger jag baraaaaa!

Ska bara inflika att jag hade haft SÅ mycket bättre betyg om jag hade haft bättre lärare! Thats for sure!

Well well. Efter matteprovet så träffade jag min bästis från lågs o mellanstadiet över en kort fika. Mycket trevligt so vanlig. Vi har alltid så mycket att snacka om, vi hann inte snacka klar idag. Så vi ska ses över lunch nästa vecka. Trevlans. Ska åka in till stan o kolla när hon ska på bal imorron också. För dem ska ha bal på samma ställe som jag ska på, så det ska bli kul o kolla läget o hur det är. O såklart se så ingen har snyggare klänning än mig... hehe. 

Sen kom jag hem vid 7 till ett tomt hus... familjen hade åkt o handlat, UTAN MIG... Lite, så... fö rjag ville med. Handla champange til lmin student o mat på maxi... jag gillar att handla. SÅ jag åt en banan o lite kalla makaroner till mat. När dem kommer hem hör jag ett knasigt ljud, jag går ner och kollar vad det är. SÅ står pappa o blåser i en vuvuzela..... Random. Haha. Han hade köpt den till min student... hahah. Faar far far....
Seeen satte jag mig vid datan o lämnade in bokrecensionen... ville bara bli av med den!

Så nu har jag bara engelska redovisning imorron. Och dvdmenyn ska va klar på fredag... puuuuuuh. SEN ÄR DET ÖVER! HELT. Sen är det dans på fredag, valsträning inför balen! Ska bli kul!

Nu ska jag göra något. Heeeeeeej. 

Dagens låt: Burnout - Green Day
2011-05-25 @ 20:56:40 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0